دسته بندی
پربازدیدترین اخبار

وام مسکن افزایش می‌یابد؟

وام مسکن افزایش می‌یابد؟

به گزارش تکنوساخت و به نقل از دنیای اقتصاد، مسوولان شبکه بانکی و متولی بخش مسکن امروز درخصوص اعمال برخی تغییرات در نوعی از تسهیلات مسکن تصمیم‌گیری می‌کنند.

روز گذشته خبری به نقل از متولی مسکن در وزارت راه وشهرسازی منتشر شد مبنی بر اینکه سقف تسهیلات مسکن افزایش خواهد یافت و امروز ۱۷ دی در جلسه‌ای درخصوص افزایش رقم تسهیلات مسکن تصمیم‌گیری خواهد شد.

در این خبر که روز گذشته به نقل از متولی مسکن منتشر شد اعلام شد: امکان افزایش سقف تسهیلات مسکن در جلسه‌ای با مسوولان بانک مرکزی وجود دارد که در این جلسه درخصوص افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن و همچنین میزان این افزایش تصمیم‌گیری خواهد شد و این افزایش با توجه به بررسی‌های انجام شده و منابعی خواهد بود که بانک مرکزی می‌تواند به این امر تخصیص دهد. در حالی‌که در این خبر که روز گذشته منتشر شد از احتمال افزایش تسهیلات خرید و ساخت مسکن صحبت شده است، اما پیگیری‌های روز گذشته نشان داد در جلسه‌ای که امروز با حضور مدیران ارشد بانکی، سیاست‌گذار پولی و مقامات بخش مسکن برگزار می‌شود قرار است درباره دو موضوع تصمیم‌گیری شود.

یک موضوع درخصوص افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن ملی (طرح اقدام ملی مسکن) از رقم ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان و موضوع دیگر درخصوص کاهش سود این تسهیلات برای سازنده‌ها از ۱۸ درصد به ۱۲ درصد است. قرار است در صورت نهایی شدن این تصمیم مابه‌التفاوت سود ۱۲ درصدی تا سود ۱۸ درصدی از سوی دولت به شبکه بانکی پرداخت شود.

در واقع اصل ماجرا حول محور این دو موضوع خواهد بود و تصمیمی از بابت رایزنی برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن در این جلسه وجود ندارد. این در حالی است که افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن یکی از توصیه‌های کارشناسی در مقطع زمانی فعلی به منظور رفع انجماد از بازار معاملات مسکن و کاهش عمق رکود از یکسو و تقویت قدرت خرید متقاضیان مصرفی مسکن از سوی دیگر است. با این حال برخلاف وجود این ضرورت و توصیه کارشناسان و نیاز بازار، تصمیمی در میان سیاست‌گذاران برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن وجود ندارد.

Print
ارسال شده: دی 17, 1399
نظرات: 0
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
393

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر