نحوه رنگ زدن کابینت های کهنه آشپزخانه

اگر نمی خواهید برای رنگ زدن کابینت های کهنه آشپزخانه از یک نقاش حرفه ای کمک بگیرید و دوست دارید این کار را خودتان انجام دهید،

راهنمای زیر می تواند به شما کمک کند.

گام اول
در و کشوهای کابینت ها را در آورید درها و کشوهای کابینت های را بیرون آورده و دستگیره ها، چفت ها و بست ها و دیگر افزارهای آنها را باز کنید. افزارها و پیچ ها را داخل کیسه های پلاستیک داخل کابینت ها بگذارید تا هنگام نصب مجدد بدانید هر کدام مربوط به کدام کابینت است و به راحتی آن ها را نصب نمائید. هنگام بیرون آوردن درها، روی هر کدام یک شماره بگذارید و محلی که به آن تعلق دارد را مشخص کنید. آن ها را با هم قاطی نکنید چرا که اگر در جای قبلی قرار ندهید، جا انداختن درست آن ها غیر ممکن می شود. اگر فقط جلوی کشوها را رنگ می کنید لازم نیست ریل های پهلوهای آن را در آورید. اما اگر مجبور به در آوردن آن ها شدید به دقت محل نصب آن ها را علامت گذاری کنید.

گام دوم
کابینت را تمیز کنید

حتی اگر به نظر کثیف نمی رسد، مطمئن باشید که چربی و جلا راهشان را به روی سطوح کابینت های شما پیدا کرده اند. برای تمیز کردن از فسفات تری سودیوم استفاده کنید. راهنمای روی بسته را بخوانید و فسفات تری سودیوم را با آب مخلوط کنید. درحالی که دستکش به دست دارید، مخلوط را به هر دو طرف کابینت هایتان بکشید و با یک پارچه تمیز خشک کنید.

Image

گام سوم
سوراخ ها، فرورفتگی ها یا بتونه کاری ها را ترمیم کنید

اگر کابینت های شما فرورفتگی یا سوراخی دارد باید آن را پر کنید. اگر قصد دارید افزارهای جدیدی استفاده کنید که اندازه های متفاوتی نسبت به افزارهای قبلی دارند، قبل از رنگ کردن، سوراخ های باقیمانده از افزارهای قبلی را باید پر کنید. از سمت پشتی سوراخ را با یک  نوارچسب ببندید و سپس آن را با بتونه چوب پر کنید. با یک دستمال مرطوب بیرون زدگی ها را پاک کنید. یک نوار سه چهارم اینچی سفت کننده را داخل مجرا بچپانید. با کارد بتونه را مخلوط کنید و به سوراخ ها و فرورفتگی ها بکشید و به نرمی پر کنید.

گام چهارم
سنباده بزنید

و سپس سطح را پاک کنید ناحیه پر شده را رها کنید تا بماند و خشک شود، سپس از کاغذ سنباده برای صاف کردن سطح کابینت استفاده کنید. اگر شما پروژه نقاشی مجدد شما تنها برای ترمیم ظاهر یک کابینت است، نیازی به سنباده زدن و نقاشی مجدد داخل کابینت نخواهید داشت. با چسب نقاشی قسمت های داخلی را بپوشانید و تنها سطوح جلویی کابینت و لبه های جلوی دید را سنباده بزنید. از یک بلوک سنباده چوب برای جلوگیری از گرد کردن در لبه های چوب استفاده کنید. وقتی سنباده می زنید، به از بین بردن همه رنگ قبلی در جاهایی که سطح آن صاف و کاملا چسبیده، نیازی نیست. به قسمت های مندرس شده رویه قبلی بیشتر دقت کنید. مشخص است که این قسمت ها بیشتر استفاده می شوند. همچنین توجه داشته باشید که قسمت های براق رویه قبلی را برای از بین بردن لعاب آن به خوبی سنباده بزنید. ممکن است لازم شود که قسمت های سمج و سخت را با پشم فولاد ریز آغشته به الکل دناتوره شده مالش دهید. اگر رنگ قدیمی در جاهایی پوسته پوسته شود، رنگ اصلی به خوبی به سطح چوب نمی چسبد. این موضوع معمولا زمانی پیش می آید که زیر لایه رنگ رطوبت یا ضایعات گریس و روغن مانده باشد یا ممکن است مشکل از خود چوب باشد که در آشپزخانه ها دور از انتظار نیست. این ناحیه ها را تا رسیدن به چوب لخت سنباده بزنید و قبل از رنگ کردن با بتونه یا سیلرِ ضد لک، بتونه کاری نمائید. هرجا که به چوب لخت رسیدید سعی کنید لبه ها را محو کرده و در جایی که به رنگ قبلی می رسد لبه ها را پر کرده و به هم بیامیزید، تا رنگ جدید صاف شود و لبه های رنگ در این نقاط قابل مشاهده و مشخص نباشند. به دقت غبار ناشی از سنباده زنی را از همه سطوح جارو کرده و تمیز کنید. اگر کمپرسور بادی پنوماتیک دارید، از باد با فشار بالا برای بیرون آوردن غبار از شکاف ها و درزها استفاده کنید. قسمت هایی را که قرار است رنگ شوند دستمال بکشید تا باقیمانده ضایعات سنباده زنی را خارج کنید.

گام پنجم
بتونه بزنید
از یک قلم موی سه اینچی با کیفیت برای زدن بتونه سیلر روی همه سطوح استفاده کنید و مطمئن شوید که پوشش تکمیلی به خوبی انجام شده است. زدن بتونه-سیلرها نیاز به سنباده و لعاب زدایی از رویه قبلی را کاهش می دهد. مزیت دیگر بتونه سیلر این است که پایه خوبی برای رنگ پایه آب نیمه براق ایجاد می کند. زمانی رنگ لعاب دار براق برای آشپزخانه ارجحیت داشت چرا که در مقابل لکه ها و آب مقاوم بود و راحت تمیز می شد، اما امروزه رنگ های پایه آب که کار با آن ها آسان تر است و به همان اندازه نیز بادوام است ترجیح داده می شوند.

گام ششم
رنگ زدن کابینت با رنگ نیمه براق لاتکس
با رنگ زدن لبه های داخلی شروع کنید، سپس جداره های بیرونی کابینت و در نهایت چارچوب جلویی آن را رنگ کنید. به این طریق می توانید در ناحیه هایی که اهمیت کمتری دارند، کار را سریعتر پیش ببرید و همچنین می توانید لکه ها و قطره های باقیمانده را در نقاطی که بیشتر جلوی چشم هستند ببینید و اصلاح نمائید. بعد از آن درهای کابینت ها و جلوی کشوها و همچنین تکه چوب های جدا و قالب ها را رنگ کنید. اگر این قسمت ها دارای برآمدگی ها یا تزئینات و کنده کاری های گرد هستند، دقت کنید که رنگ به شکاف ها و گوشه های آن برسد اما در این نقطه ها جمع نشود. جمع شدن رنگ در این نقطه ها می تواند باعث ایجاد لکه ها و قطره های رنگ شود. همیشه رنگ را بصورت لایه های نازک و سبک بزنید و دقت کنید که همه سطح را بپوشاند. روی لایه های نازک رنگ، اثر فرچه قابل رویت کمتری می ماند و سریعتر نیز خشک می شود. رنگ را زیاد ضخیم نزنید و فرچه زنی زیاده از حد نیز انجام ندهید. این باعث می شود حباب های هوا در سطح تکمیلی آن ایجاد می شود و هنگام خشک شدن چاله ها و نا همواری هایی را روی سطح باقی می گذارد. بین هر بار رنگ زدن کابینت هایتان حدود چهار ساعت فاصله قرار دهید تا رنگ کاملا خشک شود. وقتی کاملا خشک شد به نرمی سنباده بزنید تا برای لایه دوم رنگ آماده شود. گرد و غبار ناشی از سنباده زنی را با یک پارچه تمیز پاک کنید و دوباره رنگ بزنید. معمولا دو لایه از یک رنگ با کیفیت کافی است اما از آنجایی که کابینت های آشپزخانه در معرض آسیب های ناشی از گرمای آشپزی و استفاده روزانه قرار دارند و سطوح چوبی به محافظت بیشتری نیاز پیدا می کنند، ممکن است بخواهید لایه سومی هم اضافه کنید تا مقاومت آن را افزایش دهید.

Image

گام هفتم
جای قرار گرفتن افزارها را علامت گذاری کنید
اگر می خواهید افزارهای جدیدی روی کابینت های خود نصب کنید که جای متفاوتی نسبت به افزارهای قبلی خواهند داشت، از یک خط کش مربع ترکیبی برای علامت گذاری محل جاگذاری افزارها روی درها و جلوی کشوها استفاده کنید. نشان گذار را روی اندازه ها ببرید و با یک مداد علامت گذاری نمائید.

گام هشتم
اول دریل کنید و سپس افزارها را نصب نمائید
منگنه فنری را روی علامت قرار دهید، عقب بکشید و رها کنید. همه سوراخ هایی را که با منگنه فنری علامت گذاری کرده اید، از قبل دریل کنید و سپس پیچ افزارها را از عقب وارد کرده و با یک پیچ گوشتی برقی به دست گیره ها ببندید.

حالا دیگر کار رنگ زدن کابینت های آشپزخانه شما به اتمام رسیده است و می توانید از جلوه نو و زیبای آن لذت ببرید.

Print
ارسال شده: اردیبهشت 20, 1400,
نظرات: 0,
تعداد نمایش ها: 1455

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر