دسته بندی
پربازدیدترین اخبار

تاریخچه چسب

تاریخچه چسب

اولین مدارک مبنی بر استفاده از ماده ای به عنوان چسب به 4000 سال قبل از میلاد مسیح بر میگردد. باستان شناسانی که در حال مطالعه گورستان های قبایل ماقبل تاریخ بودند،ظروفی در گورها یافتند که قسمت های شکسته آنها توسط رزینی به دست آمده از صمغ درخت به هم چسبانده شده بودند.علاوه بر این باستان شناسان مجسمه هایی را در معابر بابل کشف کردند که چشم های عاجی آنها روی مجسمه چسبانده شده بودند. این چسب قیر مانند تقریبا 6000 سال است که مورد استفاه قرار میگیرد.در دوره های بین 1000 تا 1500 سال قیبل از میلاد مسیح مدارک بیشتری یافت شد که نشان می داد چسی به ابزاری جهت مونتاژ تبدیل شده بود.

دوره بعدی فعالیت در این زمینه به 1 تا 500 سال بعد از میلاد مسیح بر می گردد، یعنی زمانی که رومی ها و یونانی ها روکش کردن و تزیین با چوب را آموختند که طی آن لایه ها و تکه های نازکی از چوب ها به هم متصل می شدند. با کمک این هنر،تولید و ساخت چسب های حیوانی و ماهی بهبود یافت و انواع دیگری از چسب ها اختراع شدند که از آن میان می توان به سفیده ی تخم مرغ دیگر مواد طبیعی نیز از جمله خون، استخوان، شیر،چرم،پنیر سبزیجات و حبوبات و دیگر مواد طبیعی برای آماده سازی چسب ها به کار رفته اند.

 

 

 

 

 

در سال 1000 بعد از میلاد چنگیز خان به خاطر قدرت و برد بالای اسلحه های افرادش توانست همه را شکست دهد. بالای اسلحه های افرادش توانست همه را شکست دهد.کمان های لشکر او از چوب های چند لایه ی درخت لیمو و شاخ گاو میش ساخته شده بودند که با کمک چسبی به هم متصل شده بودند که فرمول آن از بین رفته است. راز ویولون هایی که توسط آنتونیو استرادیواریوس ساخته شده بودند فرایند چسباندنی بود که برای چند لایه کردن چوب های خاص خود به کار می برد. فرمول وی هم از بین رفته و هنوز با وجود روش های تحلیلی پیچیده دوباره کشف نشده است.تقریبا در سال 1700 پس از میلاد مسیح، استفاده از سریش تغییراتی شگرفی در تاریخچه چسب به وجود آورد.

اولین کارخانه ی تجاری تولید چسب در هلند تاسیس شد که سریش های حیوانی از چرم تولید می کرد. تقریبا در سال 1750 اولین حق امتیاز تولید چسب در بریتانیا برای چسب ماهی،نشاسته و پروتئین شیر (ماده پنیری) صادر شد. تا سال 1900 در ایالات متحده چند کارخانه ی تولید چسب بر پایه ی موارد ذکر شده تاسیس شده بودند. انقلاب صنعتی باعث انفجار پیشرفت های فنی شد که نتیجه آن در دسترس قرار گرفتن مواد جدید برای استفاده در فرمول بندی چسب ها بود.

 

 

 

نام تاریخچه چسب
نوع محصول-خدماتتکنوساخت, چسب به انگلیسی,چسب حرارتی, تاریخچه چسب نواری,تاریخچه چسب رازی,تاریخچه چسب هل,تاریخچه چسب چوب,تاریخچه تولید چسب,تاریخچه اختراع چسب,تاریخچه ی چسب,چسب صنعتی,پیدایش چسب,چسب و گسترش آن در جهان,چسب در زمان قدیم,چسب های سیلیکونی
Print
ارسال شده: اردیبهشت 8, 1399
نظرات: 0
رتبه بندی این مطلب:
5/0
927

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر