احتمال افزایش تسهیلات مسکن در بافت‌های فرسوده

به گزارش تکنوساخت و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه مقرر شده است در بافت‌های فرسوده میزان تسهیلات از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یابد، گفت: هنوز این مبلغ مصوب نشده است. این پیشنهاد توسط وزارت راه و شهرسازی مطرح شده که امیدواریم در دو هفته آینده نتیجه قطعی آن مشخص شود.

وی همچنین از احتمال مصوب شدن مبلغ تسهیلات اجرای طرح مسکن ملی در بافت فرسوده به ۱۵۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: هم‌اکنون افزایش مبلغ تسهیلات طرح مسکن ملی در بافت‌های فرسوده مراحل بررسی خود را در کمیسیون‌های مختلف دولت طی می‌کند.

او تصریح کرد: پیشنهادات مختلفی برای افزایش تسهیلات خرید و همچنین افزایش تولید صورت گرفته که باید آنها در بخش‌های مختلف بررسی شود.

گفتنی است، هم‌اکنون تسهیلات پرداختی به ازای هر واحد حدود ۲۵ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی با کارمزد صفر است که این مبلغ با منابع بانک مسکن ترکیب و به وام ۱۰۰ میلیون تومانی تبدیل می‌شود.

۵۰ میلیون تومان از این منابع با بازپرداخت ۹ درصدی و ۵۰ میلیون دیگر نیز با بازپرداخت ۱۸ درصدی از متقاضیان مسکن در بافت فرسوده اخذ می‌شود.

Print
ارسال شده: اردیبهشت 15, 1400,
دسته ها: اخبار, اخبار روز,
نظرات: 0,
تعداد نمایش ها: 270

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر