راه‌های ثبت‌نام مسکن ملی برای کارگران / ۴ روز تا پایان مهلت نام‌نویسی

به گزارش تکنوساخت و به نقل از تجارت نیوز، طبق تفاهم‌نامه میان وزارت کار، شرکت عمران شهرهای جدید و اتحادیه اسکان، این اتحادیه مدیریت ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی را برعهده گرفته که ۱۰ هزار واحد آن حداکثر ظرف مدت ۳۶ ماه در ۱۲ شهر جدید احداث کند.

به گفته محمد جعفر کبیری، معاون امور تعاون وزارت کار کارگران از چهار راه برای طرح مسکن ملی ثبت‌نام کنند:

ثبت‌نام اینترنتی در طرح مسکن ملی
از طریق عضویت در تعاونی‌های مسکن
از طریق عضویت در تشکل‌های کارگری
دادن درخواست خود به کارفرمایان ← تشکیل یک تعاونی مسکن ← ثبت درخواست غیرحضوری از طریق بخش تعاون در سامانه جامع هوشمند
مهلت واریز آورده در سامانه جامع اقدام ملی مسکن برای کارگران و بازنشستگان تا ۳۰ دی ماه تمدید شده است.

کارگران متقاضی مسکن که هنوز اقدامی نکرده‌اند تا آخر وقت روز پنجشنبه ۲۵ دی ماه فرصت دارند به سامانه https://tem.mrud.ir مراجعه و مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

در خصوص کارگرانی که در مراحل قبل و پیش از این در طرح مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند، مهلت واریز آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی تا پایان دی ماه تمدید شده است.

ابراهیم صادقی‌فر، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در لایو اینستاگرامی وزارت رفاه اعلام کرده که از میان ثبت‌نام کنندگان مشمولان مسکن ملی، ۳۵۸ هزار و ۷۰۰ نفر از کارگران هستند.

طبق اظهارات او وزارت رفاه دی ماه ۱۳۹۸ تفاهم نامه‌ای را در این زمینه با وزارت راه منعقد کرد و تیم‌های کاری در زیرگروه‌های ذیل تفاهم‌نامه که قرار بود بر اساس آن ۲۰۰ هزار واحد مسکن ساخته شود، شروع به کار کردند.

هر متر مربع مسکن ملی حدود سه میلیون تومان محاسبه شده که در مجموع یک واحد ۱۰۰ متری حدود ۳۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود که بخشی از این مبلغ، تسهیلات است. همچنین باید متقاضی در هر پنج نوبت ۴۰ میلیون تومان آورده داشته باشد.

Print
ارسال شده: دی 23, 1399,
دسته ها: اخبار, اخبار روز,
نظرات: 0,
تعداد نمایش ها: 431

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر