پاکت آبی چهل و دوم «مدرسه Brook Haven – کالیفرنیا»؛ با رویکرد تبدیل مدارس به مرکز محله


کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران برگزار می نماید:
پاکت آبی چهل و دوم

با حضور:
مهندس امیرمسعود کاکاوند
– کارشناسی ارشد معماری از دانشکده هنرهای زیبا
– عضو هیئت علمی (مربی) دانشگاه آزاد واحد قزوین
– مدیر عامل شرکت DSK
– عضو انجمن معماران آمریکا 
– عضو انجمن معماری پایدار

موضوع سخن:
مدرسه Brook Haven – کالیفرنیا؛
با رویکرد تبدیل مدارس به مرکز محله

این کارگاه برنامه‌ای است برای آشنایی دانشجویان معماری با محیط کار حرفه‌ای از طریق معرفی یک پروژه معماری از ابتدا تا انتهای اجرای آن به وسیله طراح پروژه و بازدید از دفاتر معماری و آشنایی با روشهای انجام یک پروژه معماری.
این کارگاه ها به صورت ماهانه با موضوع یکی از آثار شاخص معماری معاصر ایران و جهان با حضور طراح (یا طراحان) آن برگزار می شود. در طی این جلسات یک فایل جامع با محتوای مدارکی از معمار، نقشه های آثار معمار و مدارک مرتبط با موضوع برنامه در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد. این فایل ها مجموعه ارزشمندی برای معرفی آثار روز معماری است که با بالا بردن سطح اطلاعات شرکت کنندگان زمینه را برای حضور فعال تر آنها در فضای حرفه ای فراهم می سازد. برنامه پاکت آبی در چشم انداز سال ۱۴۰۰ خود در نظر دارد با دعوت از دانش آموختگان معماری که خارج از مرزهای ایران به فعالیت می پردازند، بتواند چالش ها، فرصت ها و رویکرد های طراحی و اجرای معماری روز جهان را به مخاطبان خود ارائه کند.
همچون برنامه های پیشین جهت ارتقای کیفی جلسه و برقراری ارتباط موثر، پس از ارائه توضیحات از فکر تا عمل پروژه توسط معمار، زمان انتهای برنامه به پرسش و پاسخ بین معمار و شرکت کنندگان اختصاص یافته است.
پاکت آبی چهل و دوم میزبان “مهندس امیر مسعود کاکاوند” دانش آموخته کارشناسی ارشد معماری از دانشکده هنرهای زیبا است.
ایشان یکی از بنیان گذاران و هم چنین مدیر عامل شرکت DSK است. DSK یک شرکت معماری با دفاتری در سانفرانسیسکو، لس آنجلس، سان لوییس ابیسپو و پلسنتون کالیفرنیا است. در طول سالیان گذشته شرکای این دفتر فضاهای آموزشی و درمانی را برمبنای معماری پایدار و نوآورانه طراحی کرده اند. فلسفه طراحی در این شرکت بر حساس بودن به جوامع محلی و محیط های مرتبط و پیرامونی آن ها و در مقیاس بزرگ تر استوار بوده است.
در این وبینار به توضیحات ایشان درخصوص روند فکر تا عمل و چالش های طراحی و اجرای مدارس در آمریکا با تاکید بر فلسفه تبدیل مدارس به مرکز محله خواهند پرداخت.

سرفصل‌های وبینار:
(برنامه کارگاه‌ها):
• طرح مساله از سوی کارفرما
• چگونگی انتخاب طراح (مسابقه، شناخت قبلی، مراحل اداری و…)
• فرایند طراحی (چگونگی شکل گرفتن کانسپت و ایده اولیه)
• محدودیت‌ها (ضوابط، زمین، تکنولوژی و..)
• وجه تمایز با کارهای قبلی
• نتیجه نهایی طرح
• مشکلات با کارفرما
• نحوه اجرا و نظارت
• مشکلات اجرایی کار و چالش ها
• محصول نهایی (انطباق طراحی با اجرا)
• پرسش و پاسخ

مخاطبین:
کارگاه های پاکت آبی محفلی است برای دانشجویان و فارغ التحصیلان جوان معماری برای آشنایی با تجربیات معماران فعال و چالش های واقعی آنان درمحیط کار و همچنین آگاهی از روند شکل گیری یک اثر معماری از کانسپت تا اجرا.
آگاهی هرچه بیشتر این گروه از محیط کار و بستر اجتماعی و فرهنگی این حرفه و انتظارات دیگر معماران و کارفرما‌ها و چالش‌های مربوطه، به موفقیت آنان و اعتلای حرفه معماری کمک قابل توجهی می نماید. فارغ التحصیل در محیط کار امروز که چه بسا متفاوت با آموخته‌ها و تصورات دانشجویی است دچار سرگردانی می‌شود و مهندسان و معماران با تجربه نیز به آنچه در مراکز تعلیم معماری می‌گذرد فاصله دارند.

Print
ارسال شده: اردیبهشت 18, 1400,
نظرات: 0,
تعداد نمایش ها: 649

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر