پیش بینی کاهش قیمت فولاد و سیمان در صورت افزایش اختیارات وزارت صمت

به گزارش تکنوساخت و به نقل از تی نیوز،  محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: جهش تولید مسکن در مجلس مطرح شده و باید در چهار سال آینده سالی یک میلیون واحد مسکونی بسازیم و قطعاً نرخ مصالح ساختمانی نقش بسیاری در قیمت تمام شده مسکن دارد، بنابراین با توجه به افزایش قیمت مصالح  از وزیر صمت خواستیم که به مجلس آمده و توضیح دهد چرا در یک سال گذشته قیمت سیمان و فولاد افزایش یافته است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به وزیر صمت اعلام کردیم که باید در ابتدا نیاز‌های داخلی کشور به مصالح ساختمانی تأمین شود و اولویت داخل باشد سپس مازاد تولید به خارج از کشور صادر شود، ولی رزم‌حسینی پاسخ داد که من چنین اختیاری ندارم. از این‌رو مقرر شد مکاتبه‌ای از طرف وزیر صمت با کمیسیون عمران برای افزایش اختیارات وزیر صورت بگیرد.

رضایی کوچی گفت: وزیر صمت در پاسخ به مطالبات نمایندگان گفت که باید مصالح ساختمانی به بورس عرضه شده و قیمت در آنجا مشخص شود، اما به نظر ما شرایط بورس عادی نیست و به همین دلیل این قیمت نمی‌تواند واقعی باشد؛ به عنوان مثال قیمت قیر در طول چند ماه گذشته در هر تن ۲ میلیون تومان افزایش یافته و با اینکه قیمت اولیه قیر در کشور افزایش نیافته کاملاً مشخص است که قیمت قیر در بورس به صورت کاذب افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: ‌وزیر صمت در کمیسیون عمران مطرح کرد که قیمت مصالح ساختمانی مخصوصاً فولاد و سیمان واقعی نیست و باید کاهش یافته و واقعی شود، از طرفی تلاش می‌کنیم اختیارات لازم را به وزیر صمت بدهیم چرا که حضور وزیر بدون اختیار در مجلس دستاوردی ندارد، ولی قرار است در مجلس و دولت به او اختیار دهند تا شاهد کاهش قیمت سیمان و فولاد در بازار باشیم.

Print
ارسال شده: دی 13, 1399,
دسته ها: اخبار, اخبار روز,
نظرات: 0,
تعداد نمایش ها: 493

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر