معماری طراحی اعتراضی – بی نظمی های آب و هوایی

موضوع   

 

ما مسئول تغیرات آشفته آب و هوایی هستیم. کربن دی اکسید حاصل از استفاده سوخت های فسیلی دمای زمین ۱ درجه سانتی گراد افزایش داده است. این افزایش دما باعث خشکسالی، قحطی، سیل، افزایش تغیرات شدید آب و هوایی، بی خانمان شدن تعداد زیادی از انسان ها، فروپاشی اکوسیستم و انقراض گونه های مختلف شده است. حتی با وجود برنامه های سخت گیرانه برای کنترل کربن دی اکسید مثل قرارداد پاریس، زمین باز هم ۳٫۵ درجه سانتی گراد افزایش دما دارد. این افزایش دما هر اکوسیستمی که زندگی ما به وجودش وابسته است را از بین میبرد.

واقعیت تلخ است – اما راه حل ها واقعی هستند. معماران، مهندسان، دانشمندان، هنرمندان و سیاستمداران برای استفاده از انرژی های تجدید پذیر و بازگرداندن کربن دی اکسید به مقدار مجاز راه هایی واقعی و امکان پذیر خلق میکنند. البته نیرو های اقتصادی و سیاسی فعلی، کاملا در تقابل با راه حل های مطرح شده برای مبارزه با فجایع هستند. صنعت سوخت های فسیلی در دست رهبران ملی، سیاست گذاران و اقتصاد جهانی است. طراحی و معماری نمیتوانند با این ثروت و قدرت فاسد مبارزه کند. از این رو طراحی نباید خارج از محدوده پول و سیاست حرکت کند، بلکه باید با آنها مقابله کند. برای متوقف کردن آشفتگی های آب و هوایی، باید قدرت اعتراضی را در طراحی ها افزایش دهیم. طراحی خلاقانه و متناقض تاثیر مثبتی در بهبود این آشفتگی ها خواهد داشت. 

 

زمان تحویل و داوری طرح ها

 

تاریخ ثبت نام : 15,مرداد

تاریخ ارسال آثار : 15,مرداد

 



هدف مسابقه

 

تغیرات آب و هوایی اینجا اتفاق میفتند.

افزایش تغیرات شدید آب و هوایی، بی خانمان شدن تعداد زیادی از انسان ها، فروپاشی اکوسیستم و انقراض گونه های مختلف شده است.

طبق معمول بیزنس نمیتواند راه حل این مشکل باشد.

نیرو های اقتصادی و سیاسی فعلی، کاملا در تقابل با راه حل های مطرح شده برای مبارزه با فجایع هستند.

مثل همیشه بیزنس باید اختلال ایجاد کند.

با متوقف کردن سیاستمداران، سرمایه گذاران و رهبران تجاری برای فعالیت های مخربشان میتوانیم این سیاره را از فجایع آب و هوایی نجات دهیم.

ما میتوانیم این اختلال را طراحی کنیم.

برای اینکه این حرکت اعتراضی تاثیر گذار باشد، باید دقیق طراحی شود. اقدامات قابل توجه ممکن است در مدت زمان کوتاهی انجام شوند، اما برای دست پیدا کردن به واقعیت ها به ماه ها بارش فکری، برنامه ریزی، سازمان دهی و آموزش نیاز داریم. درست مثل فعالیت های معماری که به هماهنگی، توجه به جزئیات و … نیاز دارد.

برای این مسابقه شرکت کنندگان اقدام به طراحی ای خواهند کرد که بر تغیرات آب و هوایی تاثیر می گذارد.

این فعالیت ها میتوانند در یک سایت یا به صورت هماهنگ در چند سایت انجام گیرند. مسابقه معماری طراحی اعتراضی – بی نظمی های آب و هوایی رقابتی مربوط به معماری است بنابراین اقدامات طراحی شده باید در فضاها نشان داده شوند – چه با تبدیل پلازا های شهر به فضاهای کاری، چه با طراحی دوباره نماها با بنر و پروژکتور، طراحی دوباره مسیرهای سیرکولاسیون با استفاده از بلوک هایی که خلاقانه راه ها را تغیر میدهند و … . برای مشاهده مثال های خلاقانه ابزارها و روش ها به سایت اصلی مسابقه مراجعه نمایید. جسورانه و با استراتژی طراحی کنید.


هزینه های شرکت در مسابقه


شروع اولین دوره ثبت نام: ۷ اردیبهشت، ۱۳۹۷

۲۵ دلار امریکا

شروع دوره ثبت نام استاندارد: ۱۴ خرداد، ۱۳۹۷

۴۰ دلار امریکا

شروع آخرین دوره ثبت نام: ۱۱ تیر، ۱۳۹۷

۵۰ دلار امریکا

 

اطلاعات بیشتر

نام معماری طراحی اعتراضی – بی نظمی های آب و هوایی
Print
ارسال شده: اردیبهشت 11, 1397,
دسته ها: اخبار, مسابقات,
نظرات: 0,
نویسنده: techno07
تعداد نمایش ها: 1507

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر