چسب سیلیکون و کاربرد آن

چسب آکواریوم (چسب سیلیکون):
چسب آکواریوم یا همان چسب سیلیکون یکی از قوی ترین و پر کاربردترین مدل های چسب برای مصارف خانگی و صنعتی است. با تکنوساخت همراه باشید تا با انواع چسب آکواریوم و کاربردهای آن  آشنا شوید.

چسب های سیلیکون که از ترکیب دو ماده سیلیکون و اکسیژن ساخته می شوند، عایق مناسبی در مقابل گرما و رطوبت هستند و از آن ها برای درزگیری و پر کردن شکستگی ها استفاده می شود. چسب آکواریوم (چسب سیلیکون) توسط تعمیرکاران و صنعت گران زیادی مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصات چسب آکواریوم:
چسب سیلیکون یکی از قدرتمندترین چسب های صنعتی است که به دلیل وجود سیلیکون و اکسیژن در ساختار خود از مقاومت بالایی بهره می برد. این چسب استحکام و ثبات نسبتا بالایی دارد و به همین دلیل نیز برای استفاده در تمامی سطوح مناسب است.

چسب های آکواریوم دارای مقاومت دمایی بالای نیز می باشند و به همین دلیل در مناطق با آب و هوای مختلف نیز می تواند استفاده شوند. در همه مناطق خشک و کویری تا مناطق سردسیر و کوهستانی کیفیت خود را حفظ می کنند.

 چسب آکواریوم در برابر گرما و آب مقاومت بسیار بالایی دارد، به همین دلیل توسط تعمیرکاران و لوله کش ها برای کارهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

 استفاده از این چسب ها محدود به حرفه خاصی نیست. بنابراین اگر نیاز به چسبی با مقاومت بالا در مقابل گرما و رطوبت دارید، می توانید از چسب آکواریوم استفاده کنید.

 این چسب ها را می‌توان همراه با حلال‌های آلی، شیمیایی یا اسیدی استفاده نمود. بنابراین نباید نگران استفاده از آن ها در سطوح نامتعارف باشید.

 

Image

 

در نتیجه برخی از ویژگی های چسب های آکواریوم به اختصار عبارتند از:


کارکردن در دماهای متفاوت از منفی 75 درجه سانتی گراد تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد بصورت مداوم (چسب سیلیکونی نسوز) و ۳۰۰ درجه سانتی گراد بصورت موقت.


سیلیکون تقریبا نسبت به مواد شیمیایی بی اثر است و مقاومت زیادی در برابر رطوبت و هر نوع آب و هوایی دارد.


چسبندگی به آلومینیوم، کاشی، استیل، سرامیک و PVC


ضد آب، پیوستگی بسیار عالی و جلوگیری از رشد قارچ


عایق حرارتی و صدا (آکوستیکی) و ممکن است و در برخی مدل از چسب ها به عنوان مانع آتش عمل می کند (چسب سیلیکون نسوز)


مقاوم در برابر اشعه فرابنفش (UV) و حفظ خاصیت خود را در برابر اشعه UV


عایق و نارسانا


سهولت استفاده از چسب

 

Image

 

انواع چسب سیلیکون:
چسب های آکواریوم انواع مختلفی دارند که هر کدام مصارف و کاربردهای متفاوتی با یکدیگر دارند.

انواع چسب های سیلیکونی محبوب و پر فروش تکنوساخت عبارتند از: انواع چسب جی مکس 170، جی مکس 300 ، جی مکس 200 و 30 گرمی مزدا کاسپین و ...

انواع چسب سیلیکون از نظر ترکیبات شیمیایی:
چسب های آکواریوم از نظر ترکیبات شیمیایی به دو دسته چسب استوکسی و چسب خنثی تقسیم می شوند.

 

چسب استوکسی:
چسب استوکسی درزگیر سیلیکونی است که در حین خشک شدن از خود اسید استیک آزاد کرده و با توجه به بوی غلیظی که شبیه به سرکه است، شناخته می شود.

 

چسب خنثی:
چسب خنثی مخصوص آیینه با پشت جیوه است و واکنشی با جیوه نشان نمی دهد. چسب خنثی در هنگام خشک شدن، الکل و یک ماده غیر اسیدی از خود آزاد می کند.

مقاومت بالا و ماندگاری چسب خنثی نسبت به چسب سیلیکون استوکسی بیشتر بوده و در محیط های بیرونی استفاده های زیادی دارد.

 

 

 

انواع چسب سیلیکون از نظر رنگ:
چسب های سیلیکون از نظر رنگ به چسب سیلیکون شفاف یا بی رنگ، چسب سیلیکون مشکی، چسب سیلیکون قرمز و چسب سیلیکون سفید تقسیم می شود. توجه داشته باشید که هر رنگ به صورت زیر کاربرد خاصی دارد.

 

چسب سیلیکون شفاف یا بی رنگ:
به طور کلی چسب سیلیکون شفاف مخصوص آیینه (نوترال) می باشد و برای چسباندن شیشه های آکواریوم، چسباندن انواع شیشه ها و درزگیری سینک ظرفشویی آشپزخانه استفاده می شود.

 

چسب سیلیکون مشکی:
به طور کلی چسب سیلیکون مشکی مخصوص چسباندن شیشه ماشین می باشد، به طوری که عده ای آن را به نام چسب سیلیکون شیشه ماشین می شناسند.

چسب سیلیکون قرمز:
چسب سیلیکون قرمز به عنوان واشر ساز یا چسب واشر، چسب سیلیکون حرارتی یا چسب سیلیکون نسوز کاربرد دارد.

 

چسب سیلکون سفید:
از چسب سیلکون سفید برای آب بندی پنجره، درزگیری کاشی، درزگیری وان حمام، روشویی و سرویس های بهداشتی استفاده می شود.

Print
ارسال شده: آذر 9, 1399,
نظرات: 0,
تعداد نمایش ها: 1006
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید