کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
5.0

معرفی نرم افزار پرکاربرد اتوکد Auto Cad

نرم افزار اتوکد ( AutoCAD ) یک برنامه تجاری برای طراحی با کمک کامپیوتر ( CAD ) به صورت دو بعدی و سه بعدی و نقشه کشی است. نرم افزار Auto Cad از سال ۱۹۸۲ به عنوان یک برنامه دسکتاپ و از سال ۲۰۱۰ به عنوان یک برنامه موبایل، وب و فضای ابری با نام AutoCAD 360  در دسترس است.

نرم افزار اتوکد که توسط شرکت Autodesk تولید و پخش شده است در ابتدا در دسامبر سال ۱۹۸۲ عرضه شد و روی میکروکامپیوترهایی با کنترلر گرافیکی داخلی اجرا می شد. پیش از معرفی نرم افزار AutoCAD، بیشتر برنامه های CAD تجاری روی ابر رایانه ها یا مینی کامپیوترها اجرا می شدند و هر یک از اپراتورهای CAD (کاربران) در یک ترمینال گرافیکی مجزا کار می کردند.

نرم افزار اتوکد در دامنه وسیعی از صنایع توسط معماران، مدیران پروژه، مهندسان، طراحان گرافیکی و دیگر افراد مورد استفاده قرار می گیرد. نرم افزار اتوکد از سال ۱۹۹۴، توسط ۷۵۰ مرکز آموزش در سراسر دنیا پشتیبانی می شود.

این نرم افزار به عنوان پرچم دار محصولات شرکت اتودسک از مارس سال ۱۹۸۶ تبدیل به رایج ترین برنامه CAD در دنیا شده است.

  فرمت اصلی نرم افزار اتوکد dwg است. این فرمت و تا حدودی هم فرمت DXF، تبدیل به استانداردهایی برای قابلیت همکاری داده های CAD شده اند، مخصوصا برای تبادل نقشه های دو بعدی. نرم افزار AutoCAD از فایل های dwf هم پشتیبانی می کند که توسط شرکا اتودسک برای چاپ داده های CAD توسعه یافته است.

Print
معرفی نرم افزار پرکاربرد اتوکد Auto Cad
ارسال شده: آبان 1, 1396,
نظرات: 0,
نویسنده: sara
تعداد نمایش ها: 891

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر