رتبه بندی این مطلب:
5.0

پارادایم های مساله در معماری

نوشتار  فوق در مورد «تعیین کننده» ها در طرّاحی معماری است؛ امّا نه از دید روند طرّاحی، بلکه از منظر نظامی که معماران در درون آن حرکت و فعالیت می کنند؛ نقش این نظام و فرآیندهای پس زمینة آن، از عرصه هایی است که کمتر مورد توجّه قرار گرفته است.
در این گفتارها، سعی شده است که نشان داده شود، معماری، پیش از آنکه بتواند تعریف شود، در بسترهای هشت گانه ای جریان می یابد که از بُن با هم متمایزند؛ آنچنانکه تعریف معماری در هریک از این هشت بستر مفهومی (که نام «پارادایم» بر آنها نهاده شده است)، با دیگر بسترها، متمایز خواهد بود، چه رسد به ارزش ها و شیوه های عمل؛ لذا دیگر نمی توان از یک «چیز» به عنوان معماری نام برد، بلکه باید از معماری ها یاد کرد.

آنچه این معماری ها را از هم متمایز می کند، در وهلة اوّل، «مسأله»ای است که معماری برای پاسخ به آن، به صحنه می آید و نه پاسخ کالبدی آن؛ لذا این تقسیم بندی با دیگر تقسیم بندی های رایج معماری برحسب سبک، تاریخ، فلسفه و … این تمایز را دارد که به منشأ و علّت وجودی معماری، به عنوان پایة طبقه بندی، رجوع کرده است.


 مولف کتاب : مسعود ناری قمی

ناشر: انتشارات علم معمار رویال

تاریخ نشر: شهریور، 1395 

تعداد صفحه: 306 

قیمت:195000ریال

نام پارادایم های مساله در معماری
استانسراسری
شهرسراسری
نوع محصول-خدماتکتاب/
Print
پارادایم های مساله در معماری
ارسال شده: تیر 31, 1396,
دسته ها: کتاب, معماری,
نظرات: 0,
نویسنده: فراسی
تعداد نمایش ها: 929

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر