رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

چین بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان در ۱۰۰ سال آینده

به گزارش ساخت یاب به نقل از ایرنا، موسسه تحلیل فلزات و انجمن فولاد و آهن چین با اعلام این خبر یادآور شده که چین هم اکنون در سال ۸۰۰ میلیون تن فولاد خام تولید می کند.
انتشار این خبر در حالی صورت می گیرد که چین در زمینه تولید فولاد و برای کاهش آن تحت فشار مضاعف آمریکا و کشورهای اروپایی قرار دارد و باید تولید را براساس تعهداتش کاهش دهد.
با این حساب از میزان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تن فولادی که در کل جهان تولید می شود تقریبا ۵۰ درصد تولیدات فقط متعلق به چین است.
چین در سال ۲۰۱۴ میلادی شاهد یک افزایش کم سابقه در مصرف فولاد بود و میزان مصرف در آن سال به ۷۰۲ میلیون تن رسید و البته در سال ۲۰۱۵ میلادی کمتر شد و میزان آن به ۶۶۴ میلیون تن تقلیل یافت.
میزان مصرف فولاد چین بر اساس گزارش انجمن مزبور و موسسه فلزات عمدتا بر مبنای وضعیت صنایع خودروسازی، مسکن، اموال غیرمنقول و همچنین اجرای طرح های زیربنایی تغییر می کند.
آنطور که آمارها نشان می دهد میزان مصرف فولاد چین اصولا در سال بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تن در حال تغییر است.
چین بر این باور است که این کشور به بازار اصلی فولاد و آهن دنیا تبدیل شده است و این شرایط می تواند رشد اقتصادی و پیشرفت های فنی خوبی برایش به ارمغان آورد.
اتحادیه اروپا دومین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان پیشتر به چین هشدار داده بود که چنانچه تولید فولاد خود را کاهش ندهد، روابط طرفین مخدوش خواهد شد و اروپا دست به اقدامات دیگری خواهد زد.
همین موضوع باعث شد تا چین در اجلاس سران گروه «جی ۲۰» در شهر «هانگ جو» در تابستان سال گذشته اعلام کند تولید فولاد خود را تا سال ۲۰۲۰ میلادی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تن کاهش خواهد داد.
این در حالیست که اختلاف نظرها و مناقشات تجاری بر سر فولاد موجب شد تا در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) میلادی، نزدیک به ۳۷ پرونده جدید علیه چین در سازمان ها و بخش های تجاری کشورهای مختلف از جمله اروپا باز شود.
Print
چین بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان در ۱۰۰ سال آینده
ارسال شده: فروردین 16, 1396,
نظرات: 0,
نویسنده: سید آذربرا
تعداد نمایش ها: 944

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر