تغییر قیمت مسکن، ناگهانی نخواهد بود

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: با توجه به پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان برای خرید مسکن از سوی خانه اولی‌ها، قدرت خرید مسکن افزایش یافته و از سوی دیگر به‌دلیل موجودی کافی مسکن در کشور امکان رشد یکباره قیمت آپارتمان وجود ندارد.

به گزارش تکنوساخت(Technosakht.comعباس آخوندی دوشنبه شب در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: در این مدت تمام تلاش‌ها بر این بود که متقاضیان واقعی را از طریق صندوق پس‌انداز مسکن یکم و حساب ویژه سپرده تقویت کنیم. این کار به‌تدریج جواب داد و الان تعداد سپرده‌گذاران به بیش از ۳۳۰ هزار نفر رسیده است. هم‌اکنون در تهران یک زوج می‌توانند ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات بگیرند، بنابراین قدرت خرید آنها افزایش پیدا می‌کند، به‌خصوص برای خرید خانه‌های ۵۰ تا ۸۰ متر این تسهیلات پوشش مناسبی را در تامین هزینه خرید ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به تقاضایی که هم‌اکنون و طی ماه‌های پیش‌رو به دنبال پرداخت تسهیلات و رونق مسکن به بازار وارد می‌شود، انتظار تغییر قیمت تاحدی وجود دارد؛ اما میانگین رشد ۱۰ ماهه قیمت مسکن هنوز از تورم پایین‌تر است. آخوندی افزود: مسکن باید با میانگین تورم در تعادل باشد، در غیر این‌صورت کسی در آن سرمایه‌گذاری نمی‌کند. بیش از ۵/ ۲ میلیون خانه خالی و حدود۲ میلیون خانه دوم در شهرها وجود دارد و بخش زیادی از خانه‌های مسکن مهر به‌عنوان خانه دوم خریداری شده است، بنابراین تا مدت‌ها عرضه مازاد در بازار مسکن وجود دارد و نگرانی بابت جهش قیمت نخواهیم داشت.

منبع : دنیای اقتصاد

نام تغییر قیمت مسکن، ناگهانی نخواهد بود
Print
ارسال شده: بهمن 14, 1396,
دسته ها: اخبار, اخبار روز,
نظرات: 0,
نویسنده: Anonym
تعداد نمایش ها: 418

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر