نکات کلیدی مزایای سقف کاذب در ساختمان ها

نکات کلیدی مزایای سقف کاذب در ساختمان ها

امروزه طراحان داخلی توجه بیشتری به مزایای سقف کاذب دارند و از این سقف ها در شیوه های طراحی خود استفاده می کنند. افرادی که از این سقف ها در منازل خود استفاده می کنند معمولا از نوع مدرن آن بیشتر استقبال می کنند و ترجیح می دهند از طرح های جدید و خاص بهره بگیرند. پس بنابراین در زندگی امروزی، فردی که قرار است معماری داخلی منزل یا ساختمانی که در آن زندگی می کند را تغییر دهد، باید ایده ای نیز برای استفاده این نوع سقف کاذب ها داشته باشد. شاید حال با خود بگویید سقف کاذب چیست و از مزایای سقف کاذب بی خبر باشید، ما در این مطلب شما را آگاه می کنیم.

در دنیای مدرن امروزی، افراد روز به روز به سمت ایده های جدید و طراحی های نوین در تمام جنبه های زندگی خود، کشیده می شوند. از جمله این موارد می توان به طراحی های دکوراسیون داخلی منزل، از طریق معماران داخلی و افراد متخصص در این حوزه اشاره کرد. در ساختمان ها نیز سقف کاذب از اهمیت ویژه ای برای افراد برخوردار بوده استیکی از مزایای سقف کاذب پوشاندن ایراد های سقف است.

سقف کاذب چیست؟
سقف کاذب سقفی است که به عنوان دومین سقف به کار گرفته می شود، طوری که بعد از سقف اصلی نصب می شود. مزایا و معایب سقف کاذب بسیار است مثال کمی از فضای سقف اتاق را محدود می کند. دلیل به کار گرفتن آن در ساختمان ها این است که قابلیت این را دارد کلیه تاسیسات ساختمانی که در سقف وجود دارند را پوشش دهد و مخفی نگه دارد. سقف کاذب از هدر رفتن گرما جلوگیری کرده و در برابر رطوبت نیز مقاوم می باشد. با به کار گرفتن این سقف ها در ساختمان می توانیم شاهد جذابیت بیشتری باشیم. نورپردازی هایی که می توان در این نوع سقف ها به کار برد قابل توجه است.

سقف کاذب باید این قابلیت را داشته باشد که به اسکلت ساختمان متصل شود. همچنین حجم این سقف بر روی سازه ساختمان سوار می شود. برای این کار نیاز است که یک فضای خالی بین سقف اصلی و سقف کاذب ایجاد شود. دانشجو نیز بر اساس سلایق خود می تواند از بین مدل های متفاوت سقف کاذب، یکی را به دلخواه انتخاب کند.

به کار گرفتن مصالح سنگین در ساخت این سقف باعث به وجود آمدن مشکلاتی می گردد. مصالحی که در این سقف به کار گرفته می شود باید سبک باشند. همچنین باید به صورت کاملا اصولی و دقیق بر روی سقف اصلی نصب شود، چون در غیر اینصورت اتفاقاتی مثل زلزله باعث خرابی آن می شود.

Image

موارد مورد اهمیت سقف کاذب چیست؟
مزایای سقف کاذب و اهمیت دادن به آن در معماری این دوره بسیار زیاد است بطور مثال:

هنگام بروز اتفاقاتی مثل زلزله، مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.
تنوع زیادی از آنها وجود دارد که از نظر بافت، شکل و رنگ با یکدیگر متفاوت هستند.
علاوه بر این ها هنگام نصب از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند.
این سقف ها برای افرادی که می خواهند کار سبک سازی در محیط داخلی ساختمان انجام دهند، بسیار مناسب و از کارایی بالایی برخودار هستند.
از آنجا که فرد انتخاب های زیادی در به کار گیری این نوع سقف ها می تواند داشته باشد، جذابیت خاص خودشان را دارند.
پس از نصب سقف کاذب نیاز نیست که از محیط به مدت چند روز استفاده نکرد، بلکه بلافاصله پس از نصب می توان از محیط لذت برد و هیچ مشکلی از این بابت پیش نمی آید.
نوعی از سقف های کاذب وجود دارند که ضدآب هستند و برای استفاده در آشپزخانه و سرویس بهداشتی بسیار مناسب می باشند.
خب بهتر است مزایا و معایب سقف کاذب را با هم مرور کنیم:

Image

مزایای سقف کاذب
این سقف ها عایق خوبی برای سرما و گرما هستند . در فصل سرد، گرمایی که در منزل وجود دارد را به بیرون منتقل نمی کند و در فصل گرما نیز اجازه ورود حرارتی که در بیرون وجود دارد به داخل نمی دهد.
زمانی که سقف کاذب در منزل یا ساختمان به کار گرفته می شود، فضای سقف بسیار کم شده و شکل و فرم خاصی به خود می گیرد که باعث جذابیت محیط منزل و زیبایی آن می شود.
این سقف ها طوری عایق بندی می شوند که می توانند از صداهای ناخواسته محافظت کنند.
در صورت نیاز به تغییر سقف های کاذب، به راحتی می توان تعمیرات دلخواه را روی آن ها اعمال کرد.
بهترین راه برای تعمیر سقف های اصلی می تواند استفاده از همین سقف های کاذب باشد که هزینه آنها نیز بسیار مناسب و ارزان است.


معایب سقف کاذب
گاهی اوقات سقف کاذب می تواند معایبی نیز داشته باشد که لازم است از آن اطلاع داشته باشیم. آگاه شدن از معایب و مزایای سقف کاذب می تواند انتخاب شما را تحت تاثیر قرار دهد.

این سقف عمر زیادی ندارد و ممکن از پس گذشت چند سال نیاز باشد که آن را تعویض یا تعمیر کرد.
همچنین چون که ارتفاع سقف را کم می کند‌، گاهی سقف خیلی کوتاه به نظر می رسد.

Print
ارسال شده: اردیبهشت 19, 1400
نظرات: 0
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
1323

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر