نماهای آجری سنتی مدرن جالب دنیا را بشناسید!نماهای آجری سنتی مدرن جالب دنیا را بشناسید!

تلفیق نمای آجری سنتی با نمای آجری مدرن و ایجاد نمایی خاص و در عین حال جذاب امروزه به یک دغدغه و حتی می توان گفت چالش روبرو شده است. دنیای متنوع آجر نمای سنتی موجب شده تا شما عزیزان بتوانید با تنها ترکیبی خلاقانه نمایی بسیار خاص برای ساختمان خود ایجاد کنید. به گونه ای که زیبایی و جذابیت نمای بیرونی ساختمان شما خبر بدهد از سلیقه افراد درون ساختمان. اینگونه نماها که با استفاده از آجر نمای سنتی قابل اجراست، علاوه بر جدید بودن با ایجاد حس نوستالژیک موجب ایجاد دلگرمی و حس امنیت خاطر در نگاه بیننده می کند. استفاده از آجر سنتی علاوه بر اینکه دمده نمی شود، رنگ و بافت با دوام و ماندگاری داشته و قابلیت اجرای آن در طرح ها و انواع آجر چینی دارد و به نوعی از امتیازات برتر این آجر محسوب می شود. در ادامه با تکنوساخت همراه باشید.

 

جالب ترین نماهای ساختمان سنتی مدرن
همانگونه که بیان کردیم، ساخت نماهای آجری مدرن با استفاده از آجر سنتی امروزه به چالشی تبدیل شده است. چرا که تعداد افرادی که طرفدار نمایی مدرن و کلاسیک در کنار هم می باشند رو به افزایش است. گویی ترکیب این دو نما در کنار یکدیگر نوازشی بر چشم بینندگان آن نما می باشد. . نمای آجری مدرن داخل ساختمان نیز با اجرای آجرنمای سنتی در انواع زوایا و جهت ها نمایی بسیار خلاقانه و زیبا را ایجاد کند. آجر نمای سنتی از میان انواع مختلف آجر این قابلیت را دارد تا با رنگ بندی متنوع خود زیبایی بخش سازه، با وزن کم خود موجب مستحکم شدن هر چه بیشتر سازه و در نهایت با قیمت مناسب خود موجب اداره هزینه های پروژه می شود. قیمت انواع آجرنما را از طریق این لینک دریافت نمائید.


در تصویر زیر نمای سنتی و مدرن هتلی در تایوان را مشاهده می کنید. نمای خارجی ساختمان هتل هیو به گونه ای با استفاده از آجر سنتی ساخته شده که در یک نگاه سطح خارجی هتل را مواج خواهید دید.

Image


تصاویری خلاقانه دیگر از تلفیق و طراحی نمای سنتی و مدرن

Image


۳ روش کارآمد در اجرای آجر نمای سنتی

1 . نمای خشک
نمای خشک شیوه ای در اجرای نمای ساختمان است که به جای استفاده از ملات ساختمانی برای چسبندگی میان اجزا از اتصالات و تجهیزات فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال برای اتصال پنل های رسی، سنگ و آجر از تجهیزاتی به نام ریل، پیچ و … استفاده می شود. نا گفته نماند سیستم خشک از عایق حرارتی، چارچوب نگهدارنده، فضای خالی تهویه، اتصالات، پانل های رسی و… تشکیل شده است.

2 . اجرای نما با ملات سیمان
استفاده از ملات سیمان شیوه ای است که از زمان های بسیار دور تاکنون رواج داشته است. شیوه ای که تنها با ترکیب سیمان و آب و بدون نیاز به نیرویی متخصص ولی ماهر اجرا خواهد شد. از معایب این شیوه زمان بر بودن، احتمال کثیفی حاصل از دوغاب و ایجاد نخاله های ساختمانی می باشد.

3 . اجرای نما با استفاده از چسب
چسب مخصوص اجرای نمای دیوار با دارا بودن خاصیت الاستیک در میان بافت اجزای دیوار ، به دیوار حالت ارتعاشی داده و از شکست و فروریختن آن جلوگیری خواهد کرد. تنها در هنگام استفاده از این محصول دقت کنید پیش از استفاده از چسب از پلاستر سیمانی استفاده نمائید، ضمن آنکه از گستردگی چسب بر روی تمامی سطح اطمینان حاصل کنید چرا که وجود خلل و فرج در میان بافت ها موجب نفوذ آب ، رطوبت و هوا به میان بافت و خسارت به سازه خواهد شد.

نکاتی که باید برای طراحی نمای داخلی ساختمان مسکونی رعایت کنید:
 برای داشتن نمایی زیبا و جذاب علاوه بر شناخت نوع آجر و همچنین انتخاب هوشمندانه رنگ و ترکیب آن با فضا مواردی دیگر لازم است که به آن دقت کنید. در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

1 . هارمونی یا همخوانی آجر با نوع و کاربری سازه
آجرنما سنتی نمایی مقاوم و مستحکم را برای ساختمان ایجاد خواهد کرد. بر همین اساس لازم است بدنه و فونداسیون ساختمان هم با استفاده از مواد و مصالح مقاوم ساخته شود. علاوه بر آن نوع کاربری ساختمان اعم از تجاری، اداری و مسکونی بودن بسیار در انتخاب نوع و رنگ آجر نمای سنتی دخیل است. به عنوان مثال رنگ قرمز بسیار بین مصرف کنندگان برای ساختمان های مسکونی و اداری متداول است.

2 . هم خوانی نما با نقشه سازه
نوع طراحی و اجرای نما باید با تمامی بخش و پلان های ساختمان هم خوانی داشته باشد ضمنا توصیه می شود تحت نظر مهندس ناظر پروژه باشد.

3 . هم خوانی با اقلیم
انتخاب نوع رنگ آجر متناسب با اقلیم و نوع آب و هوای منطقه بسیار بر زیبایی و چشم نوازی نهایی ساختمان کمک خواهد کرد. یه عنوان مثال در مناطق سردسیر از رنگ های گرم و برعکس می توانید استفاده کنید.

نمای داخلی ساختمان مدرن
در فضای داخلی خود همچنین می توانید با استفاده از آجر سنتی فضاهایی کلاسیک و چشم نواز خلق کنید. در ادامه نظر شما را به نمونه هایی از این طراحی و اجراهای زیبا جلب می نمائیم:

Image

 

 

 

Print
ارسال شده: فروردین 24, 1400,
نظرات: 0,
تعداد نمایش ها: 1246
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید