روش استفاده از کاغذ دیواری موقت با قابلیت جابجایی در منزل

روش استفاده از کاغذ دیواری موقت با قابلیت جابجایی در منزل

کاغذ دیواری موقت امروزه محبوبیت بسیار زیادی بین طراحان و همچنین مردم پیدا کرده است. این کاغذ دیواری‌ها انواع متفاوتی داشته و چون جدا شدنی هستند، می‌توان آنها را به خانه دیگر یا مکان دیگر جابجا کرد. نصب این کاغذها نیز بسیار آسان بوده و خودتان هم می‌توانید بدون کمک گرفتن از شخصی آنرا در هر قسمتی از منزل که دوست دارید نصب کنید. در این مطلب به معرفی چند روش جالب و کاربردی برای استفاده از این کاغذهای مفید و کم‌دردسر در خانه خواهیم پرداخت.

همانطور که می‌دانید نصب کاغذ دیواری هزینه بر بوده و حتما نیاز به استخدام یک یا چند متخصص برای انجام این کار دارید. همچنین جدا کردن این کاغذ دیواری‌ها پس از چند سال نیز دردسرهای مخصوص به خودش را دارد. البته کاغذ دیواری‌های مرسوم قطعا برای تزیین کل  خانه گزینه بهتری از مدل‌های موقت هستند، اما برای تزیین یک قسمت کوچک، مثل دیوار زیر اپن آشپزخانه، دیوار تاکیدی، زیر پله‌ و دیوار بین کابینتی، کاغذ دیواری موقت و جداشدنی انتخاب هوشمندانه‌تری است. لازم به ذکر نیست که این موضوع برای تزیین خانه‌های اجاره‌ای نیز صادق است.

اگر تا بحال از کاغذ دیواری جداشدنی و موقت استفاده نکرده‌اید، باید بدانید که این مدل‌ها برای تزیین دیوار بین کابینت آشپزخانه بسیار موثر هستند. برای نصب این کاغذ دیواری برای دیوار بین کابینت، فقط کافی است سطح دیوار را به خوبی تمیز کنید تا هیچ برآمدگی وجود نداشته باشد، سپس برش‌های کاغذ دیواری را بر روی دیوار نصب کنید. اگر در قسمتی خرابکاری کردید، خیلی راحت آن قسمت را کنده و برش جدیدی را جایگزین کنید.

Image

کاغذ دیواری حتی در فضاهای کوچک نیز بسیار تاثیرگذار است. یکی از این فضاهای کوچک، پله‌ها هستند. با استفاده از کاغذ دیواری، می‌توانید افکتی مانند کاشی‌های رنگی در خانه‌های قدیمی را در پله جلوی منزل یا راه پله داخل ساختمان ایجاد کنید. از آنجایی که تمام انواع کاغذ دیواری‌های موقت در برابر رطوبت مقاوم هستند، می‌توانید از آنها بدون مشکل در فضای باز نیز استفاده کنید.

Image

اگر در اتاق خواب‌تان هیچ پنجره‌ای وجود ندارد، با کمک کاغذ دیواری موقت می‌توانید یک ویوی مصنوعی از طبیعت در اتاق‌تان ایجاد کنید. کاغذ دیواری‌هایی با طرح گل و طبیعت معمولا برای ایجاد منظره در اتاق‌های بدون پنجره گزینه مناسب‌تری هستند. برای تاثیرگذاری بیشتر می‌توانید دور هر یک از کاغذها را قاب بگیرید.

پوشاندن سقف با کاغذ دیواری، یکی دیگر از ایده‌های جالب برای اضافه کردن عمق و هویت به دکوراسیون خانه است. گاهی اوقات سقف تزیین شده با کاغذ دیواری، بقدری زیبا می‌شود که دائما باید نگاه‌تان به سقف باشد تا از ظاهر زیبای آن لذت ببرید.

برای پوشاندن کف کابینت و کشو اکثر خانه‌دارها از لوازمی مثل روزنامه یا جلدهای پلاستیکی بی کیفیت استفاده می‌کنند. این کاورها اگرچه کار را برای کوتاه مدت راه می‌اندازند، اما آپشن مطمئن و زیبایی نیستند. کف کابینت یکی از مکان‌های مستعد لک و کثیفی است. بنابراین کاور کف کابینت باید قابلیت شست و شوی آسان داشته باشد و همچنین وقتی در معرض دید قرار می‌گیرد، دیزاین و طراحی آن موجب رضایت و شادی بیننده شود. کاغذ دیواری موقت گزینه‌ای عالی برای استفاده بعنوان کاور کف کابینت آشپزخانه است.

از آنجایی که میز اپن آشپزخانه اغلب اوقات چسبیده به اتاق نشیمن و پذیرایی است، دیزاین آن می‌توان تاثیر شگرفی به حال و هوای کلی خانه بگذارد. یکی از راه‌های ساده و آسان، تزیین میز اپن نیز پوشاندن آن با کاغذ دیواری موقت دکوری و زیباست. این کار هیچ نیازی به استخدام یک متخصص یا نصاب برای تکمیل کار ندارد، فقط برای اندازه گیری و برش، می‌توانید از کمک یک حرفه‌ای در این زمینه کمک گرفته و کاغذ را برش بزنید، سپس خودتان کاغذ را بعداز کندن روکش چسب آن، بر روی دیوار نصب کنید.

Image

برای بازسازی دکوراسیون آشپزخانه نیازی نیست حتما کابینت‌های خود را تعویض کنید، تنها چیزی که نیاز دارید، یک رنگ و کاغذ دیواری است. در شکل زیر کابینتی را مشاهده که می‌کنید که در ابتدا به رنگ قهوه‌ای بود، اما صاحبخانه پس از کهنه شدن رنگ، آنرا با رنگ سفید و همچنین کاغذ دیواری رنگارنگ در قسمت پشت کابینت، تزیین کرده است. البته این تکنیک فقط بر روی کابینت‌هایی اجرا می‌شود که طبقات آن قابل جدا شدن از بدنه کابینت باشند تا فضا برای نصب کاغذدیوار ی فراهم شود. مشابه این تکنیک را می توانید در قفسه و کتابخانه اتاق نیز انجام دهید.

 

Print
ارسال شده: فروردین 31, 1400
نظرات: 0
رتبه بندی این مطلب:
5/0
644

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر