فرهنگ و آموزش, آموزش, معماری, نرم افزار

معرفی نرم افزار رویت Revit Architecture

Revit Architecture یک نرم افزار مدل سازی اطلاعات ساختمان ( BIM ) برای معماران، مهندسان ساختمانی، مهندسان فنی، برق کاری و لوله کشی، طراحان و پیمانکاران است. این نرم افزار به کاربر اجازه می دهد یک ساختمان و قسمت های مختلف آن را به صورت سه بعدی طراحی کند، مدل را با عناصر نقشه کشی دو بعدی علامت گذاری کند و از پایگاه داده ساختمان به اطلاعات ساختمان دسترسی پیدا کند. نرم افزار رویت قابلیت ۴D BIM را دارد و دارای ابزارهایی برای برنامه ریزی و پیگیری مراحل مختلف چرخه زندگی آن است، از ایده سازی گرفته تا ساخت و در نهایت تخریب.

نرم افزار Revit Architecture قوي ترين و سريعترين نرم افزار نقشه كشي و سه بعدی سازی در کارها و پروژه های معماری می باشد. در سال های اخیر بسیاری از شرکتهای ساختمانی در کشورهای توسعه یافته (آمریکا ، کانادا ، کشورهای اروپایی و استرالیا) به استفاده از این نرم افزار روی آورده اند و ترسیم نقشه های ساختمانی در نرم افزار Autocad را کنار گذاشته اند.

مزیت انتخاب رویت :

دليل مزيت اين نرم افزار بر ديگر نرم افزارهاي نقشه كشي در اين مي باشد كه در اين نرم افزار با ترسيم پلان توسط كاربر ، مقطع و نما و نماي سه بعدي و بسیاری از گزارشات توسط نرم افزار ترسيم مي گردد و همچنين اين نرم افزار قابليت اين را دارد كه توسط كاربر جزئيات عناصر ساختمان از قبيل ديوار و در و پنجره و ... تعريف گردد ونقشه فاز 2 توسط Revit ترسيم گردد .