کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

افتتاح موزه‌ی لوور ابوظبی

موزه‌ی لوور ابوظبی در تاریخ ۱۱ نوامبر اقتتاح شد. جشن افتتاحیه با ساختاری منحصر به فرد، مجموعه‌ای از کنسرت‌ها، اجراها و رویدادهای برنامه‌ریزی شده برای فضاهای مختلف در زیر گنبد هندسی ۱۸۰ متری، همراه بود. طرح استیل که از ۸۰۰۰ گره ستاره‌ی عربی تشکیل شده است، نور خورشید را به شکل نمایشی از باران نور بر روی دیوارها و کف موزه عبور می‌دهد که یادآور سایه‌های ایجاد شده توسط درخت‌های روی هم افتاده‌ی خرما است.


گالری‌های موزه مجموعه‌ای از آثار هنری و صنایع دستی را از کل دوره‌ی حضور بشر، از اشیا تاریخی تا معاصر، به نمایش خواهد گذاشت. بخش‌های دیگر شامل فضای نمایشگاهی موقت، انبار موزه و کافی‌شاپ است.

 جین نوول در باره‌ی این موزه چنین می‌گوید: «پس از سال‌ها مطالعه و ساخت، مهمان‌ها این امکان را دارند تا در این فضای نورانی و عارفانه‌ی ملاقات فرهنگ‌های جهانی، از فراسوی مرزها و قرن‌ها، حضور یابند. این معماری است که از گنجینه‌هایش محافظت می‌کند، این معماری تجلیلی است از  شاعرانگی در هندسه و نور شهر عرب‌ها. در زیر گنبد عظیم، یادگاری از موقعیت‌هایی وجود دارد که بی وقفه‌ی گذر ساعات ، روزها و عمر ما را یادآوری می‌کند.»

 



Print
افتتاح موزه‌ی لوور ابوظبی
ارسال شده: مهر 10, 1396,
دسته ها: اخبار, اخبار روز,
نظرات: 0,
نویسنده: sara
تعداد نمایش ها: 677

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر