ترفندهایی برای دیزاین و بزرگتر جلوه دادن آپارتمان های کوچک

استفاده از مبلمان چند منظوره

یکی از روش های مورد استفاده در دیزاین دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک استفاده از مبلمان چند منظوره با کارایی و قابلیت های بیشتر از فقط یک محل نشیمن و استراحتگاه است. به عنوان مثال

1-صندلی هایی که هم به عنوان صندلی استفاده می شوند ، هم میز و هم یک انباری کوچک دم دستی هستند.

2-وسیله هایی که هم می توانند نشیمن باشند و هم میز بغل مبل.

3-مبلمانی که هم می توانند نشیمن باشند هم تخت خواب.

 استفاده از یک تناژ رنگی یا پالت رنگی

برای رنگ آمیزی و طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان‌کوچک بهتر است از یک محدوده رنگی مناسب استفاده کنید. با استفاده از یک پالت رنگی خاص می توانید رنگ ها را در هم ادغام کنید و این مساله مشخصا منجر به بزرگ دیده شدن فضای کوچک می شود. البته نهایتا شما می توانید یک رنگ مکمل رو هم به مجموعه دکوراسیون اضافه کنید.

 انتخاب یک دیوار کانونی

در فضای آپارتمان کوچک خود بهتر است یک دیوار شاخص را انتخاب کنید و روی آن دیوار خاص یک تابلوی هنری زیبا با رنگ های شاد و جیغ آویزان کنید. با اینکار حواس فردی که میهمان خانه شماست به سمت آن اثر هنری جلب می شود و کوچک بودن فضا کمتر به چشم خواهد آمد.

استفاده از آیینه برای زیبا ترشدن و بزرگتر جلوه دادن

هیچ زمانی حتی با از مد افتادن استفاده از آیینه در خانه ها نمی توان منکر جادوی آیینه ها در طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک شد. با استفاده از آیینه ها در فضای کوچک شما به فضا عمق می دهید و به این شکل فضای خانه خود را بزرگتر جلوه می دهید.

نظم و ترتیب

مرتب بودن در همه فضاها و خانه ها دارای اهمیت است. اما در فضای آپارتمان‌کوچک طبقه بندی و منظم کردن قفسه ها و وسایل از اهمیت بیشتری برخوردار است. در آپارتمان‌کوچک ریخت و پاش بودن باعث کوچک تر جلوه دادن فضا و احساس بد می شود.

توجه به کف سازی


برای عمق دادن بیشتر به فضای آپارتمان‌کوچک خود می توانید کف های طرح دار در نظر بگیرید تا ارتفا خانه بیشتر جلوه کند.

استفاده از مبلمان بزرگ

لزوما از مبلمان بزرگ خجالت نکشید اگرچه ممکن است احساس کنید که باید از مبلمان کوچک استفاده کنید اما استفاده از مبلمان کوچک ممکن است فضای آپارتمان کوچک شما را بیش از حد شلوغ کند. در حالی که انتخاب هوشمندانه چند قطعه بزرگتر می تواند فضای خانه ی شما را بزرگتر نشان دهد.

نورپردازی

همه خانه ها چه بزرگ و چه کوچک به نورپردازی در فضا نیاز دارند. ما با نورپردازی مناسب می توانیم فضا را بزرگتر یا کوچک تر کنیم. بهتر است اگر می خواهید در آپارتمان‌کوچک خود منبه انتخابی نورپردازی شیشه ای باشد و روشن . با این کار باعث میشوید نور از شیشه ها عبور کند و تلالو آن فضا را بزرگتر نشان دهد.

مبلمان و دکوراسیون تاشو

در طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان‌کوچک تا جای ممکن بهتر است از وسیله هایی استفاده کنید که بعد از مصرف امکان تا شدن داشته باشند. مبلمان تاشو به شما این امکان را می دهند تا در زمانی که نیازی به استفاده از آنها ندارید از فضای پرت و به درد نخور احاطه شده توسط آنها هم استفاده مفید بکنید.

تزیین فضا با گل ها و گیاهان 

بزرگی و کوچکی خانه در استفاده از گیاهان اهمیت زیادی ندارد. پیشنهاد ما این است که برای شاداب شدن حتی در فضایآپارتمان‌کوچک خود از گل و گیاه استفاده کنید. گل و گیاه علاوه بر اینکه دی اکسید کربن خانه را جذب می کند اکسیزن هم برای فضای زندگی شما تولید می کند. که این مساله منجر می شود خانه شما همیشه فضای مطبوعی برای زندگی باشد هرچند اگر در یک فضای آپارتمان‌کوچک و محدود زندگی می کنید.

نام ترفند و ایده/دکوراسیون داخلی
Print
ترفندهایی برای دیزاین و بزرگتر جلوه دادن آپارتمان های کوچک
ارسال شده: آذر 12, 1396,
نظرات: 0,
نویسنده: sara
تعداد نمایش ها: 1820
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید