معرفی کامل انواع چسب و کاربرد هر کدام از چسب ها قسمت اول

معمولاٌ تعداد زیاد انواع چسب در ابزارفروشی‌ گیج‌کننده است. بهتر است به هنگام خرید دقت بیشتری به خرج دهید: یک نوع چسب برای همه‌ی کارها مناسب نیست و انتخاب اشتباه چسب باعث می‌شود کار خراب شود و نتوانید قطعات مورد نظر را با موفقیت به هم بچسبانید. با ما همراه باشید تا انواع چسب را مورد بررسی قرار دهیم.

چسب فوم

Image

 

کاربرد چسب فوم

چسب فوم نوعی چسب مایع و شفاف است که در ترکیب آن از مواد حلال فوم استفاده نشده و باعث می‌شود بتوانید از آن برای چسباندن انواع فوم استفاده کنید. زمان لازم برای خشک شدن این چسب نسبتا طولانی و قدرت چسبندگی آن پایین است. این چسب استحکام کافی و بالایی ندارد به‌همین جهت برای استفاده به‌صورت حرفه‌ای و ماکت‌سازی مناسب نیست اما می‌توانید از آن برای ساخت ماکت‌های بسیار ساده و اولیه استفاده کنید.

چسب تفنگی یا حرارتی

Image

 

کاربرد چسب تفنگی یا حرارتی

چسب تفنگی بدنه‌ای پلاستیکی داشته که چسب در آن قرار گرفته و با المنت برقی داخل بدنه این چسب را ذوب کرده که از سر فلزی جلوی دستگاه خارج می شود. چسب حرارتی برای چسباندن انواع پلاستیک مناسب است اما برای کارهای ظریف مناسب نیست. هم‌چنین از چسب تفنگی یا حرارتی می‌توان برای چسباندن فوم استفاده کرد بدون اینکه مشکل آب شدن فوم را داشته باشید. استفاده از این چسب نیازمند برق است. هنگام کار با چسب تفنگی مراقب خروجی فلزی داغ دستگاه باشید.

چسب چوب

 

Image

کاربرد چسب چوب

در همه‌ی خانه‌ها صندلی چوبی که کسی جرات نشستن روی آن را ندارد یا قاب عکسی که همه‌ی گوشه‌هایش با هم فاصله‌دارند، پیدا می‌شود. چسب چوب، برادر چسب مایع رنگ زرد بوده و قیمت ارزان و استحکام بالایی دارد. چسب‌ چوب عادی برای استفاده در فضاهای داخلی به کار رفته و برای استفاده‌ از چسب چوب در فضای باز مانند تراس و ایوان مطمئن شوید عبارت “exterior” (برای فضاهای خارجی) روی بسته‌بندی ذکر شده باشد.

چسب قطره‌ای

 

Image

کاربرد چسب قطره‌ای

چسب قطره‌ای تنوع بسیار بالایی داشته و برای چسباندن تکه‌های شیشه یا قطعات ریز بسیار مناسب است. هم‌چنین می‌توانید از این چسب برای چسباندن شیشه، سنگ، پلاستیک و برخی قطعات فلزی مناسب است. این چسب بی‌رنگ بوده که از مزیت‌های آن به‌شمار می‌رود زیرا پس از استفاده رنگی روی کار به جا نمی‌گذارد. هنگام استفاده از چسب قطره‌ای مراقب برخورد آن با پوست دستتان باشید

 

Print
ارسال شده: آبان 14, 1399,
نظرات: 0,
تعداد نمایش ها: 1043
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید