مسابقه طراحی موزه گوگنهایم نیویورک

موضوع   

در اکتبر ۱۹۵۹ زمانی که موزه سولومون گوگنهایم درهای ساختمان جدید خود را در خیابان پنجم منهتن به روی عموم باز کرد، به سرعت تبدیل به موضوع صحبت های مردم نیویورک شد.

در مورد آخرین کار ساخته شده توسط فرانک لوید رایت که در اوایل همان سال ۹۱ درگذشت، شاید در حال حاضر انتظار ستایش های بسیاری را برای این اثر داشته باشیم ،اما در زمان خود نه تنها ستایش کننده ای نداشت بلکه مورد انتقاد نیز واقع شد.تقریبا هر فردی حس می کرد که معماری موزه بر پایه نقاشی ها و هنرهای درونی شکل گرفته است.این قدرت معماری فرانک لوید رایت بود.

ساختمان رایت فرهنگی اجتماعی و قابل قبول را برای یک معمار به وجود آورد تا بتواند موزه ای بیانگر و شخصی طراحی کند،می توان گفت که تقربا هر موزه ای که در زمان ما وجود دارد فرزند موزه گوگنهایم رایت است.

چه می شود اگر شما شانس این را داشته باشید تا شاهکار رایت را با بیان خود از گوگنهایم رایت عوض کنید؟چه می شود اگر شما شانس این را داشته باشید تا به جای بزرگان بنشینید و قادر باشید تا نمادی معمارانه مانند گوگنهایم طراحی کنید؟

 

 

زمان تحویل و داوری طرح ها

تاریخ ثبت نام : 8,شهریور

تاریخ ارسال آثار : 9,شهریور



هدف مسابقه

هدف مسابقه طراحی دوباره موزه ی نمادین طراحی شده توسط معمار افسانه ای، فرانک لوید رایت در نیویورک سیتی در همان سایت قبلی اما با دیدگاهی کاملا جدید توسط شرکت کنندگان است.

این مسابقه فرصتی بای طراحی مجدد موزه ای که توسط استاد طراحی شده است،با هدف مشابهی برای جلوگیری از ساختار شایع در طراحی موزه و فضای گالری است و ایجاد شکلی نوآورانه و فوق العاده از طراحی است.

تعویض موضعی موزه موجود باید نمادین و انقلابی باشد به طوری که بتواند به عنوان نماد نیویورک سیتی شکل شهری آن را به روش مشابه و یا قوی تر تبدیل کند.

طرح ها باید مانند تفکرات فرانک لوید رایت باشد،همانطور که او دائما در حال تلاش برای طراحی سیستم های معماری جدیدی بود که از زمان خود جلوتر بودند و به عنوان شگفتی جنبش مدرنیسم معروف شد.


ارکان مسابقه

برگزار کننده مسابقه حق هرگونه تغییرات در روند مسابقه را دارد.

شرکت کنندگان در مسابقه اگر هر کدام از مقررات مسابقه را رعایت نکنند رد صلاحیت خواهند شد.

کد تیمی تنها وسیله شناسایی تیم ها در این مسابقه ی ناشناس است.

زبان رسمی مسابقه انگلیسی است.

هزینه ثبت نام غیر قابل بازگشت می باشد.ارتباط با هیئت داوران ممنوع است.

به عنوان بخشی از ابتکار مجموعه ،ما برای تشویق بیشتر به مشارکت دانش جویان در این مسابقه با ثبت نام حداقل ۵ تیم دانشجویی از یک موسسه یا دانشکده معماری مشخص،به آنها تخفیفات ویژه ای خواهیم داد.



 جوایز

 

نفر اول

۱۵۰۰ یورو

نفر دوم

۱۰۰۰ یورو

نفر سوم

۵۰۰ یورو

همچنین هیئت داوران ده اثر را به عنوان اثر تقدیر شده انتخاب خواهند کرد و این آثار در وب سایت و مجله های متعدد به انتشار خواهند رسید.

 

اطلاعات بیشتر

نام مسابقه طراحی موزه گوگنهایم نیویورک
Print
ارسال شده: اردیبهشت 11, 1397,
دسته ها: اخبار, مسابقات,
نظرات: 0,
نویسنده: techno07
تعداد نمایش ها: 911

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر