چسب بتن چیست؟

چسب بتن یک از افزودنی های بتن است که استفاده از آن امروزه در صنعت ساختمان بسیار ایج و فراوان شده است. معمولا چسب بتن بدون نیاز بهافزودن آب، کاملاً هموژن بوده و مقاومت کششی، خمشی و همچنین دوام بتن، گچ و آهک را بالا می برد. مهمترین خاصیت چسب بتن، افزایش چسبندگی بتن است.

کاربرد اصلی چسب بتن، در پروژه‌های تعمیراتی است‌، زیرا میزان چسبندگی بتن به سطح قدیمی را به مقدار قابل توجهی افزایش می‌دهد. اگر سازه‌های بتنی دچار آسیب دیدگی سطحی و عمقی شده باشند با چسب بتن می‌توان آنها را ترمیم نمود. این ویژگی چسب بتن‌، هنگام نما‌سازی بر روی بتن قدیمی نیز کاربرد دارد . چسب بتن از نفوذ آب جلوگیری کرده و از این جهت برای آب بندی بتن بکار می‌رود. برای آب بند کردن منابع‌، استخر‌های بتنی‌، ترمیم آسیب دیدگی کانال‌های آب‌، کف سالن‌های صنعتی‌، باند فرودگاه‌ها، سدها‌، پایه پل‌ها و ستون‌ها می‌توان از چسب بتن استفاده کرد. بیشترین استفاده از چسب بتن مربوط به کارهاى تعمیراتى است چون این افزودنى با ملات، مخلوط هماهنگ و همگنى تشکیل می‌دهد و در ضمن اینکه مانع تراوش آب و تفکیک دانه‌هاى ریز و درشت مى‌شود، همچنین چسب بتن میزان چسبندگى بتن تازه را با ملات قدیمى‌تر را افزایش مى‌دهند. از خصوصیات دیگر چسب بتن جلوگیری از ایجاد ترک در بتن و تبله کردن و افزایش عمر سازه‌های بتنی است.

برای استفاده از چسب بتن آن را با آب مخلوط و رقیق کرده و سپس با شن و ماسه و سیمان مخلوط می‌کنند‌. هر چقدر ضخامت بتن کمتر باشد و نیروی بیشتری بر آن وارد شود‌، مصرف چسب بتن بیشتر می‌شود‌. در این حالت لازم است قبل از چسباندن ملات جدید‌، یک لایه محلول چسب بتن به سطح زیرین مالیده  شود.

برای دریافت فایل و ادامه ی متن بر روی لینک روبرو کلیک نمایید.

نام چسب بتن چیست؟
Print
چسب بتن چیست؟
ارسال شده: فروردین 28, 1397,
نظرات: 0,
نویسنده: Anonym
تعداد نمایش ها: 864

فایل ها برای دانلود

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر