دسته بندی
پربازدیدترین اخبار

تکلیف قراردادهای اجاره در سال ۱۴۰۰ معلوم نشده است

تکلیف قراردادهای اجاره در سال ۱۴۰۰ معلوم نشده است

به گزارش تکنوساخت و به نقل از تسنیم،محمد اسلامی یادآور شد: در طرح اقدام ملی مسکن تا امروز در سراسر کشور شاهد ساخت حدود ۵۳۰ هزار واحد در قالب ۱۰ هزار پروژه هستیم که در سه ماه فعالیت این‌ واحدها در دست اقدام و اجرا قرار گرفته‌اند.

وی افزود: برخی از این پروژه‌ها مربوط به خود مردم است که زمین تحویل گرفتند و به‌صورت فردی یا گروهی در حال ساخت هستند. بخش دوم مربوط به پروژه‌هایی است که به‌صورت مجتمع‌سازی احداث می‌شود و بخش سوم نیز پروژه‌های مشارکتی هستند که مربوط به دهک‌های بالاتر بوده که در این سه نوع شاهد انجام پروژه‌‌ها هستیم.

وی یادآور شد: در ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن، با نقشی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایفا کرد و ۱۰۰ هزار واحد را عهده‌دار اجرای آن شد؛ امروز شاهد آن بودیم که از این طرح رونمایی شد. ستاد اجرایی علاوه بر ۱۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن که در قالب طرح مسکن برکت نام‌گذاری کرد، خانه‌هایی را نیز برای محرومان تحویل یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مجموع فعالیت‌هایی که در سطح کشور از اواخر سال ۹۸ آغاز شده تا امروز، ما در یک مرحله حدود ۱۱ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن را افتتاح کردیم و طرح‌های اقدام ملی که امروز بنیاد برکت آن‌ها را در قالب همین طرح اقدام ملی افتتاح کرد، آغاز تحویل طرح‌های مسکن است که از اردیبهشت‌ماه امیدوار هستیم که حداقل ۱۰۰ هزار واحد مسکن از این طرح‌ها را بتوانیم تا مردادماه آماده کنیم.

اسلامی بیان کرد: طرح‌های اقدام ملی مسکن مردمی هستند و خود مردم هزینه‌ها را به حساب واریز می‌کنند و لازم است که پروژه‌ها با تاخیر مواجه نشوند؛ چون در صورت تاخیر در پرداخت‌ها، این وضعیت نامناسب و تهاجمی که قیمت‌ها سرکشی کرده و قیمت تمام شده را افزایش می‌دهند، خیلی نگران کننده هستند و ما باید خیلی سریع منابع را فراهم کنیم تا بتوانیم از این موضوع که افزایش قیمت‌ها گریبان گیر ما بشوند، فرار کنیم.

وی تاکید کرد: خواهش من از مردم این است که آورده خودشان را به حساب بریزند تا پروژه‌ها در زمان‌بندی پیش بروند. تمامی برنامه‌های ما دو ساله بوده و پروژه‌ای که هر موقع شروع شده دوسالانه نقطه حداکثری‌اش هست و امیدواریم که بتوانیم زودتر این پروژه‌ها را انجام دهیم.

اسلامی گفت: پروژه‌‌ای که امروز در یزد در خصوص اقدام ملی مسکن افتتاح شد، درست است که تعداد واحدها زیاد نبودند؛ اما یک تجربه موفقی بود و یک رکورد است که کم‌تر از ۱۱ ماه از زمان تامین زمین، طرح و نقشه و اخذ مجوز و آماده‌سازی و بهره‌برداری آن حدود ۱۱ ماه زمان گذشت. از این دست پروژه‌ها زیاد است و بیشتر شاهد آن خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که اردیبهشت‌ماه یک افتتاح بزرگ در سراسر کشور برای طرح ملی مسکن خواهیم داشت، گفت: تاکنون هیچ‌گونه تصمیم جدیدی در خصوص میزان افزایش نرخ اجاره‌بها گرفته نشده است. مصوبه ستاد ملی برای یک دوره یک ساله است و اجاره‌نامه‌ها معمولا از خرداد و تیر تمدید می‌شوند. در خردادماه یک گزارشی به ستاد ملی خواهیم داد و برای ادامه آن در ۱۴۰۰ تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

اسلامی درباره چگونگی شناسایی محرومان جهت ساخت مسکن اظهار کرد: متولی مسکن محرومان، همان دستگاه‌های حمایتی هستند از جمله کمیته امداد حضرت امام (ره) و سازمان بهزیستی که ما با این دو نهاد تفاهم‌نامه‌ای داریم و بنیاد مسکن و ستاد اجرایی و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و بسیج سپاه این‌ها نهادهایی هستند و غیر از اینکه از منابع خودشان کمک می‌کنند، همچنین در چارچوب فایده اطلاعاتی که این نهادها دارند این پروژه‌ها را احداث می‌کنند و به همان خانواده‌های تحت پوشش تحویل می‌دهند و ما نیز زمین را برای آن‌ها فراهم می‌کنیم و در اختیار آن‌ها می‌گذاریم.

Print
ارسال شده: فروردین 21, 1400
نظرات: 0
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
278

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر