لمسه کاری چیست؟ از معایب و مزایا تا نصب در 5 مرحله!

لمسه کاری چیست؟ از معایب و مزایا تا نصب در 5 مرحله!

ایده نصب پارچه روی سطح دیوار که از آن با عنوان لمسه کاری یاد می شود، نخستین بار در کاخ شاه و تسوط طراحان فرانسوی شکل گرفت. پس از آن دیگر افراد نیز از این متد دکوراسیون برای زیباسازی فضای منازل خود استفاده نمودند. لمسه کاری، هنری است که شما را شیفته خواهد کرد. اگر از این بابت مطمئن نیستید، کافی است این مطلب پویانو را از نظر بگذرانید. در ادامه به بررسی معایب و مزایا و در نهایت نیز به نصب 5 مرحله ای خواهیم پرداخت. 
از لمسه‌ کاری دیوار چه می دانید؟
شاید شما نیز نام لمسه کاری را شنیده باشید، اما از آن چه می دانید؟ به صورت خلاصه، قرار دادن پارچه یا چرم روی سطح دیوار با متدهای خاص، لمسه کاری نام دارد. در این متد، پارچه یا چرم با مدل‌های خاصی حالت پیدا کرده و فرم فرو رفته و برآمده به خود می گیرند. جنس پارچه مورد استفاده برای این منظور را می‌توان با توجه به دکوراسیون فضا از میان گزینه های مختلفی چون ابریشم، ساتن، کتان، جیر، تافته و چرم انتخاب کرد.

Image

چرا لمسه کاری؟
اگر فرد لاکچری پسندی هستید، لمسه کاری می تواند انتخاب خوبی برای تغییر دکوراسیون منزل شما باشد. شاید کاربرد لمسه کاری در مقایسه با نصب کاغذ دیواری کم تر باشد، اما این فقط به خاطر هزینه زیادی است که در بر می گیرد. در واقع، لمسه کاری را می توان یک متد لوکس و گران برای دکوراسیون دانست که معمولا برای دکور بخش های خاص یک فضای باشکوه به کار می رود.

البته نباید این را فراموش کرد که پارچه در مقایسه با رنگ، پتینه، کاغذ دیواری، بلکا، رومالین و بسیاری از موارد دیگر، ماندگاری بیش تری دارد، اما به شرط این که از آن به خوبی مراقبت کنید.

 

Image

کدام پارچه‌ برای لمسه‌ کاری مناسب است؟
برای لمسه کاری دیوار می‌توانید از پارچه های زیر استفاده کنید:

چرم
حریر
مخمل
تافته
کوبلن
ژاکارد
مزایای لمسه کاری
دارای عملکرد عایق صوتی
قابل شستشو
انعطاف پذیری مناسب
پوشاندن عیوب دیوار
معایب لمسه کاری
پارگی در صورت عدم مراقبت
عدم امکان رنگ‌پذیری مجدد
آتش گیر
غیر قابل ترمیم

آیا لمسه کاری فقط مختص دیوار است؟
خیر. لمسه کاری برای تغییر ظاهر درب‌های قدیمی، پشتی کنسول و صندلی های بزرگ نیز به کار می رود.


مراحل لمسه کاری
برای نصب لمسه در دکوراسیون داخلی روی دیوار باید 5 مرحله زیر را به ترتیب پشت سر بگذارید:

پیش از اجرای طرح، باید سطح دیوار را کاملا بررسی کنید و مشکلاتی مثل ترک ‌خوردگی، نم‌زدگی و آلودگی را برطرف نمایید. همچنین ممکن است نیاز به برداشتن پریز و کلید باشد. توجه کنید که پس از اجرای لمسه، انجام این کارها دشوار خواهد شد و با اتلاف هزینه و زمان همراه است، پس قبل از شروع به این نکات دقت کنید.
پس از مشخص شدن دیوار، یک لایه‌ از پلی‌استر با ضخامت 30 سانتی‌متر روی آن ایجاد کنید. این لایه باعث بعد پیدا کردن سطح دیوار می شود و در نقش عایق صدا و حرارت نیز عمل می کند.
لبه های دیوار را با نوارهای چوبی پهن، فریم بندی کنید. ضخامت این نوارها حدودا 4 میلی‌متر می باشد.
این مرحله به اجرا و اتصال پارچه مربوط است. توجه داشته باشید که زیر پارچه نباید هوا بگیرد. از این رو باید تا جایی که امکان دارد، آن را بکشید. سپس با استفاده از منگنه یا چسب، برای فیکس کردن لبه های روکش اقدام نمایید.
در آخرین گام باید با توجه به طرح مورد نظر و فاصله‌های منظم، فرم مورد نظر خود را روی پارچه پیاده کنید.
 

Print
ارسال شده: اردیبهشت 5, 1400
نظرات: 0
رتبه بندی این مطلب:
5/0
1630

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر