رتبه بندی این مطلب:
5.0

پژوهش‌های معماری و هنر: تاریخ و نظر

مهرداد قیومی بیدهندی؛ استادیار گروه تاریخ معماری و مرمت، دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی است.

به گفته وی «پژوهش‌های معماری و هنر: تاریخ و نظر» شامل نخستین جلد از مجموعه مقالاتی است که تالیف و ترجمه آنها را به تنی چند از اهالی تحقیق در حوزه تاریخ و مباحث نظری در هنر و معماری به ویژه دانش‌آموختگان رشته مطالعات معماری ایران سفارش دادم.

وی افزود: مقاله‌‌ای از گل‌رو نجیب اوغلو با ترجمه افرا بانک و همچنین مقاله‌ای از آرتور پوپ با ترجمه عیسی صدیق، مقاله‌های ترجمه‌ای این کتاب هستند. دیگر مقالات کتاب تالیف پژوهشگرانی چون نگار صبوری، مهدی گلچین عارفی، محمدصادق میرزا ابوالقاسمی، مهدی صحراگرد، سامان ابوعلی و جواد خسروی است.

قیومی ادامه داد: در این سال‌ها فعالیت نشریاتی که به انتشار مقالات و نوشتارهایی در زمینه مطالعه تاریخ هنر و معماری ایرانی بپردازند، بسیار محدود است. نشریه‌ معتبری چون «گلستان هنر» که از سوی فرهنگستان هنر منتشر می‌شد، نیز چند سال پیش فعالیت‌ آن متوقف شد. مجموعه مقالات «پژوهش‌های معماری و هنر: تاریخ و نظر» قرار است جای این نشریات را پر کند تا دانش‌آموختگان مطالعات معماری ایران مجالی برای انتشار مقاله‌های خود داشته باشند.

به اهتمام: مهرداد قیومی
ناشر: انتشارات روزنه
تاریخ انتشار: 94
تیراژ: 1000 نسخه
تعداد صفحه: 144
قیمت: 95000 ريال
نام پژوهش‌های معماری و هنر: تاریخ و نظر
استانسراسری
شهرسراسری
نوع محصول-خدماتکتاب/ کتاب معماری
Print
پژوهش‌های معماری و هنر: تاریخ و نظر
ارسال شده: تیر 31, 1396,
دسته ها: کتاب, معماری,
نظرات: 0,
نویسنده: فراسی
تعداد نمایش ها: 881

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر