رتبه بندی این مطلب:
5.0

گذری بر معماری متقدم مسلمانان


 

گذری بر معماری متقدم مسلمانان تألیف آرچیبالد کمرون کرسون است که مهدی گلچین عارفی آن را به فارسی ترجمه کرده است و در سال ۱۳۹۳ در ۴۱۸ صفحه مصور توسط موسسه تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری منتشر شده است. ترجمه این کتاب در سی و سومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان «کتاب سال ایران» برگزیده شد.

این کتاب به شرح آن دسته از آثار معماری می‌پردازد که از سه سدۀ نخست تاریخ اسلام برجا مانده‌اند. نسخۀ نخستِ این کتاب، که خود صورت کوتاه‌شدۀ کتاب عظیم و سه‌جلدی کرسول است، در سال ۱۹۵۸ منتشر شد.در سال ۱۹۸۹، چند سال پس از درگذشت کرسول، جیمز ویلسون آلن آن را با پژوهش‌های باستان‌شناختی تازه به‌روز کرد. مهدی گلچین عارفی این نسخۀ به‌روز‌شده از کتاب کرسول را به پارسی برگردانده است.

مهدی گلچین عارفی، مترجم «گذری بر معماری متقدم مسلمانان» نوشته کرسول، کتاب برگزیده سی‌و‌سومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: «گذری بر معماری متقدم مسلمان» به شرح آثار معماری می‌پردازد که از سه قرن نخست تاریخ اسلام برجا مانده‌اند. این بناها از اهمیت بسیاری برخوردارند؛ به‌گونه‌ای که پژوهشگران بسیاری در پی آن بودند که بررسی کنند ریشه‌های پیدایش این معماری از کجا بوده و در گام‌های نخستین خود چه مسیری را پیموده است.

نوشته: کپل آرچیبالد کمرون کرسول
ویراسته: جیمز ویلسون آلن
ترجمه: مهدی گلچین عارفی
ناشر: فرهنگستان هنر
تاریخ چاپ: 1393
تیراژ: 1500 نسخه
تعداد صفحات: 432
قیمت: 450/000 ريال

نام گذری بر معماری متقدم مسلمانان
استانسراسری
شهرسراسری
نوع محصول-خدماتکتاب/ کتاب معماری اسلامی
Print
ارسال شده: تیر 31, 1396,
دسته ها: کتاب, معماری,
نظرات: 0,
نویسنده: فراسی
تعداد نمایش ها: 1500

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر