مسابقه طراحی سرویس های بهداشتی جدید”تحول سرویس های بهداشتی عمومی”

موضوع  

یکی از معیار های اصلی  ارزیابی میزان فرهنگ یک شهر یا یک روستا  شرایط سرویس های بهداشتی عمومی آن است. از سال ۲۰۱۵ تا کنون “تحول سرویس های بهداشتی” از جاذبه های توریستی تا کل کشور، از شهر ها گرفته تا مناطق روستایی،و نمونه ی درخشان از مشارکت مثبت در ایجاد کشوری زیبا و سالم است.اما با توجه به  وسعت سرزمین پهناور ما باید تلاش بیشتری در این راستا انجام شود.


زمان تحویل و داوری طرح ها


تاریخ ثبت نام : 25,اردیبهشت

تاریخ ارسال آثار : 9,خرداد


 

هدف مسابقه

شهر Zhejiang Suichang،  روستایی دور از دنیای مدرن، زیبا و با قدمت ۱۸۰۰ سال که به وسیله ی کوه ها محاصره شده است.سوشانگ شامل ترکیب فرهنگ های مختلف هاووچانگ، تانگ زیانزو، سرخ و محلی است.با حمایت از منابع طبیعی و پیشینه فرهنگی ، سویشانگ  پایبند به اصل توسعه سبز، استراتژی ساخت روستای گردشگری و اوقات فراغت در دلتا رودخانه یانگ تسه است. در حال حاضر مسیری متمرکز بر گردشگری را ساخته  و صنایع مختلفی را ایجاد کرده است و شهرت و برند خود را در عرصه سازگاری با محیط زیست ایجاد کرده است.

رقابت طراحی ای که توسط بخش Suichang راه اندازی شده است ، تلاشی برای تحریک گردشگری فرهنگی منطقه ای است.سرویس بهداشتی سنگ بنای تمدن شهری و روستایی است.به عنوان یک چشم انداز تزیین شده و خوش منظره یک سرویس بهداشتی جدید محیط گردشگری را بهبود می بخشد و کیفیت زندگی روستاییان را به آسانی افزایش می دهد.

الزامات طراحی

شرکت کننده ها باید سرویس بهداشتی عمومی ای در زمین کشت چای شهرستان ، Suichang با ابعاد ۱۵ اینچ و به ارتفاع ۳ متر بر اساس اصول بهداشتی، راحت، ایمن و صرفه جویی در انرژی  طراحی کنند. در کنار آن اتاق مدیریت برای نظافت و مدیریت باید در طراحی در نظر گرفته شود . طراحی این سرویس باید  بر مبنای فرهنگ محلی باشد و ساختمان آن باید با چشم انداز اطرافش هماهنگ باشد.

معیار های ارزیابی

-پاسخگویی به فرهنگ

توجه دقیق و استفاده انعطاف پذیر از جغرافیای فیزیکی، مکان، منابع، قرار سایت؛ درک عمیق از فرهنگ LeLiving؛ بازتاب نوآورانه از منحصر به فرد محلی (فرهنگ و سفارشی).

-مشخصه

سرویس بهداشتی باید بهداشتی و راحت باشد . امکانات محیط،ویژگی های محلی،کاربرد ها و متریال ها باید هنگام طراحی،بهبود تصاویر روستا و افزایش گردشگری مورد توجه قرار می گیرد.طرح باید روستایی باشد ،در حالی که نیاز های سالم و بهداشتی زندگی مدرن را تامین می کند ، باید هدف ایجاد یک ساختمان جدید در حومه را داشته باشد.

-سازگار با طبیعت

با توجه به اهداف “صرفه جویی در مصرف انرژی و صرفه جویی در استفاده از زمین و انرژی سبز اولویت باید با ویژگی های زیست محیطی و معیشت مردم باشد.موقعیت سرویس و رویکرد دفع ضایعات باید بر اساس صرفه جویی در مصرف کار باشد. ساخت و ساز سرویس بهداشتی و روستای زیست محیطی باید با توسعه صنعت و با سیاست و حمایت عمومی ادغام شود.هدف ساخت سرویس بهداشتی عمومی ای است که با استفاده از صرفه جویی در مصرف تکنولوژی و استفاده از متریال های سبز  ساخته شده باشد و نیاز های روستاییان و گردشگران را پاسخ دهد.

-قابلیت اجرا

سرویس بهداشتی جز ساده ترین امکانات زیر ساختی می باشد.در هنگام طراحی باید به متریال های بومی،تکنیک ها،و هزینه های آن توجه شود و طرح باید عملکردی و در عین حال دارای اصول زیبایی شناسی باشد.

 

شرایط شرکت در مسابقه  

طرح ها باید در دو صفحه A2 به طور عمودی و واضح  و خوانا (با حاشیه صفحه ۱۰ میلیمتر)ارائه شوند و شامل بخش های زیر باشند:

متن های توضیحی که حداکثر ۳۰۰ کلمه داشته باشد.به جز یادداشت های:

شماره ثبت نام.که باید در گوشه بالا سمت راست شیت ها قررا گرفته شود با فونت Arial 20

طرح باید شامل پلان ها،تصاویر دید پرنده،سیر تکاملی کانسپت،دیاگرام تحلیل کانسپت، و تصاویر مختلف از بخش های مختلف و جزییات طرح.

حداکثر دو شیت A2 در قالب JPG(حجم هر کدام از آنها حداکثر ۲۰ مگابایت) می تواند ارائه شود.

طرح باید شامل عنوان باشد و عنوان نمی تواند بیش از ۴ کلمه ی انگلیسی باشد.به این صورت:”شماره ثبت نام-عنوان طرح-شیت شماره ۱/شماره ۲

طرح ها باید به دو زبان چینی(برای شرکت کنندگان چینی زبان و یا انگلیسی(برای شرکت کنندگان انگلیسی زبان) ارسال شوند.

دو شیت A2 و یادداشت توصیفی از پروژه هر کدام باید به صورت جداگانه در مکان مخصوص به خود در وب سایت اصلی مسابقه ارسال شوند.

لطفا فایل های خود را فشرده سازی نکنید.


جوایز

نفر اول:۱ نفر برنده،۳۰٫۰۰۰RMB و گواهی نشان جایزه

پنج نفر برتر : (به جز نفر اول)۴ برنده،۱۰٫۰۰۰ RMBو گواهی نشان جایزه

۵ نفر که بیشترین آرا را در طول پروسه رای گیری عمومی در وب سایت YoungBirdPlan دریافت می کنند، گواهی انتخاب جایزه مردم را برنده خواهند کرد.

۱۰۰نفر برتر گواهی نشان جایزه را دریافت خواهند کرد و فرصتی برای انتشار در مجله و وبسایت Young bird plan را خواهند داشت.

اطلاعات بیشتر

نام مسابقه طراحی سرویس های بهداشتی جدید”تحول سرویس های بهداشتی عمومی”
Print
ارسال شده: فروردین 28, 1397,
دسته ها: اخبار, مسابقات,
نظرات: 0,
نویسنده: Anonym
تعداد نمایش ها: 769

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر