دسته بندی
پربازدیدترین اخبار

آموزش استفاده از چسب سنگ

آموزش استفاده از چسب سنگ

چسب سنگ چیست؟
چسب سنگ نوعی پلی‌استر دو جزئی است که پس از ترکیب اجزا با مقاومت بسیار بالا در برابر آب و برخی حلال‌های ضعیف سطوح را به یکدیگر می‌چسباند. استفاده از چسب سنگ برای کارهای ساختمانی و تزئینات مزایای بسیاری به همراه دارد. ازجمله اینکه با کمک این ماده نه‌تنها کیفیت انجام پروژه بسیار افزایش می‌یابد بلکه زمان اجرا نیز کم خواهد شد.

از طرف دیگر با توجه اینکه چسب سنگ برخلاف سایر مصالح معمول نظیر سیمان که برای متصل کردن سنگ به نما به کار می‌روند، دارای مقاومت بیشتری در برابر خوردگی است، استحکام نما نیز افزایش پیدا می‌کند.

آموزش استفاده از چسب سنگ
خوشبختانه با توجه به دو جزئی بودن چسب سنگ استفاده از این ماده پیچیدگی خاصی را به همراه ندارد. با این حال برای رسیدن به بهترین نتیجه بایستی نکات زیر را مدنظر قرار دهید.

آماده سازی محل چسباندن سنگ
یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که برای استفاده از چسب سنگ باید مدنظر داشته باشید، آماده کردن صحیح و اصولی محلی است که قصد چسباندن سنگ را بر روی آن دارید. چراکه کیفیت کار نهایی به‌طور مستقیم تحت تأثیر این مرحله قرارگرفته و عدم دقت کافی بعضاً باعث بروز خسارات مادی خواهد شد.

سطح موردنظر را از هرگونه گرد و غبار، روغن و آلودگی تمیز نمایید.
اگر سطح زیر کار سیمانی باشد، قبل از شروع پروژه حتماً سطح را کاملاً با آب چند بار خیس کنید.
اگر سطح موردنظر از جنس کاشی باشد، باید به وسیله تیشه یا چکش به کاشی‌ها ضربه بزنید تا روی آن‌ها دارای ناهمواری شود.
برای چسباندن سنگ بر روی دیوار گچی باید از روز قبل بستر را آماده کنید. به این منظور بیست‌وچهار ساعت قبل از شروع پروژه به وسیله فرچه سطح را به‌طور کامل با پرایمر بپوشانید.
آماده سازی چسب سنگ
قبل از مصرف باید تنها به اندازه میزان مشخصی که استفاده از آن را مدنظر دارید، چسب سنگ را از ظرف اصلی خارج ساخته و آن را کاملاً هم بزنید. پس از یکنواخت شدن محلول و تنها 15 دقیقه قبل از شروع کار، هاردنر را به ظرف اضافه کنید.

توجه داشته باشید میزان مصرف مجاز هاردنر تنها یک درصد از کل حجم چسب سنگ را شامل می‌شود. به‌عنوان‌مثال اگر قصد استفاده از یک کیلو چسب سنگ را دارید، بایستی ده گرم هاردنر را با آن مخلوط نمایید. پس از استفاده از چسب سنگ نیز تحت هیچ شرایطی باقیمانده مخلوط را به ظرف اصلی انتقال ندهید.

نحوه چسباندن سنگ بر روی سطوح به وسیله چسب سنگ
ابتدا مخلوط حاوی چسب سنگ و هاردنر را به وسیله یک فرچه به صورت یکنواخت بر روی سطح موردنظر بکشید. برای بهبود کیفیت نهایی پروژه بهتر است حرکات فرچه را به صورت عمودی و افقی انجام دهید تا سطح به‌طور کامل با چسب سنگ آغشته شود.

سنگ‌های موردنظر را ابتدا به‌آرامی روی سطح موردنظرتان قرار داده و سپس به وسیله یک چکش پلاستیکی به آن‌ها ضربه بزنید تا به درستی در محل خود قرار بگیرند. در صورتی که حین انجام پروژه نظر خود را نسبت به محل قرارگیری بعضی سنگ‌ها تغییر دادید تا 10 یا 15 دقیقه می‌توانید آن‌ها را جابه‌جا نمایید.

بهترین چسب سنگ موجود در بازار ایران چیست؟
در بین چسب سنگ‌های موجود در بازار ایران چسب سنگ راگا و  چسب سنگ ملیکا  با توجه به قیمت و کیفیت محصول از جایگاه به مراتب بهتری نسبت به رقبا برخوردار است.

 

Print
ارسال شده: خرداد 3, 1399
نظرات: 0
رتبه بندی این مطلب:
3/5
1493

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر