کناف و سقف کاذب

تاریخچه کناف

واژه کناف(Knauf) نام یک موسسه‌ بین‌المللی با ویژگی‌های ممتاز می‌باشد که بیش از ۶۰ سال است که در صنایع ساختمانی به عنوان یکی از پیشروترین شرکتهای بین‌المللی مشغول به فعالیت بوده و همیشه در برخورد با موانع و مشکلات و گذر موفقیت آمیز از آنها، توانایی خود را نشان داده است. این شرکت توسط برادران کناف، کارل و آنفوس کناف در سال ۱۹۳۲ بنیان‌گذاری شد. در حال حاضر شرکت کناف با در اختیارداشتن بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی و ۱۸۰۰۰ فعال در ۳۷ کشور جهان از جمله ایران ، یکی از بزرگترین شرکتهای بین‌المللی در صنایع ساختمان می‌باشد. کناف در ابتدا کار خود را از تولید و فراوری گچ در منطقه سارلند آلمان شروع کرد و با توسعه آن و تنوع بخشیدن به  تولیدات خود در سطح بین‌الملل در زمینه سیستم‌هایی که بر پایه گچ تولید می‌شوند، عایق‌های صوتی و حرارتی، استخراج سنگ آهک و تولید مصالح مرتبط با آن، مصالح ساختمانی بر پایه گچ و سیمان، تجهیزات و ماشین‌آلات تولیدکننده مصالح مذکور فعالیت دارد. از نظر بسیاری از تولیدکنندگان، کناف به عنوان جایگزینی برای رابیتس کاری و یا نسل جدید سقف کاذب شناخته می‌شود. اما در واقع کناف علاوه بر سقف کاذب امکان انواع دیوارهای جداکننده، پوششی، دکوراتیو و سقف‌های مشبک و خاص را فراهم آورده است. در واقع کناف محصولی ساختمانی است که با صرفه‌جویی در مصالح، هزینه، انرژی و زمان رابطه تنگاتنگی داشته و در صورتی که در فعالیت‌های ساختمانی کشور ما به درستی اجرا گردد و کیفیت آن به نام صرفه‌جویی، کاهش نیابد و  مطابق استاندارد (مرجع فنی کناف ایران) اجرا شود، عرصه‌ای خواهد بود که هم تولیدکنندگان و هم مجریان از آن بهره فراوان خواهند برد.

کناف چیست؟

پیشرفت فناوری ساخت و ساز در سال های اخیر سبب جایگزینی مصالح نوین با مصالح سنتی شده است. از جمله این موارد می توان به سیستم های ساخت و ساز خشک اشاره کرد که استفاده از آن ها در صنعت ساختمان سازی به صورت فراگیر در اروپا و در ایران در حال توسعه است. صفحات روکش دار گچی یکی ازمصالح اصلی مورد استفاده در ساخت و ساز خشک هستند. کناف نوعی صفحه روکش دار گچی (Dry Wall) است که توسط شرکت کناف تولید می شود.

سقف ها ودیوارهای جداکننده (تیغه) کناف سازه های فلزی یکپارچه گالوانیزه هستند که صفحات روکش دار گچی و سیمانی بر روی آنها پیچ می شوند. درز بین صفحات با بتونه درزگیری پر شده و سطوح صاف به وجود آمده رنگ آمیزی می شوند.

 

                       

 

 

 

 

برای دریافت فایل و متن کامل بر روی لینک روبرو کلیک نمایید.

Print
کناف و سقف کاذب
ارسال شده: بهمن 28, 1397,
نظرات: 0,
نویسنده: Anonym
تعداد نمایش ها: 1741

فایل ها برای دانلود

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر