کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

جادوی معماری كويری را ببينيد!

صاحبان اين خانه نقاش هستند. زن و شوهري كه حالا اينجا زندگي مي‌كنند هميشه دل‌شان يك خانه رويايي روي سنگ‌هاي بياباني كاليفرنياي جنوبي مي‌خواست. آنها يك روز داشتند توي كتابفروشي محله‌شان كتابي را ورق مي‌زدند كه به‌طور اتفاقي به عكس‌هاي پروژه آرشيتكتي به نام Kellogg رسيدند؛ پروژه‌ا‌ي به سبك ارگانيك. 

اینجا یک خانه ارگانیک است!

از آن لحظه تا پيدا كردن آقاي كلاگ زمان زيادي طول نكشيد. كلاگ خيلي سريع دست به كار شد و نتيجه شد اين چيزي كه داريد مي‌بينيد؛ يك خانه منحصر به فرد در دل صحرا. راز كلاگ براي طراحي اين خانه چه بود؟ با اين ما همراه شويد تا جادوي معماري كويري را ببينيد. 

اولين نكته‌اي كه در طراحي خانه مورد توجه همه قرار مي‌گيرد، اين است كه دكور داخلي و تزيينات خارجي تماما از اسكلت بدن جانداراني چون ماهي و حیوانات غول‌پيكر ماقبل تاريخ ايده گرفته شده است.  به حصار بيروني، حفاظ در ورودي خانه، فرم پايه‌هاي صندلي‌ها و پايه ميز ناهارخوري و. .. توجه كنيد!

اینجا یک خانه ارگانیک است!

 اين خانه بتوني با بدنه‌اي كه از روي سنگ‌ها به سمت بالا حركت كرده و با پيچش و چرخش سايبان‌ها مانند درخت نخل شده، فضاي داخلي را كاملا تحت پوشش خود قرار داده است. جدا از هماهنگي فرم خارجي با محيط، طراحي داخلي آن هم كاملا با محيط و فرم بنا هماهنگ است. 

اینجا یک خانه ارگانیک است!

كار طراحي داخلي آن توسط John Vugrin طي چندسال صورت گرفت. او بهترين‌هاي خود را براي دكور داخلي بنا انجام داد و فضاي داخلي را به فضايي گرم و صميمي مبدل كرد. خانه پر از اشيای دست‌ساز اوست؛ از قفسه‌هاي رفت و برگشت در سراسر اتاق گرفته تا وسايل نورپردازي و كنده‌كاري‌هاي چوبي، دكورهاي سنگي و فلزي.    

خانه‌اي كه Kellogg در سال 1988 براي آنها در كاليفرنياي جنوبي آمريكا طراحي كرد، ساختش در سال 1993 به پايان رسيد و بعد از آن طراحي داخلي‌اش طي چندين سال انجام شد. سبك در نظر گرفته شده براي خانه سبك ارگانيك بود. سبك ارگانيك به معناي هماهنگي كامل بنا (هم داخلي و هم خارجي) با محيط اطرافش است. 

اینجا یک خانه ارگانیک است!

اين خانه حتي هنگام ساخت هيچ‌گونه دخل و تصرف و تغيير ناخوشايندي در سنگ‌هاي بياباني اطرافش به وجود نياورد و رنگ و تم كلي بنا هم با محيط اطرافش هماهنگي داشت.  خانه كوير به‌سادگي، يك مثال خيره‌كننده از معماري به عنوان هنر است. فرم قابل توجه آن بازي كامل فرم بنا با صحراست كه از آن خانه‌اي ديدني و جذاب ساخته است. 

براي ساخت اتاق ناهارخوري از سايبان‌هاي شيشه‌اي با 800 قطعه شيشه سند بلاست استفاده شده است. حمام از سنگ مرمر با واني از جنس برنز درست شده. در ورودي تركيبي از شيشه و فلز بدون رنگ است. حصار بيروني خانه هم مانند يك اثر هنري متشكل از فولاد با لبه‌هاي تيز و تند مثل ساختار استخوان ماهي شده كه از بنا محافظت مي‌كند.   

اینجا یک خانه ارگانیک است!
Print
جادوی معماری كويری را ببينيد!
ارسال شده: خرداد 1, 1396,
دسته ها: اخبار, اخبار روز,
نظرات: 0,
نویسنده: سید آذربرا
تعداد نمایش ها: 644

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر