همه چیز درباره چسب 123 و کاربردهای آن!

چسب 123 و کاربردهای آن!
امروز قرار است همه چیز درباره چسب 123 و کاربردهای آن را به شما بگوییم. قطعا تا به حال بار ها و بار ها نام این محصول شگفت انگیز را شنیده اید. هم چنین افرادی هستند که از آن استفاده هم کرده باشند.

چسب یک دو سه چیست؟ و از چه موادی تهیه می شود؟
نام دیگر چسب های 123 سیانواکریلات است. ماده ای شیمیایی که برای ساخت چسب های قطره ای قوی کاربرد بسیار دارد. به دلیل وجود سیانواکریلات چسب قطره ای 123 در مدت زمان بسیار کوتاهی روی سطح خشک می شود. بنابراین زمانی که پلمپ چسب های فوری را باز می کنیم، باید آن را در کم تر از 1 ماه مصرف نماییم. زیرا به دلیل وجود سیانو اکریلات، این ماده به سرعت خشک می گردد. در نتیجه دیگر قابل استفاده نیست!

البته فراموش نکنید که پیش از باز شدن پلمپ چسب 123، تا حدود یک سال مهلت استفاده دارید.

مزایای استفاده از چسب ١٢٣ :

یکی از مهم ترین دلایل استقبال از این نوع چسب، قدرت چسبندگی بالا و همچنین افزایش سرعت چسباندن می باشد. از این نظر، چسب ١٢٣ در بازار تقریبا بدون رقیب است. با توجه به مورد بالا، چسب های 123 یکی از پر استفاده ترین انواع چسب ها در صنایع مختلف می باشند. علاوه بر این، از این چسب میتوان برای چسباندن موارد متعددی اعم از سطوح چوبی ، سطوح پلاستیکی سرامیک و سنگ، سطوح چرمی و ... استفاده نمود.

Image

از چسب قطره ای 123 برای اتصال چه سطوحی می توان استفاده کرد؟
از این چسب برای اتصال سطوح زیر می توان استفاده کرد و نتیجه ای مطلوب از آن گرفت:

سطوح چوبی MDF
سطوح پلاستیکی
سطوح کائوچو
سطوح فلزی
سطوح چوبی نئوپان
سرامیک
سنگ
هنگام اتصال مدارات الکترونیکی
سطوح چرمی
روکش های ورقه ای
و …
 

نحوه استفاده از چسب 123 برای سطوح مختلف به شرح زیر است:

ابتدا سطح مورد نظر را به اسپری آغشته کنید و سپس از چسب 123 به مقداری که نیاز است، بر روی سطح بکشید. سعی کنید این لایه نازک و یکنواخت باشد.
برای این که نتیجه بهتری بگیرید، سطح مورد نظر شما باید کاملا خشک و تمیز باشد. هر گونه گرد و غبار، لکه چربی و مواد دیگر باعث ایجاد اختلال در کار شما می شود.
چسب های 123 غلظت های متفاوتی دارند که هر یک برای چسباندن قطعات خاصی کاربرد دارد. سعی کنید اطلاعات کافی راجع به چسب های سیانو آکریلاتی بدست آورید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.
پس از اینکه سطح کار خود را به اسپری آغشته کردید، چند ثانیه صبر کنید تا کمی از آن تبخیر شود و در مرحله بعد، چسب را بر روی سطح کار بکشید. حالا سطح ثانویه را بر روی سطح اولیه قرار دهید و با وارد کردن فشار دست تان، به چسبندگی کامل هر دو لایه کمک کنید.
 

مشکلات کار با چسب ۱۲۳
چسب های ۱۲۳ موادی در خود دارند که وقتی در تماس با رطوبت موجود در اجسام قرار می گیرند به سرعت سفت می شوند و اجسام را به هم می چسبانند. به دلیل همین سرعت و قدرت بالای اتصال در این چسب ها، ممکن است برخی اتفاقات رخ دهد که شما را دچار مشکل کنند.

برای مثال یکی از مهمترین اتفاقاتی که ممکن است رخ دهد، چسبیدن پوست دست انگشتان به هم یا چسبیدن پوست دست و انگشتان به اجسام است. همچنین شباهت بسته بندی چسب های ۱۲۳ به پماد چشم و قطره بینی باعث می شود که شما اشتباها این چسب ها را به چشم خود بمالید یا در بینی خود بریزید. حتی مواقعی پیش می آید که این چسب به طور اتفاقی با دهان شما هم برخورد می کند

پوست
زمانی که پوست شما به چسب ۱۲۳ آغشته می شود، بهترین متد این است که این چسب را با ترکیب آب گرم و صابون نرم کنید تا بتوانید آن را از روی پوست خود پاک کنید. اگر به این ترکیب مقداری سرکه هم اضافه کنید، می تواند سرعت از بین رفتن چسب از روی پوست شما را افزایش دهد. زمانی که چسب نرم شد می توانید به سادگی آن را از روی پوست خود پاک کنید. البته باید با فشار بر روی پوست خود بکشید که چسب از روی پوستتان جدا شود.
شما می توانید از پاک کننده لاک ناخن یا همان استون هم برای از بین بردن و پاک کردن چسب از روی پوست خود استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که نباید استون و دیگر از بین برنده های چسب را بر روی پوست های حساس و در نزدیکی زخم هایی که دهانه آنها باز است بریزید.همچنین توجه د اشته باشید که نباید این مواد را بر روی برخی از قسمت های بدن نظیر لب ها، چشم ها، بینی یا دیگر نقاط حساس بدن بریزید.
زمانی که چسب بر روی قسمتی از پوست بدن شما ریخته، سعی کنید به سرعت آن قسمت از پوست بدن خود را جدا کنید و با یک باند تمیز روی آن را بپوشانید.


چشم
اگر چسب ۱۲۳ وارد چشم شما شده است، به سرعت از خدمات پزشکی بهره ببرید و وقت را تلف نکنید. اگر امکان آن وجود دارد، چشمان خود را با مقدار فراوانی آب گرم برای ۱۵ دقیقه شستشو دهید. در این حالت چشمان خود را باز نگه دارید تا آب به طور مستقیم با محلی که چسب روی آن ریخته است در تماس باشد.
اگر پوست چشم شما هم آغشته به چسب شده است، به هیچ عنوان برای کندن چسب عجله نکنید. ممکن است بر اثر اعمال قدرت بیش از حد، پوست چشم شما کنده یا خراشیده شود.


دهان و بینی
اگر چسب ۱۲۳ در دهان شما ریخته شده است، از آنجایی که این چسب به سرعت با رطوبت واکنش می دهد و خشک می شود، نمی تواند به سرعت به درون سیستم گوارش شما راه پیدا کند. معمولا در چنین شرایطی چسب به دندان یا زبان شما می چسبد و باید باید در چنین شرایطی از دستورالعمل های پزشکی مطلع باشید.
البته نگران نباشید. بزاق دهان شما طی ۱ الی ۲ روز می تواند چسب را از روی زبان و دندان های شما پاک کند. در صورتی که متوجه جدا شدن چسب ۱۲۳ از روی دندان یا زبان خود شدید، سعی کنید آن را قورت ندهید.

در صورتی که چسب درون بینی یا دهان شما رفته باشد، استفاده از کره گیاهی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. مکررا از کره گیاهی برای این موارد استفاده کنید تا چسب نرم شود و بتوانید آن را از درون بینی یا دهان خود خارج کنید. اگر این متد با موفقیت همراه نشد، از خدمات پزشکی استفاده کنید.

 

بهترین چسب های 123 در ایران کدامند؟

چسب 123 Gmax 800 , Gmax 900 , Gmax 1000 از بهترین نمونه های ایرانی هستند که با نمونه های خارجی رقابت می کنند.

Print
ارسال شده: آبان 24, 1399,
نظرات: 0,
تعداد نمایش ها: 2731
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید