شستن غلتک و قلم نقاشی

شستن غلتک و قلم نقاشی

 

شستن غلتک و قلم نقاشی

مرحله اول: پاک کردن رنگ

پیش از خشک شدن برس یا غلتک بقایای رنگ های باقی مانده روی آن را تمیز کنید. در نتیجه ابزارتان راحت تر تمیز شده و عمر طولانی تری خواهد داشت. در برس با فشار دادن قسمت شانه برس روی رنگ می توانید ذرات اضافی را از بین ببرید. همچنین می توانید با کمک دستمال کهنه یا روزنامه رنگ را پاک کنید. پیش از ادامه کار تا جای ممکن رنگ را تمیز کنید. هر کاری که انجام می دهید از فرو بردن برس در آب خودداری کند زیرا شانه برس را از بین می برد. معمولا روش کار با ابزارهای نقاشی ساختمان مثل هر کار دیگری بر عمر و دوام آنها تاثیر می‌گذارد.استفاده درست از ابزار نقاشی ساختمان هم، علاوه بر اینکه باعث می‌شود در طول کار خستگی کمتری تجربه کنید، کارهای تمیزکاری بعد از تمام شدن نقاشی را هم کاهش می‌دهد.

رنگهای با پایه آب

بهترین راه برای پاک کردن رنگ پایه آب استفاده از محلول آب صابون است. دستکش لاستیکی بپوشید تا به پوست تان آسیب نرسد. می توانید رنگ را داخل سینک ظرفشویی بشویید اما استفاده از سطل رنگ یا محتویات دیگر از رنگی شدن سینک پیشگیری می کند. همیشه از آب گرم استفاده کرده و با دست خود محلول صابون را روی برس بریزید. سپس برس را سریع بشویید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا برس بدون رنگ شود. البته حتما قبل از اینکه به این مرحله برسید خودتان رنگ ها را انتخاب کرده اید و می دانید دارید از کدامیک از انواع رنگ نقاشی ساختمانی در کار استفاده می کنید. حتی می‌شود گفت قبل از انتخاب رنگ به این مراحل هم فکرکنید.

رنگهای با پایه روغنی

محلول صابون نمی تواند رنگ های روغنی را پاک کند. برای تمیز کردن اغلب رنگ های روغنی به یک حلال مانند حلال معدنی یا اتانول نیاز دارید. نوع حلال می تواند با توجه به نوع رنگ متفاوت باشد، بنابراین برای انتخاب پاک کننده موثر دستورالعمل روی رنگ را بخوانید. حلال را در یک ظرف خالی کنید. دستکش لاستیکی بپوشید، برس یا غلتک را درون ظرف فرو ببرید و با دست برس یا غلتک را درون حلال تمیز کنید. شاید نیاز باشد که دوباره حلال اضافه کنید و آنقدر به این کار ادامه دهید تا تمام رنگ از روی برس تمیز شود.

مرحله دوم: شستشو

پس از اینکه برس یا غلتک از رنگ پاک شد، آن را زیر شیر آب برده و خوب بشویید. برس را چند دقیقه زیر آب نگه دارید تا محلول صابون یا حلال از روی آن پاک شود. پس از اتمام شستشو، شانه را به حالت قبل بازگردانید تا پس از خشک شدن شکل اصلی خود را بازیابد.

مرحله سوم: خشک کردن

برس یا غلتک را تکان دهید تا آب اضافی آن تا جای ممکن خارج شود. سپس با کمک یک پارچه یا حوله خشک، وسیله را خشک کنید. می توانید در این لحظه ابزارتان را در جای خود بگذارید اما یادتان باشد که غلتک پیش از کنار گذاشتن باید کاملا خشک شده باشد. می توانید غلتک را چند ساعت روی آویز قرار دهید تا خشک شود. هرگز غلتک را با گذاشتن داخل یک ظرف یا روی لبه هایش خشک نکنید، زیرا شکل آن را تغییر می دهد.

مرحله چهارم: نگهداری

بهتر است برس را در حالت عمودی قرار دهید تا شانه اش به سمت بالا باشد. در این صورت شانه پیچ نخورده و در حالت اصلی خود قرار می گیرد. اما غلتک برخلاف برس، گرد و خاک را به خود جذب می کند، بنابراین زمانی که از آن استفاده نمی کنید، غلتک خود را درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. هرگز پیش از خشک شدن کامل غلتک آن را در محل نگهداری قرار ندهید.

Print
ارسال شده: شهریور 23, 1398
نظرات: 0
رتبه بندی این مطلب:
5/0
666

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر