دسته بندی
پربازدیدترین اخبار

دکتر فرزاد نعیم برنده مدال بروس بولت در سال 2017

دکتر فرزاد نعیم برنده مدال بروس بولت در سال 2017
فرزاد نعیم استاد رشته مهندسی عمران دانشگاه کالیفرنیا، موفق به کسب مدال بروس بولت در سال 2017 شد. این مدال به طور مشترک از سوی SSA (انجمن زلزله شناسی امریکا)، COSMOS و EERI (موسسه تحقیقات مهندسی زلزله) برای ارج نهادن و قدردانی از اشخاصی از سراسر جهان که دستاوردهای آن‌ها پیشرفت و استفاده از داده‌های جنبش قوی زلزله را در پی داشته و رهبری آن‌ها در تبدیل دانش علمی و مهندسی به عمل یا ایجاد خط مشی به بهبود و ارتقای ایمنی لرزه‌ای منجر شده است اهدا می‌شود.
دکتر فرزاد نعیم تلاش‌های قابل توجهی در زمینه مهندسی، تکنولوژی و سیاست‌های عمومی زلزله در بیش از سی سال انجام داده است. تلاش‌های وی همیشه در راستای تبدیل دانش لرزه‌ای به سطح عملیاتی برای بهبود ایمنی لرزه‌ای است. از جمله اقدامات اولیه دکتر فرزاد نعیم در شهر لس‌آنجلس بود که مقرراتی را برای طراحی و ساخت هر ساختمان بلند مرتبه‌ای تدوین کرد. نتیجه فعالیت‌های وی پیشرفتی قابل توجهی در ایمنی لرزه‌ای شهر لس‌آنجلس و دیگر شهرهای بزرگ و مهم بود.
از جمله سمت‌های دکتر نعیم می‌توان به ریاست موسسه تحقیقاتی مهندسی زلزله (EERI)، رئیس هیئت مدیره شبکه شبیه سازی مهندسی زلزله ایالات متحده آمریکا (NEES) و ریاست دهمین کنفرانس ملی مهندسی زلزله در ایالات متحده آمریکا؛ اشاره کرد. وی در حال حاضر در گروه مشاوران لرزه‌ای سازمان حمل و نقل کالیفرنیا و به عنوان رئیس کمیته مشاوره‌ای ابزار مخصوص حرکت‌های قوی زمین در سازمان زمین شناسی کالیفرنیا مشغول به فعالیت است.
وی در طی سال‌ها موفق به ارائه 48 سیستم نرم افزاری طراحی و آموزشی در مهندسی زلزله شده است. دکتر نعیم به دلیل تخصص بالا در رشته‌اش در حال حاضر به عنوان چهره مطرحی در سطح ملی و بین‌المللی شناخته می‌شود.
پیش از آن نیز دکتر فرزاد نعیم موفق به کسب مدال فضلور خان از سوی انجمن ساختمان‌های بلند و زیستگاه شهری آمریکا به دلیل دستاوردهای مهم وی در خصوص سازه‌های بلند، شده است. از دیگر افتخارات وی کسب 6 جایزه از سوی انجمن طراحی و ساخت ساختمان بلند لس‌آنجلس بوده است
Print
ارسال شده: فروردین 16, 1396
نظرات: 1
رتبه بندی این مطلب:
5/0
1817

1 نظر در مطلب "دکتر فرزاد نعیم برنده مدال بروس بولت در سال 2017" ثبت شده است

0
0
Avatar image

محسن

1398/05/10 02:49 ب.ظ

سلام

من تازه با ایشان آشنا شدم وواقعا احساس شادی پیدا کردم.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر