ضرورت نظارت جدی بر ساخت و سازهای بتنی در کشور

طبق گزارش تکنوساخت (Technosakht.com و به نقل از خبرگزاری ایرنا : مصطفی احمدوند گفت: به دلیل اینکه مناطق مختلفی از کشور و به خصوص تهران بر روی گسل‌های زلزله قراردارند، ضروری است تا به منظور مدیریت بحران، در صورت وقوع احتمالی زلزله در پایتخت، تمهیدات و برنامه ‌ریزی‌های دقیقی اندیشیده و ارایه شود.

احمدوند افزود: تمام زوایای این موضوع مهم و حیاتی توسط کارشناسان و متخصصان حوزه ساخت و سازهای شهری و روستایی مورد بررسی قرار گیرد تا امکان امداد رسانی در زمان وقوع زلزله فراهم و شاهد کاهش خسارات ناشی از آن باشیم.

رئیس مرکز تحقیقات بتن یادآورشد: ارتقای کیفی بتن و ساخت و سازهای بتنی بادوام مقاوم در برابر زلزله و دیگر بلایای طبیعی در سند چشم انداز ۲۰ ساله توسعه پایدار، ضمن تدوین و ارائه استانداردهای ملی اجباری شماره ۶۰۴۴ INSO (بتن آماده-ویژگی‌ها) در دستورکار قرار گرفت و ضروری است تا بازرسی، ارزیابی و نظارت کامل بر پیاده سازی و اجرای این استانداردها به صورت کامل در حوزه ساخت و سازهای بتنی کشور، انجام شود.

دبیرانجمن علمی بین المللی بتن تصریح کرد: جامعه امروز ایران با بحران ناشی از عدم رابطه دانش اقتصاد با اقتصاد دانان، دانش مهندسی با مهندسان، مهارت های تکنیکی و کاربردی با تکنسین‌های صلاحیت دار در حوزه ساخت و سازها مواجه است که تنها راه برون رفت از آن استفاده از کارشناسان صلاحیت ‌دار پایبند به ارزش‌های اخلاقی و وفادار به اخلاق حرفه‌ای و احترام به شعور اجتماعی و مهندسان آشنا به چگونگی برقراری ارتباط و بهره‌گیری از شبکه‌های نوین مدیریت های بانکی، مالی، پولی و تامین مالی در سطح ملی و جهانی است.

رییس مرکز تحقیقات بتن اظهار داشت: با توجه به اینکه فقدان کارشناس متخصص و صلاحیت‌دار در فرآیند تولید بتن آماده و در پروژه‌های ساخت و سازهای بتنی موضوع مهم مورد بحث سال‌های گذشته، همواره مساله ساز بوده و هیچ قانون و یا استانداردی در این خصوص وجود نداشته است،در سال ۹۵ استاندار ملی اجباری شماره ۶۰۴۴ INSO (بتن آماده-ویژگی‌ها) تهیه و تدوین شد.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای استاندارد یاد شده و آموزش تکنسین‌های صلاحیت‌دار کارگاهی که نقش بسیار مهمی در پیاده سازی استانداردها دارند، افزایش عمر مفید ساختمان های بتنی را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: ارتقای دانش فنی جامعه مهندسی عمران کشور، بهبود کیفیت ساخت و سازهای بتنی، وفاداری به اخلاق حرفه‌ای و رعایت قانون و استانداردهای حوزه بتن، صنعت بتن و ساخت سازه‌های بتنی یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری همایش سالیانه انجمن علمی بین‌المللی بتن است که در دی امسال برگزار می‌شود.

احمدوند یادآورشد: استفاده از پژوهش‌های علمی و تحقیقات کاربردی برای توسعه پایداراقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی همسو با امنیت و منافع ملی، ضمن بهره مندی از دستاوردهای ذهن تاریخی به خصوص زلزله بم، کرمانشاه و مناطق سیل‌زده، از دیگر اهداف برگزاری بیست و دومین همایش سالیانه انجمن علمی بین المللی بتن ( ACI) و کنفرانس ملی بتن و زلزله است.
نام ضرورت نظارت جدی بر ساخت و سازهای بتنی در کشور
نوع محصول-خدماتتکنوساخت, اخبار, اجاره مسکن در تهران, اجاره مسکن ارزان در تهران, اجاره بهای مسکن در تهران, اجاره مسکن تهران, اجاره خانه حیاط دار در تهران, اجاره بهای مسکن, اجاره مسکونی تهران, اجاره خانه در تهران, اجاره مسکن روزانه تهران, اجاره خانه غرب تهران, اجاره خانه غرب, اجاره خانه قدیمی در تهران, اجاره نامه مس
Print
ارسال شده: آذر 16, 1398,
دسته ها: اخبار, اخبار روز,
نظرات: 0,
نویسنده: admin300
تعداد نمایش ها: 438

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر