دسته بندی
پربازدیدترین اخبار

معماری بدون تماس: سنسورها و فناوری های جدید پس از COVID-19

معماری بدون تماس: سنسورها و فناوری های جدید پس از COVID-19

در حالی که نگرانی از گسترش COVID-19 از طریق تماس یا سطوح مشترک همچنان باعث آزار و انتقال بیماری به افراد می شود ، فناوری های بدون لمس راه حل های بالقوه ای را برای دفاتر یا سازمان هایی ارائه می دهند که بدون افزایش خطر انتشار ویروس برای ادامه کار خود تلاش می کنند.
به ویژه در ایالات متحده ، این افزایش تقاضا برای محصولات بدون لمس این امکان را دارد که انقلابی در نحوه تعامل ما با فناوری های رایج در زندگی روزمره ایجاد کند. آیا می توان تصور کرد که این فناوری ها به زودی با زندگی روزمره ما ادغام شوند؟

Image

 

کنترل با گوشی های هوشمند
یکی از مشهورترین و پر پوشش ترین نمونه های فناوری بدون تماس که اغلب درمورد اتوماسیون خانگی به آن اشاره می شود ، استفاده از برنامه های تلفن های هوشمند برای کنترل نور ، دما ، امنیت و موارد دیگر است. این فناوری با حذف تعاملات با کلیدهای نور و ترموستات و دسترسی به آنها از طریق دستگاه های خصوصی ، به کاربران امکان می دهد بدون هیچ گونه تماس خارجی ، محیط خود را تغییر دهند یا به داده ها دسترسی پیدا کنند. بعلاوه ، به دلیل انعطاف پذیری استفاده ، می توان تقریباً در هر محیطی از محل اقامت گرفته تا ساختمانهای اداری ، از جمله فضاهای تجاری و آموزشی از آن ها استفاده کرد.
یکی دیگر از جنبه های فناوری تلفن های هوشمند که ارتباط ویژه ای با مشاغل دارد ، روش های پرداخت بدون تماس  و از طریق موبایل است. با این حال ، همانطور که در بالا ذکر شد ، برخی از کشورها مانند ایالات متحده این فناوری را به اندازه سایر کشورها قبول نکرده اند اما با عادت بیشتر مشاغل به فناوری بدون تماس و اتوماسیون تلفن های هوشمند ، به احتمال زیاد استفاده از این روش های پرداخت نیز افزایش خواهد یافت.

 

Image

 

روشنایی فعال شده با حرکت
روشنایی فعال شده با حرکت یا دارای سنسورهای چشمی  هم تماس غیرضروری را از بین می برد و هم دردسر - هرچند دقیقه ای - یافتن وروشن یا خاموش کردن سوئیچ و یا کلید روشنایی را.
 از بین بردن نقطه تماس اصلی با روشنایی در فضای کار و خانه ها ، می تواند یک روش کوچک اما تأثیرگذار در کاهش پتانسیل و گسترش میکروب ها و بیماری ها باشد. این امر می تواند همراه با نقش آن در کاهش مصرف انرژی ، روشنایی فعال شده در حرکت را به یک فناوری جدید قدرتمند تبدیل کند. یکی از متداول ترین روش های هدر رفتن انرژی ، روشن ماندن اتفاقی چراغ است ، چه در شب در یک فروشگاه که تعطیل است یا در یک خانه مسکونی در تعطیلات طولانی مدت، با حذف این احتمال ، این فناوری می تواند هزینه های انرژی را با اختلاف قابل توجهی کاهش دهد.

 

Image

 

دسترسی بلوتوث
یک شرکت نوپا در سانفرانسیسکو به نام پروکسی ، با شیوع ویروس کرونا تقاضا برای محصولات خود را تغییر داد. با تولید پیشگام یک فناوری که به کاربران اجازه می دهد با استفاده از سیگنال بلوتوث وارد فضای کاری ایمن شوند تا  نیازی به لمس صفحه یا کشیدن کارت برای ورود به آن نباشد ، زمانی که کاهش تماس به یک اولویت اصلی تبدیل شد کار این شرکت معنای جدیدی پیدا کرد و این نشان می دهد که فناوری های جدیدی مانند پروکسی ممکن است در مسیر اجرای دائمی باشند.
سرویس بهداشتی هوشمند
یکی از آلوده ترین و در عین حال ضروری ترین فضاها برای استفاده ، سرویس بهداشتی است ، به ویژه سرویس های بهداشتی عمومی در مکان های کار یا مکان های عمومی. از این رو یک شرکت تولید کننده وسایل آشپزخانه و حمام از جمله سیستم های هوشمند حمام ، گزارش کرده است که علاقه زیادی به تولید توالت های هوشمند دارد ، که نه تنها به طور خودکار از طریق تایمر و سنسور شست و شو کار میکند بلکه این سیستم ها به طور خودکار باز و بسته می شوند. بنابراین ، در حالی که در حال حاضر استفاده از فناوری های نوین سرویس بهداشتی بدون تماس فرصتی نه تنها برای بهبود فن آوری موجود و نیز کمتر کردن سطح تماس برای جلوگیری از شیوع بیماریها است.

 

 

 

Print
ارسال شده: فروردین 16, 1400
نظرات: 0
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
599

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر