سود ۴۰ هزار تومانی دلالان برای هر تن سیمان/ خرید سیمان با کد ملی افراد بدون هویت در شیراز

به گزارش تکنوساخت و به نقل از ایلنا، پرویز حسین پور با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته کارخانجات تولید سیمان در استان اقدام به افزایش نرخ این محصول کرده‌اند، افزود: متاسفانه کارخانه‌های تولید سیمان مبلغی بالغ بر 20 هزار تومان برای هر پاکت سیمان از مشتریان دریافت می کنند.

او با بیان اینکه در شرایط فعلی سیمان به اندازه کافی در کارخانه‌های استان تولید می‌شود، افزود: در حال حاضر سالیانه حدود 88 میلیون تن سیمان در کشور تولید می‌شود و استان فارس هم به عنوان قطب سیمان، توانسته سالیانه رقم کافی این کالا را تولید و روانه بازار کند.

هیچ برخوردی با فعالیت دلالان حوزه سیمان نمی شود
او ادامه داد: اگرچه بارها برای فروش سیمان به دلالان و افراد فاقد پروانه کسب، با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف نامه نگاری کرده ایم، اما هنوز هیچ اقدام مناسبی برای برخورد با این موضوع بسیار مهم انجام نشده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی شیراز بیان کرد: در شرایط فعلی کارخانجات سیمان استان با بهانه‌های متعددی مانند مشتری خاص داشتن، روزانه مقدار زیادی سیمان در اختیار افرادی قرار می دهند که جزو اشخاصی هستند که دارای فرار مالیاتی هستند و هیچ گونه مالیاتی به سازمان امور مالیاتی استان پرداخت نمی کنند.

بعضی افراد سیمان را با کد ملی افراد بدون هویت خریداری می کنند
حسین پور با بیان اینکه بعضی از افراد در بعضی از کارخانه‌های استان، سیمان را تنها به دلالان می‌فروشند، ادامه داد: متاسفانه بعضی از افراد در بازار حضور دارند که با کد ملی 5 الی 6 نفر مانند افراد سن بالا و متکدیان و یا حتی اشخاصی که فوت کرده اند، اقدام به خرید  سیمان از کارخانه ها می کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی شیراز در ادامه با بیان اینکه ورود نکردن اداره اقتصاد دارایی استان به چنین مشکلاتی، از جمله موضوعاتی است که جای ابهام دارد و فعالان این بخش را شگفت زده کرده است؛ خاطر نشان کرد: برای این موضوع بارها به ادارات مختلف نامه نگاری کرده‌ایم اما هیچ اقدامی انجام نشده است.

حسین پور بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر تن سیمان در کارخانجات حدود 338 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی شیراز خاطر نشان می کند: اگرچه قیمت سیمان در ماه های گذشته حدود 284 هزار تومان بود اما مجددا با بهانه های مختلف قیمت این محصول 30 درصد افزایش پیدا کرد.

او با اشاره به اینکه مواد اولیه سیمان تماما در داخل کشور است و برای خرید آن هیچ نیازی به ارز ندارد، ادامه داد: از سال 93 تاکنون تعداد واحدهای صنفی و مصالح ساختمانی شیراز به دلیل مشکلات فراوان از 900 مغازه به 380 مغازه کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی شیراز با اشاره به اینکه متاسفانه بیشترین مغازه های مصالح ساختمانی شیراز از سال 97 تاکنون تعطیل شده اند، گفت: در حال حاضر، کارخانه ها سیمان را در اختیار دلالان و واحدهای بدون مجوز قرار می دهند.

یکی از کارخانه ها، روزانه 1000 تن سیمان تنها به یک فرد می فروشد
حسین پور در ادامه با اشاره به اینکه کارخانه داران تنها ماهی یک کامیون سیمان به مغازه داران مصالح ساختمانی شیراز می فروشند، افزود:  این در حالی است که کارخانجات سیمان روزانه حدود 300 تن سیمان به دلالان می فروشند و شنیده شده است که یکی از کارخانه ها، روزانه 1000 تن سیمان تنها به یک فرد می فروشد.

او با بیان اینکه اداره دارایی استان تنها از مغازه‌های پروانه‌دار سالیانه مبالغ زیادی بابت مالیات و دارایی دریافت می کند،گفت: اما متاسفانه این اداره به هیچ وجه برای دریافت مبلغ حق دارایی و مالیات به سراغ دلالان نمی رود.

Print
ارسال شده: دی 21, 1399,
دسته ها: اخبار, اخبار روز,
نظرات: 0,
تعداد نمایش ها: 390

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر