رتبه بندی این مطلب:
5.0

حفاظت از بناهای تاریخی

سربرنارد فیلدن از درخشان ترین چهره های دانش حفاظت معماری در سطح جهانی می باشد.او افزون بر طراحی و اجرای طرح های مرمتی و حفاظت کالبدی بسیاری از بناهای شاخص انگلستان و همچنین طرح حفاظتی مرکز تاریخی شهر چسترفیلد،در سمت مدیر کل ایکروم و کارشناس یونسکو نیز در سطح جهانی در امر حفاظت بناهای شاخصی چون تاج محل، دیوار چین، شهر ممنوعه پکن و … به عنوان مشاور فعالیت داشته و در سال 1986 برای حفاظت گنبد مسجدالاقصی در بیت المقدس شایسته دریافت جایزه آقاخان میگردد.

از فیلدن آثار چندی بجای مانده است،اما بیش از همه او را با کتاب «حفاظت از بناهای تاریخی» می شناسند که به عنوان کتابی مرجع در زمینه دانش فنی حفاظت معماری شناخته می شود.
«کتاب فیلدن در پی آن نیست که یک نظریه حفاظت را ارائه کند، بلکه یک مرجع راهنمای کاربردی و قابل استفاده برای معماران،مساحان و متولیان ساخت و ساز است.با این همه مأخذ سودمندی درباره حیطه گسترش نظریات حفاظت و مرمت در دوران پس از جنگ جهانی دوم نیز به شمار می آید.تأکید اصلی کتاب بر مسائل فنی،جنبه های سازه ای، بناهای تاریخی، دلالیل زوال مصالح و سازه، وظیفه معمار حفاظت و روش های بررسی و تعمیر می باشد.

مولف: سربرنارد فیلدن
محمد مهدی هوشیاری
ناشر: طحان
تعداد صفحات: 380
سال چاپ: 1394
نوبت چاپ: اول
قیمت: 340/000 ريال

نام حفاظت از بناهای تاریخی
استانسراسری
شهرسراسری
نوع محصول-خدماتکتاب/ کتاب مرمت معماری
Print
حفاظت از بناهای تاریخی
ارسال شده: تیر 31, 1396,
دسته ها: کتاب, معماری,
نظرات: 0,
نویسنده: فراسی
تعداد نمایش ها: 1360

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر