نحوه صحیح استفاده از اسپری فوم درزگیر پلی اورتان

نحوه صحیح استفاده از اسپری فوم درزگیر پلی اورتان

فوم ها را می توانید با توجه به مکان و موقعیتی که قصد استفاده از آنها را دارید و با توجه به میزان دقتی که در انجام کار به آن نیاز دارید، به سه شیوه مختلف استفاده کنید. در ادامه این سه شیوه و موقعیت هایی که باید از هر شیوه بهره ببرید را برای شما توضیح داده ایم.

 

اسپری فوم ضد حریق دستی

از این اسپری ها باید به صورت دستی و بدون استفاده از هیچ ابزاری استفاده کنید. به بازار بروید یا از فروشگاه های آنلاین فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی نظیر دکتر تامین، فوم خود را خریداری کنید.

 

اسپری های دستی دارای یک شلنگ نازک و کوتاه هستند که می توانید آن را به سیلندر اسپری متصل کنید. فوم در این شرایط به سادگی از درون این شلنگ بر روی سطح مورد نظر اسپری می شود. زمانی که مواد درون این اسپری ها به پایان می رسد دیگر قابل استفاده نیستند و باید یک اسپری جدید خریداری کنید.

 

فوم ضد حریق ساده را با نام اسپری فوم شلنگی نیز در بازار می شناسند. دلیل این نام گذاری شلنگی است که برای تزریق اسپری از آن استفاده می شود.

 

اسپری فوم گان خور

تفنگ یا گان تزریق فوم ابزاری است که می توانید با استفاده از آن، فوم را به طور دقیق به محل مورد نظر خود شلیک یا اسپری کنید.

 

در این شرایط دیگر نیازی به شلنگ برای تزریق ندارید. پیستول اسپری را برعکس کنید و بر روی قسمت تعبیه شده بر روی گان قرار دهید. سپس زمانی که ماشه را بکشید، فوم به سطح مورد نظر می چسبد. این گان یا تفنگ را با نام گان پلی اورتان هم می شناسند.

 

دقت و ظرافت کار شما زمانی که از گان برای تزریق فوم ضد حریق استفاده می کنید افزایش می یابد. اگر قصد دارید کثیفی های کار شما کاهش یابد و همه چیز کاملا دقیق انجام شود، حتما از گان برای تزریق فوم استفاده کنید.

Image

 

اسپری فوم پاششی

آخرین شیوه ای که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، شیوه پاششی است. در روش پاششی نیازی به دقت بالا در کار وجود ندارد و قرار است یک سطح وسیع دارای پوششی از فوم شود. این مهمترین تفاوت بین دو شیوه قبلی و این روش تزریق فوم است.

 

در این روش از مخزن های بزرگی برای ریختن فوم استفاده می کنند. درون مخزن پر از فوم می شود و به واسطه یک شنگ بلند به یک گان یا پیستول متصل می شود. اپراتور یک سطح وسیع مانند کف، سقف یا دیوار یک ساختمان را می تواند به سادگی و ظرف مدت زمان کوتاهی با این شیوه عایق کاری کند.

 

در این شیوه فوم ضد حریق درون پمپ های مخصوص که پمپ انتقال نامیده می شوند ریخته شده و به دستگاه اسپری کننده یا تفنگ اسپری فرستاده می شوند.

 

برای انجام پروژه ها با این نوع اسپری های فوم، حتما باید یک فرد متخصص کار را بر عهده گیرد و از لباس و ماسک ایمنی مناسب استفاده کند.

Print
ارسال شده: فروردین 25, 1400
نظرات: 0
رتبه بندی این مطلب:
2/7
2542

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر