تقاضای مسکن با میزان ساخت و سازها همخوانی ندارد

به گزارش تکنوساخت و به نقل از ایرنا،  رسول جهانگیری گفت: همخوانی نداشتن تقاضا و عرضه مسکن در کشور یکی از معضلات اصلی این حوزه است و تا زمانی که ساخت و سازها افزایش پیدا نکند، مسکن همچنان به عنوان کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود.

وی افزود: در این راستا باید حمایت‌های لازم از صنعت ساختمان‌سازی صورت بگیرد تا بازار مسکن توسعه پیدا کرده و شاهد کاهش قیمت‌ها نیز باشیم.

جهانگیری با اشاره به کاهش نرخ ارز و طلا در روزهای گذشته افزود: واکنش بازار مسکن نسبت به کاهش قیمت ارز و طلا به سرعت مشخص نمی‌شود و حداقل دو ماه زمان لازم است تا در قیمت‌ها در حوزه مسکن تاثیر بگذارد، اما به طور قطع کاهش تولید مسکن، افت قیمت موقتی را به دنبال دارد و در نهایت این بازار با رکود تورمی و کاهش خرید و فروش همراه می‌شود تا به ثبات قیمتی برسد.

وی گفت: در حال حاضر متناسب با تقاضای جامعه ساخت و ساز نداریم و قسمت اعظمی از خانه‌ها با متراژهای بالا خالی هستند و تعریف مالیات برای این واحدها نیز در دراز مدت مشکلاتی را برای حوزه مسکن به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رونق ساخت و سازها باعث پویایی اقتصاد کشور نیز می‌شود، افزود: برای حل مشکلات حوزه مسکن باید حداقل سالی یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در کشور ساخته شود زیرا ظرفیت عظیمی در حوزه صنعت ساختمان‌سازی وجود دارد که با فعال شدن آن بیش از صدها شغل نیز فعال می‌شود و تمامی حوزه‌های وابسته به مسکن مانند مصالح ساختمانی، آهن، در و پنجره به طور مستقیم و غیرمستقیم همراه می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر هر ساله با حجم بسیار زیادی از تقاضای جدید و تقاضای انباشته از سال‌های قبل مواجه هستیم، بنابراین تقاضا برای خرید مسکن در کشور وجود دارد و باید شرایط ساخت و ساز متناسب نیز ایجاد شود.

Print
ارسال شده: اردیبهشت 22, 1400,
دسته ها: اخبار, اخبار روز,
نظرات: 0,
تعداد نمایش ها: 812

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر