راهنمای جامع خرید شیرآلات استاندارد و باکیفیت

راهنمای جامع خرید شیرآلات استاندارد و باکیفیت

چطور می توانیم شیرآلات باکیفیت را تشخیص دهیم؟ برای اکثر افراد خرید کالاهای روزمره ساده تر است چرا که امکان جبران اشتباه و تغییر انتخاب پس از مصرف کالا وجود دارد. اما وقتی نوبت به خرید شیرآلات با کیفیت می رسد که جنبه های مختلف فنی، کاربردی و زیبایی در آن موثر است، تصمیم گیری تخصصی تر و دشوارتر می گردد. تنوع سبک ها، مواد اولیه و آبکاری ها در کنار تنوع قیمت ها گیج کننده است. از طرفی شیرآلات اهرمی جز لوازمی است که یکبار برای مدت طولانی خریداری می شود و در نتیجه بهتر است از خرید خود راضی باشیم.

اغلب افراد سوالاتی از قبیل: در زمان خرید شیرآلات استانداردبه چه نکاتی توجه کنیم؟ شیرآلات با کیفیت ایرانی را چطور تشخیص دهیم؟ با کیفیت ترین شیرآلات ایرانی کدام هستند؟ و... را از خود می پرسند. در این مقاله، راهنمای جامع خرید بهترین شیرآلات گردآوری شده است. اگر میخواهید بدانید هنگام خرید شیرآلات استاندارد ایرانی علاوه بر قیمت شیرآلات باید به چه نکاتی توجه کرد با ما همراه شوید.

راهنمای خرید شیرآلات استاندارد و با کیفیت
شیرآلات استاندارد از مهمترین تجهیزات خانه است. برخی عوامل مانند زیبایی و گارانتی معتبر شیرآلات با کیفیت، در هنگام خرید قابل ارزیابی است. اما مواردی مانند کیفیت و استاندارد بودن مواد اولیه به کار رفته در تولید شیرآلات، نیازمند بررسی بیشتر است. در ادامه 9 فاکتور مهم که در هنگام تهیه شیرآلات باید در نظر گرفته شوند.

Image

 

1- جنس شیرآلات استاندارد
همانطور که در مراحل تولید شیرآلات بررسی شد، ماده اولیه اکثر شیرآلات موجود در بازار آلیاژ شمش برنج می باشد که بر طبق سازمان استاندارد ایران تقریباً 58 تا 60 درصد آن مس و بقیه روی و ناخالصی های مجاز می باشد. میزان سرب موجود در این آلیاژ، نباید بالاتر از 2/5 درصد باشد چرا که برای سلامتی مضر است.
علاوه بر کیفیت مواد اولیه شیرآلات، ملزومات و قطعات بکار رفته در داخل شیر نیز باید الزامات فنی استاندارد را پاس کرده باشند. بطور مثال سوپاپ، واشر و پیچ و مهره های بکار رفته در با کیفیت ترین شیرآلات نیز باید استاندارد لازم برخوردار باشند.
ماشینکاری خوب نیز از دیگر مواردی است که در بلند مدت تاثیر خود را در کیفیت شیرآلات نشان می دهد. مثلاً در شیرهای اهرمی محل نشیمن کارتریج بایستی کاملاً تخت باشد که بعضاً به دلیل کُند شدن ابزار تراشکاری و تیز کردن چندباره آن، این نشیمن به صورت مخروطی نا محسوس در می آید که در عمر آب بندی کارتریج تاثیر می گذارد.
2- زیبایی و طراحی خاص شیرآلات با کیفیت
دکوراسیون خانه شما بیانگر سبک خاص شماست. اگر از آن دسته افراد هستید که دوست دارید از مدل های متداول در بازار فاصله بگیرید بهتر است قبل از خرید به اندازه کافی در زمینه مدل های شیرآلات لوکس باکیفیت و خاص تحقیق کرده باشید.
جهت اطمینان از کیفیت آبکاری و ضخامت مناسب لایه نیکل و کروم شیرآلات باکیفیت بالا، تست هایی مانند سالت اسپری و کراس کات بر روی شیرآلات انجام می گیرد. تا جایی که امکان دارد اطمینان حاصل نمایید که شیرآلات مورد نظر شما این تست ها را با موفقیت پشت سر گذاشته اند.
یکی از عواملی که راحت تر به چشم می آید، کیفیت بالای پرداخت شیرآلات است. اگر در نور مناسب به سطح شیر نگاه کنید نباید روی آن "موج" دیده شود. در غیر این صورت پرداخت شیرآلات از دقت کافی برخوردار نبوده است.

3- مصرف بهینه آب (بدون کاهش فشار آب)
با توجه به شرایط فعلی و بحران کمبود آب موجود در ایران، شیرآلات با کیفیت ایرانی کم مصرف می توانند نقش مهمی در حفظ منابع داشته باشند. مهمترین عامل کاهش مصرف آب در شیرآلات، پرلاتور می باشد که می تواندحتی تا 90% باعث صرفه جویی گردد. علاوه بر صرفه جویی، با ایجاد فشار مناسب و پاشش آب در سطح وسیع تر، سرشیر کاهنده مصرف آب سهولت و لذت شستشو را افزایش می دهند.
عامل دیگر استفاده از کارتریج های کم مصرف مانند کارتریج 25 می باشد. دبی این نوع کارتریج حدود 14 لیتر در دقیقه می باشد که در مقایسه با دبی22 لیتر در دقیقه کارتریج های متداول، صرفه جویی قابل ملاحظه ای را ایجاد می نماید. پس حتما در هنگام خرید شیرآلات اهرمی استاندارد به کم مصرف بودن شیرآلات مورد نظر خود دقت نمایید.

4- دوام شیرآلات استاندارد
نسل جدید شیرآلات اهرمی استاندارد، با کارتریج سرامیکی مشکلات آب بندی را حتی در بلند مدت تقریبا به صفر رسانده است. اگر می خواهید از چکه نکردن شیرآلات خود مطمئن باشید، شیرآلاتی با کارتریج سرامیکی تهیه نمایید. بقیه شیرآلات نیز معمولاً تا چند سال چکه نمی کنند اما اعتبارشان با دوام کارتریج های سرامیکی قابل مقایسه نیست.

5- سهولت کاربرد
شیرآلات اهرمی با مخلوط کردن آب سرد و گرم و استفاده از یک دسته جهت تنظیم فشار و دمای آب، فضای کمتری می گیرد. همچنین میتوان دسته شیرآلات اهرمی را در دمای دلخواه تنظیم کرد و دفعه بعد با همان تنظیمات شیر آب را باز کرد. بهتر است در خروجی علم ظرفشویی، پرلاتوری مناسب تعبیه گردد تا ضمن آبکشی راحت تر ظروف به میزان آب کمتری نیاز باشد.

6- نوع آبکاری و رنگ شیرآلات
با توجه به این راهنمای خرید شیرآلات شیرآلاتی ایرانی استانداردی انتخاب کنید که با رنگ کلی دکوراسیون آشپزخانه و دستشویی مثلا رنگ کابینت ها هماهنگی داشته باشد. اگر بخواهید دکوراسیون را عوض کنید که برای انتخاب رنگ شیرآلات دستتان بازتر نیز هست. انواع آبکاری شیرآلات عبارتند از: کروم، نیکل،برنز و.... تمام این آبکاری ها مقاوم هستند و ظاهر زیبای خود را تا سال ها حفظ میکنند اما بعضی از آنها مقاوم تر هستند.

شیرآلات کروم از معمول ترین و با کیفیت ترین شیرآلات مورد استفاده می باشند و از مقاومت خوبی برخوردارند.
آبکاری های نیکل معمولا تحت عناوین خش دار، استیل ضد زنگ و صدفی در بازار وجود دارند و کمتر براق هستند. این ها هم مقاوم هستند اما ممکن است جای لکه آب و اثر انگشت بیشتر روی آنها خود را نشان بدهند به همین دلیل روی آنها لایه ای از لاک داده می شود تا باعث مقاومت آنها گردد.
آبکاری برنز تُن رنگی قهوه ای دارند که در این نوع آبکاری نیز برای افزایش مقاومت خوردگی از پوشش لاک استفاده می شود.
همچنین آبکاری های طلایی (به روش PVD)، سفید و مشکی نیز با بهره گیری از تکنولوژی الکترو استاتیک به بازار عرضه می شوند و برای دکوراسیون های مینیمال و خاص انتخابی ایده آل هستند.

Image

7- ارتفاع علم (علمک) شیرآلات استاندارد
علم شیرآلات ارتفاع و بردهای دسترسی متفاوتی دارند. از نظر ظاهری اگر سینک شما خیلی بزرگ است یک شیر کوچک ممکن است زیبا به نظر نرسد و عکس این قضیه نیز صادق است.
در صورتی که بالای سینک خود قفسه ای دارید بهتر است با اطلاع از فاصله بین سینک و قفسه و با توجه به ارتفاع استاندارد علم شیرآلات، مدل آن را انتخاب کنید. همچنین اگر سینک های دوکاسه دارید، طول علم کوتاه ممکن است برای رسیدن به هر دو کاسه کافی نباشد. علم بلند دسترسی به تمامی نقاط سینک را بهبود می بخشند، اما در صورتیکه سینک شما کم عمق باشد ممکن است باعث پاشیده شدن آب گردد. هنگام انتخاب هر مدلی که می پسندید، این نکته را در نظر داشته باشید که بنا به کاربرد شیر، علم آنها از ارتفاع کافی برخوردار باشد خصوصاً برای ظرفشویی.

8- نصب آسان و بی دردسر شیرآلات استاندارد
قابلیت نصب شیرآلات بصورت آسان به ویژه برای تاسیسات کاران، نصاب ها و کسانی اهمیت دارد که خودشان تمایل به نصب شیرآلات در منزل دارند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام نصب شیرآلات با تعداد زیادی پیچ و مهره روبرو شده باشید. یکی از مواردی که در نظر گرفتن آن خالی از اهمیت نیست قابلیت نصب آسان است همانطور شیرآلات کاویان برای ایجاد سهولت در نصب شیرآلات و امکان انجام این کار توسط افرادی با حداقل دانش فنی، این پیچ و مهره ها را کاهش داده است و بجای آنها از قطعه ای به نام مٌشتی که شبیه به واشری بزرگ است استفاده می کند. با استفاده از این قطعه می توان به راحتی و با دست شیر را در جای خود محکم نمود.

9- گارانتی و خدمات پس از فروش شیرآلات استاندارد
ضمانت و خدمات پس از فروش نیز یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید شیرآلات استاندارد باید به آن توجه داشت. حتی شیرآلات ارزان استاندارد و با کیفیت مورد نظر شما در هنگام خرید باید گارانتی امضا شده و با تاریخ معتبر داشته باشند. بهتر است در مورد مدت وارانتی که مربوط به تامین قطعات پس از اتمام مدت گارانتی می باشد نیز اطمینان حاصل نمایید.

10- قیمت شیرآلات استاندارد
بهتر است حداقل بطور متوسط 1.200.000 تومان برای خرید یک ست شیرآلات استاندارد کنار بگذارید. ممکن است بتوانید شیرآلاتی با ظاهر مناسب به ازای قیمت پایین تری پیدا کنید اما احتمال پایین بودن کیفیت این شیرآلات بسیار زیاد است. در صورتی که که با قیمت 1.200.000 تومان می توانید شیرآلات باکیفیت و ارزان تهیه کنید.

Print
ارسال شده: دی 3, 1399
دسته ها: ترفند و ایده
نظرات: 0
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
595

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر