بهترین روش لکه گیری کاغذ دیواری

لکه گیری کاغذ دیواری باید با دقت بالایی انجام شود. کاغذ دیواری هایی که امروز در طرح، مدل و رنگ های متنوع استفاده می شوند بیشتر از قبل برای پوشش دیوار حائز اهمیت شده اند. در حالت کلی این دیوار پوش ها به دوسته مجزا تقسیم بندی می شوند: قابل شستشو و غیرقابل شستشو. اگر می خواهید برای اتاق خود کاغذ دیواری استفاده کنید بهتر از نوع قابل شستشوی آن بهره بگیرید. چون بعدها می توانید لکه گیری کاغذ دیواری را به راحتی انجام دهید. اما کاغذ دیواری های غیرقابل شستشو را نمی توان به همین راحتی لکه گیری کرد و یا با آب تمیز کرد. در نتیجه نیاز به مراقبت بیشتری دارند و این ممکن است وقت شما را هدر دهد. ما در این مقاله می خواهیم به بررسی و معرفی روش ها لکه گیری کاغذ دیواری بپردازیم، پس با ما همراه شوید. در ادامه به نحوه لکه گیری کاغذ دیواری به روش های مختلف می پردازیم.

پاک کردن گرد و غبار در لکه گیری کاغذ دیواری ها
در نظافت کاغذ دیواری یکی از دلایل عمده ای که باعث می شود لکه های کثیف و عمیق روی دیوار پوش ها ایجاد شود، گرد و غباری است که مدت های طولانی روی آن می نشیند و به راحتی تمیز نمی شود. همین امر باعث می شود که رنگ کاغذ دیواری تغییر شکل بدهد و این موضوع را به راحتی می توان مشاهده کرد. برای مثال کاغذ دیواری هایی که نزدیک در ورودی منزل به کار گرفته می شوند،‌ همیشه در معرض گرد و غبار قرار می گیرند و همین امر باعث کدر شدن آن ها می شود. در این شرایط برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است که به صورت هفتگی و منظم دیوار پوش را از گرد و غبار پاک نمایید.

امتحان کردن محلول آب و بی کربنات سدیم (جوش شیرین) برای تمیز کردن
یکی از روش های نظافت کاغذ دیواری استفاده از این محلول است. برای از بین بردن لکه ها به این روش ابتدا جوش شیرین را با آب مخلوط کرده تا حدی که به خمیر تبدیل شود. سپس با یک دستمال تمیز یا یک عدد فرچه نرم محلی که کدر یا لکه شده را به آرامی بسایید. پس از این کار نیاز است که با یک دستمال یا حوله تمیز خشک، رطوبت را بگیرید.

Image

به کارگیری صابون و آب گرم برای تمیز کردن لکه دیوار پوش
در برخی مواقع لکه های روی کاغذ دیواری ممکن است به گونه ای باشد که سطحی بوده و با استفاده از صابون و آب گرم تمیز شود. می توانید از محلول آب و صابون برای این کار استفاده کنید و هیچ مشکلی ندارد. اما قبل از اقدام به این کار دقت داشته باشید که محل مورد نظر را تماما با آب خیس نکنید زیرا این کار باعث می شود آب به زیر دیوار پوش نفوذ کند. زمانی که با محلول آب و صابون کار خود را به پایان رساندید با یک دستمال خشک و تمیز رطوبت را خشک نمایید.

عدم به کار گیری سیم های ظرف شویی برای نظافت کاغذ دیواری ها
همانطور که از نام کاغذ دیواری پیداست، جنس آنها از کاغذ تشکیل شده است،‌ بنابراین باید هنگام مراقبت از آنها نکاتی را در نظر داشته باشید. هر چند که کاغذ دیواری های قابل شستشو را می توان با آب به راحتی تمیز کرد اما بهتر است از دستمال،‌ سیم ظرفشویی نرم و یا اسکاج نرم استفاده کنید. اگر لکه های روی کاغذ دیواری پاک نشد از سیم ظرف شویی های زبر استفاده نکنید، چون این کار سبب پارکی و خراش برداشتن روی آن می شود. اگر می خواهید لکه را کامل از بین ببرید پیشنهاد می کنیم این مرحله را چند بار تکرار کنید تا اثر آن از بین برود.

Image

استفاده کردن از پودرهای لباس شویی برای لکه گیری
در این روش، با توجه به اندازه لکه ای که روی کاغذ دیواری وجود دارد، پودر لباسشویی را در چند قطره آب خیس نمایید. سپس با استفاده از یک اسفنج یا دستمال حوله ای نرم محلول را روی لکه مورد نظر بکشید. در پایان اگر محل مورد نظر تمیز شد می توانید با استفاده از یک دستمال خشک و تمیز رطوبت را بکشید.

محلول مایع تمیز کننده و آب اکسیژنه برای نظافت کاغذ دیواری
در این روش می توانید به اندازه کافی مایع ظرف شویی یا مایع لباس شویی را با آب اکسیژنه مخلوط کرده و سپس با یک دستمال حوله ای نرم یا پارچه های مخصوص محل مورد نظر را بسایید. با توجه به اندازه و درجه لکه می توانید چندین بار این عمل را تکرار کنید. البته پاک شدن لکه به نوع و درجه پاک کنندگی مایع شما نیز بستگی دارد،‌ که هر چقدر از کیفیت بالایی برخوردار باشد آثار لکه کاغذ دیواری باقی نمی ماند. در پایان کار می توانید از دستمال خشک برای پاک کردن رطوبت استفاده کنید. اگر در این مرحله رطوبت از بین نرفت می توانید از سشوار استفاده کنید.

 

Print
ارسال شده: اردیبهشت 19, 1400,
نظرات: 0,
تعداد نمایش ها: 1422
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید