کاربرد اسپری فوم

کاربرد اسپری فوم

امروزه نسبت به چند سال قبل، استفاده از فوم ها طرفداران بیشتری پیدا کرده است. پیمانکاران و حتی افراد عادی برای درزگیری های مربوط به ساختمان خود تمایل دارند از این فوم ها بهره ببرند و البته استفاده از آنها در صنایع مختلف نیز افزایش یافته است.

شاید ضریب انتقال حرارت بسیار پایین فوم های ضد حریق و بازده بسیار بالای کاری این فوم ها مهمترین دلایلی باشند که افراد را به خرید آنها ترغیب می کند.

امروزه به طور گسترده ای از این فوم ها برای درزگیری در بخش های مختلف منزل و در صنایع مختلف استفاده می شود.

 

Image

در صنعت ساختمان سازی از فوم ضد حریق برای درزگیری در موارد زیر استفاده می شود:

پوشاندن فریم و درز های چهارچوب پنجره ها، درب ها و همچنین برای ایزوله کردن و درزگیری در مواردی این چنینی، می توانید از فوم های ضد حریق که محصولی چند کاربردی هستند بهره ببرید.

اگر لوله های آب ساختمان شما دارای شکستگی و نشتی هستند، می توانید با استفاده از اسپری فوم درزگیر، شکستگی ها را ترمیم کنید و درز ها را پوشش دهید.

از آنجایی که فوم های ضد حریق عایقی ایده آل در برابر سرما، گرما و رطوبت هستند، برای عایق بندی زیر شیروانی و ایرانیت ها از آنها استفاده می شود. استفاده از این فوم ها برای درزگیری سقف در خانه های شمال کشور که بسیاری از آنها به صورت شیروانی هستند کاربرد دارد.

یکی از مکان هایی که عایق بندی صوتی در آن بسیار اهمیت دارد، استودیوی موسیقی است. از فوم ضد حریق برای پوشاندن درز های موجود در این فضا استفاده می شود تا ورود و خروج صدا به حداقل برسد.

یکی از مکان هایی که عایق بندی صوتی در آن بسیار اهمیت دارد، استودیوی موسیقی است. از فوم ضد حریق برای پوشاندن درز های موجود در این فضا استفاده می شود تا ورود و خروج صدا به حداقل برسد.

زمانی که می خواهید از بخش های مختلف منزل خود در برابر گرما، سرما و حتی شکستگی محافظت کنید، اسپری فوم درزگیر گزینه بسیار مناسبی است.

یکی از ویژگی های این فوم ها که کمتر به آن اشاره شده است، مقاومت آنها در برابر مواد شیمیایی است. این ویژگی سبب می شود که بتوانید در مواردی که محل کار با مواد شیمیایی هم در ارتباط است از این فوم ها بهره ببرید.

در ارتباط با مصالح ساختمانی هم می توان از فوم ضد حریق استفاده کرد. این فوم ها می توانند با قدرت بسیار زیادی به اکثر مصالح ساختمانی بچسبند.

تمام یخچال ها باید به صورت کاملا اصولی و حرفه ای عایق بندی شوند تا سرما از درون آنها خارج نشوند و مواد غذایی در آنها سالم بمانند. از این رو در صنایع یخچال سازی هم از فوم های ضد حریق به منظور عایق بندی استفاده فراوانی می شود.

تمام مواردی که اینجا به آنها اشاره کردیم، تنها بخشی از مزایا و کاربرد های این چسب های فوق العاده است. به طور کلی هر جایی که نیاز به عایق کاری و درزگیری داشته باشید، فوم ضد حریق می تواند نقش بسزایی را ایفا کند.

Print
ارسال شده: فروردین 25, 1400
نظرات: 0
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
775

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر