کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

طراحی باغ مرکزی (پناهگاه تنفسی)

موقعیت بنا: وین ، اتریش
معمار: دانشگاه پژوهش و هنرهای استراتژی وین

تعاریف معماران: این فضای سبز، برای ایجاد یک شرایط آب و هوایی مناسب آب و هوایی در قلب این مرکز طراحی شده است. تصور می شود که این سایت با رویکردهای متفاوت، توانسته ویژه گی های محیط زیست را به این فضا به صورتی انعطاف پذیر ببخشد. در واقع زبان رسمی یک فرایند فرم یافته در قلب این مرکز، توانسته این ساختمان را به یک مدل جنبشی مناسب تبدیل کند.خلق چنین فضایی در سه ماژول خاص صورت گرفته که در ایجاد یک فضای تنفسی با توجه به نیازهای داخلی شکل گرفته است.


طراحی باغ مرکزی-پناهگاه تنفسی


طراحی باغ مرکزی-پناهگاه تنفسی
 
این فضای جنبشی قادر است تا تعادل جریان هوا را با توجه به میزان حرارت محیطی، تنظیم کند. نوع کارکرد این فضا بسته به تغییر فصل، قابل تغییر می باشد.بنابراین این باغ مرکزی، در تعامل با جریان هوا در تابستان و زمستان، قابل تغییر می باشد.با توجه به تغییرات شرایط جوی و اقلیمی، در تابستان لایه های بالایی سقف و چین خورده گی ها به صورت ثابت و آرام قرار می گیرند، در صورتی که در زمستان این پوسته ها جهت حفظ حرارت داخل و حجم کلی، کمی صلب تر و بسته تر می شوند. فرم کلی ساختمان قادر است تخلیه و ورود هوا را به صورت کاملاً طبیعی کنترل کند.
 

طراحی باغ مرکزی-پناهگاه تنفسی

Print
طراحی باغ مرکزی (پناهگاه تنفسی)
ارسال شده: خرداد 3, 1396,
دسته ها: اخبار, اخبار روز,
نظرات: 0,
نویسنده: سید آذربرا
تعداد نمایش ها: 870

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر