دسته بندی
پربازدیدترین اخبار

آنچه برای خرید چسب ۱۲۳ باید بدانید

آنچه برای خرید چسب ۱۲۳ باید بدانید

چسب ها یکی از مهم ترین مواد شیمیایی هستند که در موارد مختلف خانگی و صنعتی کاربرد دارند. به کمک چسب، می توان بسیاری از وسایل را تعمیر کرد و از ایجاد هزینه های اضافی بسیاری جلوگیری کرد. علاوه بر این، چسب ها برای ساخت بسیاری از وسایل در صنایع مختلف نیز کاربرد دارند. چسب ها انواع مختلفی دارند که بسته به نوع آن ها، هر کدام استفاده های متفاوتی دارند. از مهم ترین انواع چسب ها می توان به مواردی نظیر چسب های همه کاره، اپوکسی، چوب، آهن و... اشاره کرد.

علاوه بر این، تعدادی زیادی دیگر از انواع چسب ها وجود دارند که با توجه به برندهای تولید کننده آن ها و همچنین محل استفاده آن ها، در میان عامه مردم نام های به خصوصی دارند.

به طور مثال چسب دوقلو، چسب ١٢٣ (یک دو سه)، چسب مزدا، چسب موکت، چسب آکواریوم، چسب تفنگی و... نمونه ای از این دست از چسب ها هستند. در این مقاله قصد داریم بیشتر در رابطه با خرید چسب ١٢٣ بحث کنیم.

 

Image

چسب ١٢٣ چیست ؟

چسب های 123 همانطور که از نام آن ها پیداست، چسب هایی هستند که پس از استفاده به سرعت خشک می شوند. در مواردی که سرعت عمل در کار مهم است، این چسب ها استفاده فراوانی دارند. چسب های 123 در میان مردم  با نام هایی مانند چسب قطره ای و یا چسب فوری نیز شناخته می شود.

چسب 123 ابتدا در سال 1958 در دنیا عرضه شد. ماده ای که برای ساخت این چسب استفاده می شود، سیانو  اکریلات می باشد که در گذشته، در بیشتر صنایع به کار برده می شد. این چسب ها معمولا از دو قسمت تشکیل شده اند. یک قسمت همان مایع چسب می باشد و دیگری اسپری خشک کننده که پس از استفاده باید بر روی ناحیه آغشته به چسب اسپری شود.

 

برندهای مطرح بسیار زیادی در دنیا چسب های 123 را با کیفیت های بسیاری خوبی تولید می کنند که از دوام و کیفیت بالایی برخوردار می باشند. از مطرح ترین تولید کنندگان چسب ١٢٣ در دنیا می توان به تکنوفیکس، آکفیکس، جی مکس و ... اشاره کرد. شرکت جی مکس در ایران به عنوان یکی از معتبرترین عرضه کنندگان انواع چسب های 123 فعالیت می نماید. شما می توانید برای خرید چسب ١٢٣ مرغوب و با کیفیت، به سایت technosakht.com مراجعه کنید

 

مزایای استفاده از چسب ١٢٣

یکی از مهم ترین دلایل استقبال از این نوع چسب، قدرت چسبندگی بالا و همچنین افزایش سرعت چسباندن می باشد. از این نظر، چسب ١٢٣ در بازار تقریبا بدون رقیب است. با توجه به مورد بالا، چسب های 123 یکی از پر استفاده ترین انواع چسب ها در صنایع مختلف می باشند. علاوه بر این، از این چسب میتوان برای چسباندن موارد متعددی اعم از سطوح چوبی ، سطوح پلاستیکی سرامیک و سنگ، سطوح چرمی و ... استفاده نمود.

 

نحوه استفاده صحیح از چسب ١٢٣

شاید در نگاه اول استفاده از چسب ١٢٣ ساده به نظر بیاید ولی نکاتی وجود دارد که توجه به آن ها در استفاده از این چسب، می تواند موجب شود که نهایت استفاده را از قدرت و کیفیت این چسب ببرید. نخستین قدم برای استفاده از این چسب، تمیز کردن ناحیه مورد نظر برای چسب زدن است. این ناحیه باید عاری از هر گونه گرد و غبار و ... باشد تا بتوان به خوبی از چسب استفاده کرد. در مرحله بعدی می بایست اسپری را به یکی از سطوح مورد نظر بزنید و پس از خشک شدن، مقداری چسب به سطح دیگر آغشته می کنید و این کار را روی سطح دیگر نیز انجام دهید. سپس هر دو سطح را مقداری روی هم نگه میدارید تا به خوبی به یکدیگر بچسبند. زمان استاندارد برای اینکه این نوع چسب به خوبی خشک شود، 15 ثانیه می باشد.

 

Image

 

برخی از نکات ایمنی در استفاده از چسب ١٢٣

در زمان استفاده از این چسب دقت داشته باشید تا در حد امکان پوستتان به چسب آغشته نشود. علاوه بر این، گازی که از اسپری در هنگام استفاده متصاعد می شود کمی سمی است، بنابراین بهتر است از تنفس در نزدیکی آن خودداری کنید. پیشنهاد می شود برای جلوگیری از مشکلات تنفسی، تا حد امکان از این چسب در محیط باز استفاده شود. موادی که در تهیه این چسب استفاده شده است اغلب بسیار مشتعل و خطرناک می باشند. بنابراین آن ها را در مجاورت حرارت و آتش قرار ندهید. همچنین پس از استفاده، قوطی آن ها را بر روی آتش نیاندازید. علاوه بر این دقت داشته باشید که در هنگام استفاده از این چسب به هیچ وجه سیگار نکشید.

 

عملیات خشک شدن این چسب از نظر شیمیایی یک واکنش گرماده است. بنابراین اگر در حین استفاده، گرما را بر روی پوست دست خود حس کردید، نگران نشوید. در صورتی که چسب با چشمتان تماس پیدا کرد، چشم خود را به خوبی با آب بشویید و بلافاصله به پزشک مراجعه نمایید. سعی کنید از تماس چسب  با لباس های خود جلوگیری کنید. چرا که با توجه به دوام بالای این چسب، لکه ها به سختی از روی البسه پاک می شوند و یا حتی ممکن است که اثر لکه ها به هیچ وجه پاک نشود.

Print
ارسال شده: اسفند 27, 1399
نظرات: 0
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
465

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر