مسابقه طراحی DISPLACED طراحی برای شهر های مجاور

موضوع  


مسابقه طراحیDISPLACED  “طراحی برای شهر های مجاور” از طراحان تمامی رشته ها خواسته است تا قدرت تفکر طراحی را به نیاز فوری برای پذیرش ،پشتیبانی، و تقویت مهاجران و پناهندگان شهری اعمال نماید.مسابقه به دنبال ایده های متفاوت و سنت شکنی است که  به طور اساسی جنبه های محیط زیستی طراحی شهر هایمان را بازنگری کنند و زندگی همگان را بهبود ببخشد.در ورای مشکل سرپناه فوری،چگونه طراحی محیط شهری ما می تواند حس تدبیری برای پروش و تقویت اسکان مجدد دراز مدت ایجاد کند؟



زمان تحویل و داوری طرح ها


تاریخ ثبت نام : 22,خرداد

تاریخ ارسال آثار : 22,خرداد

 

اهداف مسابقه

دنیای ما شاهد زمان  مهاجرت و بی خانمانی های متعدد بوده است.به گفته کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل،در حال حاضر بیش از ۶۰ ملیون آواره در سطح جهان در نتیجه آزار و اذیت،خشونت و نقض حقوق بشر وجود دارد.شهر ها در خط مقدم این بحران جهانی قرار دارند.شصت و یا هفتاد درصد بی خانمان ها اکنون در شهر ها زندگی می کنند.همانطور که امار بی خانمان های شهری افزایش پیدا می کند،همانطور هم الزام اخلاقی برای پذیرش آنها افزایش می یابد.

با اینکه  که مهاجران و پناهندگان در زندگی شهری جدید خود با چالش های فراوان از جمله زبان،دسترسی به خدمات،کار و مسکن،موانع فرهنگی، روبرو هستند اما همچنین انرژی جدید را به شهر ها و اقتصاد ما به ارمغان می آورند. موفقیت آنها، موفقیت ماست.

چه فرایند های طراحی ، رویکر ها و راهکار ها، به ما در خانه هایمان، مهاجرت و پناهندگی کمک خواهند کرد؟ چگونه طراحان می توانند محیط های شهری را طوری طراحی کنند تا از تمام مهاجران و پناهندگان استقبال کند  و اطمینان این را دهد که همه احساس ارزشمندی کنند و توانایی شرکت در ساختار اجتماعی،مدنی،اقتصادی جوامع مشترک را داشته باشد؟


 

 ارکان مسابقه


-خلاقیت:

آیا راه حل پیشنهادی از اصول طراحی در یک شیوه خلاق، اصلی و پاسخگو استفاده می کند.آیا راه حل های شما اولویت  استراتژی های طراحی را تقویت می کنند؟

-ارتباط:

آیا طرح شما یک یا چند مورد از مورد های زیر را ارائه می دهد؟

-نیاز های اساسی،ادغام،حس تعلق،هنجار های فرهنگی،عدالت،تحرک،فرصت های اقتصادی،زبان و آموزش و پرورش

-امکان پذیری:

آیا می توان این طرح را اجرا کرد؟آیا راه حل شما بر تاثیرات اجتماعی ملموس تمرکز دارد؟آیا توانایی همکاری با سازمان خدمات و یا مهاجرت را دارد؟


شرایط شرکت در مسابقه

شرکت در این مسابقه به صورت فردی و یا گروهی امکان پذیر می باشد.شرکت کنندگان امکان تنها اراسال یک طرح را دارند.

-آثار ارسالی باید به صورت ناشناس ارسال شوند و اگر نامی در آنها قید شود شرکت کنندگان رد صلاحیت خواهند شد.



جوایز

-نفر اول: ۷٫۵۰۰ USD

-نفر دوم: ۳٫۰۰۰USD

-نفر سوم:۲٫۰۰۰ USD

-تقدیر شدگان:۱٫۵۰۰ USD

-دانشجویان: ۱٫۰۰۰ USD

اطلاعات بیشتر

نام مسابقه طراحی DISPLACED طراحی برای شهر های مجاور
Print
ارسال شده: اردیبهشت 2, 1397,
دسته ها: اخبار, مسابقات,
نظرات: 0,
نویسنده: Anonym
تعداد نمایش ها: 687

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر