دسته بندی
پربازدیدترین اخبار

مسابقه معماری پروژه طراحی دانشجویی

مسابقه معماری پروژه طراحی دانشجویی

مسابقه معماری پروژه طراحی دانشجویی

موضوع  


تمرکز مسابقه دانشجویی ۲۰۱۸ بر مجموعه جدید چند منظوره چهار طبقه ۷۰۰۰۰ فوت مربعی (۶۵۰۰ متر مربعی) در شمال استامبول، ترکیه نزدیک به Arnavutkoy  در جنوب فرودگاه بین المللی جدید است. این مرکز برای حمایت از رشد سریع منطقه در سال ۲۰۱۹ که فرودگاه تکمیل میشود امکاناتی مثل فضاهای خرده فروشی، فضاهای اداری، یک رستوران، یک هتل در اختیار دارد.

 


زمان تحویل و داوری طرح ها


تاریخ ثبت نام : 14,اردیبهشت

تاریخ ارسال آثار : 14,اردیبهشت
اعلام نتایج: ۱۲ مرداد، ۱۳۹۷


 

ارکان مسابقه


 سیستم نهایی انتخاب HVAC  و طراحی ساختمان پیشنهادی باید اهداف اصلی طراحی زیر را دنبال کنند:

  • هزینه کم برای زندگی
  • اثرگذاری کم در محیط
  • راحتی و سلامتی
  • طراحی سبز خلاقانه با عملکرد بالا
  • همکاری (با معماری)

ارزیابی طراحی HVAC

برای دانشجویانی که در دوره های ۱-۲ HVAC شرکت کرده اند. لازمه این ارزیابی فراهیم کردن امکانات به صرفه از نظر مصرف انرژی است. دانشجویان باید سیستم های گرمازا و سرمازا را تعیین کنند و سیستم انتخاب شده HVAC را منطبق بر استاندارد های ۵۵، ۶۲٫۱ و ۹۰٫۱  ASHRAE  ، برای این ساختمان طراحی کنند.

انتخاب سیستم HVAC

برای دانشجویانی که یک HVAC را تکمیل میکنند. سیستم چرخه محیطی میسازند. این پروژه دانشجوها با پایه سیستم های HVAC را دعوت میکند تا با استفاده از چرخه پروسه هزینه های زندگی سیسم های HVAC این ساختمان را انتخاب کنند و فرآیند پایداری ارتقا یافته توسط ASHRAE را بر پایه استاندارد ۱۸۹٫۱-۲۰۱۱ ASHRAE ثبت کنند – برای طراحی ساختمان های سبز با عملکرد بالا و سیستم رتبه بندی LEED شورای ساختمان سبز (یا معادل آن در کشور خود از دانشجویان بین المللی)

طراحی ساختمان پایدار تکمیل شده (ISBD)

مسابقه سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ برای طراحی پروژه ای پایدار و به صرفه در مصرف انرژی و ساختماتی با مصرف انرژی صفر و با کمترین مصرف انرژی HVAC و سیستم های تکنیکی دیگر که میتوانند با استفاده از منابع طبیعی یا تجهیزات نصب شده بر ساختمان برای دریافت انرژی از منابع تجدید پذیر (RES) باشند، به یک تیم چند رشته ای است. از شرکت کنندگان خواسته میشود تا به یک استاندارد جهانی یا محلی برسند ) LEED یا مشابه آن در کشور خودشان) و از منابع انرژی استفاده کنند تا به مصرف انرژی صفر (Zero Energy)  برسند.

هدف اساسی این گروه مسابقه طراحی تشویق دانشجوها در کسب تجربه در پروسه ISBD  است. در ابتدا معماران و مهندسان باید با در کنار همکار کنند تا جهت گیری ساختمان، طرح، متریال ها، سیستم های مکانیکی و سیستم های الکترونیکی که نیاز های مشتری را برطرف میکنند و با محیط اطراف کار میکنند تا مصرف انرژی را کاهش دهند را مشخص کنند.


 شرایط شرکت کنندگان

 

تمام تیم ها باید از طریق سایت FTP ASHRAE  الکترونیکی ثبت شوند. تنها تیم هایی که ثبت نام کنند اطلاعات و دستورالعمل های لازم برای ارسال آثارشان را دریافت خواهند کرد.

تمام تیم هایی که برای شرکت در مسابقه طراحی ۲۰۱۸ ثبت نام کرده اند، دستورالعمل ارسال آثارشان را از طریق ایمیل دریافت میکنند. اگر تیم شما ثبت نام نکرده این اطلاعات برای شما ارسال نخواهد شد.

آثار بخش ارزیابی طراحی HVAC باید فقط با فرمت PDF ارسال شوند! اطلاعات ارسال شده به شکل ها یا فرمت های دیگر (PowerPoint، YouTube و …) پذیرفته نخواهند شد. پرزنته قابل تحویل باید حداکثر ۳۵ صفحه و شامل گزارش فنی با فقط فرمت PDF و با فونت Arial   یا Times New Roman با اندازه ۱۱ pts باشد.  

آثار بخش سیستم انتخاب HVAC باید حداکثر ۱۵ دقیقه PowerPoint، اسلاید، فیلم، YouTube و … باشند. تغیر اسلاید ها باید اتوماتیک باشند و صفحه ها باید بر اساس زمانی که شما تنظیم کرده اید تغیر کنند نه با کلیک های شخصی که اثر شما را مشاهده میکند. علاوه بر این فایل فایل باید فایلی با حداکثر ۳۰ صفحه شامل گزارش فنی با فرمت PDF و فونتArial   یا Times New Roman با اندازه ۱۱ pts باشد.  

آثار بخش طراحی ساختمان پایدار تکمیل شده (ISBD) باید حداکثر ۱۵ دقیقه PowerPoint، اسلاید، فیلم، YouTube و … و گزارش فنی با فرمت PDF  با فرمت PDF و فونتArial   یا Times New Roman با اندازه ۱۱ pts در حداکثر ۳۵ صفحه باشند.

 

 

نام مسابقه معماری پروژه طراحی دانشجویی
Print
ارسال شده: بهمن 24, 1396
دسته ها: اخبار, مسابقات
نظرات: 0
رتبه بندی این مطلب:
5/0
747

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر