پاک کردن چسب 123 از سطوح و پوست

چگونه چسب یک دو سه را از روی فلزات پاک کنیم؟
پاک کردن چسب یک دو سه از روی فولاد، آلومینیوم و یا دیگر فلزات رایج نیازمند دقت است. در اینجا چند نکته ساده برای پاک کردن چسب از روی فلزات آورده شده است. همیشه با تمیز کردن هر گونه کثیفی و یا باقیمانده از منطقه با آب و یک پارچه شروع کنید. همه تکنیک ها روی سطوح تمیز بهتر کار می کنند.

یک پارچه تمیز و یا پنبه را در استون خالص خیس کنید. اگر استون خالص در دسترس ندارید، پاک کننده لاک ناخن را امتحان کنید. پارچه یا پنبه را روی چسب تا زمانی که حل شود، فشار دهید و آن را به طور کامل پاک کنید.

ابتدا چسب را با یک پاک کننده خانگی نرم کرده و سپس سعی کنید آن را با یک چاقو یا تیغ پاک کنید. در این روش حتما مراقب خراشیدگی و ساییدگی فلزات باشید.

می توانید الکل ضعیف یا آب اکسیژنه را جایگزین استون قرار دهید. با یک پارچه کهنه و یا پنبه، چسب را حل کرده و سپس آن را پاک کنید.

همچنین می توانید مقداری روغن روی دستمال بزنید روی چسب پولیش کنید تا چسب آن کنده شود.

چگونه چسب یک دو سه را از روی فلزات رنگ شده پاک کنیم؟
پاک کردن چسب از روی فلزات رنگ شده، فرآیند مشابه ای را دنبال می کند اما نیازمند یک راه حل قوی تر است.

دوباره، با یک سطح تمیز شروع کنید. سپس، ناحیه مورد نظر را با یک روان کننده اسپری کرده و اجازه دهید خیس بخورد، سپس هر گونه چسب اضافی روی سطوح را پاک کنید.

با استفاده از یک کارت پلاستیکی، کاردک و با اعمال فشار زیاد و ضربه های آرام چسب را به طور کامل از بین ببرید. برای بعضی از سطوح مانند نماهای خارجی خودرو، شاید لازم باشد موم استفاده کنید.

 

Image

 

چگونه چسب یک دو سه را از روی سطوح پلاستیکی پاک کنیم؟
پاک کردن چسب یک دو سه از روی سطوح یا ظروف پلاستیکی متفاوت است. در صورت امکان، همیشه نقطه نامعلومی را امتحان کنید تا ببینید چگونه واکنش نشان می دهد، زیرا درجات متفاوتی از پلاستیک واکنش مختلفی دارند. دقت کنید و دستورالعمل های مربوط به محصول را بخوانید.

بعد از آن مرطوب کننده یا روغن گیاهی را امتحان کرده و از یک پارچه خیس استفاده کنید، اجازه دهید چسب کمی خیس بخورد و سپس با یک تکه پارچه تمیز کنید. سرکه نیز می تواند چسب را از روی پلاستیک پاک کند. این ناحیه را با استفاده از سرکه سفید خیس کنید، سپس چسب را با یک کارت اعتباری یا کاردک از بین ببرید.

چگونه چسب یک دو سه را از روی پارچه پاک کنیم؟
برای پاک کردن لکه های سرسخت چسب یک دو سه از روی پارچه با خراشاندن ملایم شروع کنید .البته مراقب باشید پارچه آسیب نبیند و پاره نشود. پارچه را یک شب در آب سرد خیس کنید.

بعد از خیساندن، مقدار کمی از مواد شوینده مایع را روی پارچه چسبی بریزید و با یک مسواک نرم آن را ماساژ دهید. پارچه را به صورت طبیعی در آب گرم بشویید. اگر چسب پاک نشد، با استفاده از استون و پنبه این کار را انجام دهید. مراقب لباس های ظریف باشید چون استون می تواند باعث تغییر رنگ شود. دوباره پارچه را در آب گرم بشویید.

چگونه چسب یک دو سه را از روی چرم پاک کنیم؟
پاک کردن چسب یک دو سه از روی چرم و یا مواد مشابه مانند کفش جیر نیاز به کمی دقت دارد.

با یک کاردک به آرامی شروع به خراشاندن چسب کنید تا چسب اضافی را بدون آسیب به چرم پاک کنید. کف صابون را با اسفنج تمیز روی چسب بزنید و با یک حوله تمیز و خشک و در صورت نیاز تکرار کنید.

اگر چسب هنوز پاک نشده است، روش استون را امتحان کنید. یک پنبه را آغشته به لاک پاکن بر پایه استون کنید و مراقب باشید که آن را لکه دار نکنید. اجازه دهید چسب را شل کند و سپس آن را با یک پارچه تمیز کنید.

چگونه چسب یک دو سه را از روی سطوح بتنی پاک کنیم؟
چسب همه منظوره با بتن پیوند مستحکم و مقاوم در برابر آب ایجاد می کند.

برای حذف چسب سفت شده با یک چاقو شروع کنید. آب جوش می تواند چسب را نرم کند. ابتدا آب داغ را امتحان کنید، سپس آن را بشویید. برای از بین بردن چسب های سرسخت، سعی کنید مقدار کمی آمونیاک با مواد شوینده را مخلوط کنید.

چگونه چسب یک دو سه را از روی سطوح و ظروف شیشه ای پاک کنیم؟
برای پاک کردن چسب یک دو سه از روی سطوح شیشه ای، ترکیبی از روش های دستی و شیمیایی را امتحان کنید. ژله پترولیوم، لاک پاکن، سرکه و یا روغن (به طور متناوب، مواد مبتنی بر روغن مانند مایونز یا مارگارین)را به منطقه بمالید و به طور کامل و به آرامی چسب را با یک پد تمیز کنید.

روش دیگر برای پاک کردن چسب از روی شیشه، تغییر دما است. این ناحیه را با آب گرم خیس کنید و چسب را بتراشید. قرار دادن شیشه در طول یک شب در آب داغ و صابون می تواند به شل شدن چسب کمک کند. اگر این کار کمک نکرد، استون یا الکل را امتحان کنید. ابتدا بر روی یک ناحیه کوچک آزمایش کنید تا به شیشه آسیب نزنید.

چگونه چسب یک دو سه را از روی سطوح مختلف پاک کنیم؟
برای از بین بردن چسب می توان از آبلیمو یا الکل، استفاده کرد. مقداری آبلیمو یا الکل روی دستمال یا سطح چسب بریزید و بوسیله مسواک روی سطح مورد نظر بکشید تا چسب آن از بین برود.این روش برای سطوح حساس مناسب است.

چگونه چسب یک دو سه را از روی دست پاک کنیم؟
در ابتدا با دست چسب قطره ای را از روی پوست جدا کنید. برای انجام اینکار باید اجازه دهید چسب روی پوست خشک شود. سپس با ناخن پسب را از روی پوست جدا کنید. اگر احساس درد داشتید از روش های زیر استفاده نمائید:

پاک کردن چسب از روی پوست با آب و صابون
آب گرم و صابون قدرت جذب چسب را کمتر می کند و با استفاده از آن می توان چسب را از بین برد. آب گرم را در یک ظرف ریخته و 1 قاشق غذاخوری پودر صابون به آن اضافه کنید.

دست خود را که آغشته به چسب شده است را به مدت 30 الی 60 ثانیه داخل آن قرار دهید برای قدرت بیشتر پاک کنندگی می توان مقداری آب لیمو به محلول اضافه کرد. پس از تقریبا دو دقیقه ، چسب را می توان به آرامی از روی پوست جدا نمود.

پاک کردن چسب از روی پوست با استفاده از کره
کمی کره به روی چسب بزنید و پوست خود را کاملا به کره آغشته کنید تا چسب از روی پوست جدا شود. از روغن زیتون نیز می توانید به جای کره استفاده کنید.این روش برای پوست های حساس مناسب است.

 

 

Image

پاک کردن چسب از روی پوست با استفاده از حلال لاک( آستون)
مقداری آستون به روی چسب بریزید تا چسب را نرم کند. استون موجب حل شدن ”سیانواکریت” که ماده اصلی در چسب یک دو سه است می شود.

سپس پوست خود را با آب و صابون بشوئید. آستون را با پنبه یا دستمال به پوست نزنید چرا که موجب حساسیت پوستی می شود.

پاک کردن چسب از روی پوست با استفاده از نمک
2قاشق غذاخوری نمک را با کمی آب مخلوط کرده و خمیری حاصل را روی چسب قرار دهید. سپس به مدت 2 دقیقه روی پوست را ماساژ دهید و آب کشی نمائید. خاصیت سایندگی این خمیر موجب از بین رفتن چسب می شود.

پاک کردن چسب از روی پوست با استفاده از خمیر دندان
به پوست خود که چسب یک دو سه روی آن ریخته شده است مقداری خمیردندان زده و آن را ماساژ دهید. سپس به مدت چند دقیقه با اسفنج، مسواک یا پارچه روی چسب بکشید. خمیردندان به دلیل داشتن مواد ساینده میتواند منجر به جدا شدن چسب می شود.

 

 

 

نام آشنایی با چسب 123
نوع محصول-خدماتچسب ساختمانی, تکنوساخت, انواع چسب حرارتی, انواع چسب ساختمانی, چسب شیشه, چسب صنعتی, چسب آهن, چسب دو قلو, انواع چسب, خرید چسب صنعتی, انواع چسب و کاربرد آنها, خرید انواع چسب صنعتی, چسب با کیفیت, ساخت چسب, چسب مایع, کاربرد انواع چسب, کاربرد انواع چسب صنعتی, چسب ایرانی, تاریخچه چسب, انواع چسب مایع
Print
ارسال شده: خرداد 3, 1399,
نظرات: 0,
نویسنده: admin300
تعداد نمایش ها: 1419
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید