کلمات کلیدی: 3D Max
رتبه بندی این مطلب:
5.0

معرفی نرم افزار 3D Max

نرم افزار 3D Max محصول شرکت اتودسک ( Autodesk 3D Max ) که در گذشته با نام های ۳D Studio و ۳D Studio Max شناخته میشد، یک برنامه گرافیک سه بعدی کامپیوتری برای ساخت انیمیشن های سه بعدی، مدل ها، بازی ها و تصاویر است. این نرم افزار توسط شرکت Autodesk Media and Entertainment توسعه یافته و تولید شده است. این نرم افزار دارای قابلیت های مدلسازی و یک ساختار پلاگین انعطاف پذیر است و می تواند روی پلتفرم Microsoft Windows استفاده شود. این برنامه همواره توسط توسعه دهندگان بازی های ویدئویی، بسیاری از استودیوهای تبلیغات تلویزیونی و استودیوهای تجسمی معماری مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای ایجاد افکت های سینمایی و پیش تجسم فیلم ها استفاده می شود. برای ابزارهای مدلسازی و انیمیشن، آخرین ورژن تری دی مکس همچنین شامل Shaderها (مانند انسداد محیطی و پراکندگی زیرسطحی)، شبیه سازی پویا، سیستم های ذرات، radiosity، ایجاد و رندر normal map، Global Illumination ، یک محیط کاربری قابل شخصی سازی و یک زبان برنامه نویسی مخصوص به خود است.

 

ورژن های اولیه (تا ۳D Studio Max R3.1) نیازمند یک دستگاه محافظ کپی رایت مخصوص (به نام Dongle) بودند که باید

هنگام اجرای برنامه به پورت موازی متصل میشد، اما در ورژن های بعدی از روش های جلوگیری از کپی نرم افزاری استفاده شد. ورژن های کنونی نیازمند ثبت نام آنلاین هستند.

به دلیل قیمت بالای ورژن تجاری برنامه، شرکت Autodesk  همچنین یک ورژن دانشجویی رایگان را عرضه کرده است که صریحا بیان شده که تنها باید برای اهداف آموزشی مورد استفاده قرار گیرد. ورژن دانشجویی هم دارای همان ویژگی های نسخه کامل است، اما تنها برای استفاده انفرادی است و نمی توان آن را روی یک شبکه نصب کرد. مجوز دانشجویی بعد از سه سال باطل می شود که اگر کاربر هنوز دانشجو است، می تواند آخرین ورژن را دانلود کرده و مجوز آن را تا سه سال دیگر تمدید کند.


Print
معرفی نرم افزار 3D Max
ارسال شده: آبان 1, 1396,
نظرات: 0,
نویسنده: sara
تعداد نمایش ها: 849

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر