مجلات و نشریات, معماری

مجله ویلا

استان:تهران

شهر:تهران

ویلا، واژه ‏ای است با اصالت که همواره ذهن انسان را برای ایجاد بالاترین کیفیت فضای معماری به خود مشغول کرده است.
اگر ویلا را تلفیقی از معماری فیزیک و معماری عناصر طبیعی در جهت خلق بهشتی زمینی بدانیم، تمدن ایرانی، وارث قدیمی‏ترین ویلاها بوده که بعدها ویلاهای روم و یونان باستان از آن متاثر شده ‏اند. امروزه، ویلاهای شهری، روستایی، موقتی و دایمی، بیان‏هایی واقعی از نیاز انسان مدرن برای پناه به طبیعت و عناصر طبیعی هستند که به آن‏ها توان تحمل فشارهای ناشی از زندگی شهری (ترافیک، استرس، آلودگی، مسکن و ...) را می‏دهند.
مجله‏ ی معماری “ویلا”، بر این باور است که قوانین و ضوابط موجود خانه‏ سازی در شهرها دارای نواقص فراوانی است. همچنین، معادلات ساخت و ساز متداول در کشور ایران با دانش، تخصص و هنر جامعه‏ ی حرفه‏ ای معماری تناسبی ندارد؛ به‏ عبارتی، مسکن‏ سازی و برآوردن نیازهای صرفاً فیزیکی انسان، منفعت‏های مالی فراوانی نصیب سازندگان کرده است، به‏ ترتیبی که آن‏ها خود را از دانش و هنر طراح بی‏ نیاز می ‏یابند. از طرفی طراحی و ساخت خانه‏ های ویلایی کمتر درگیر این ضوابط و بیشتر درگیر زمینه‏ ی اطراف، سلیقه‏ ی کارفرما و دانش و هنر طراح می‏ باشد.
با توجه به پتانسیل‏ های فراوان اقلیمی، صنعتی و علمی در ایران، ”ویلا”، محل تلاقی افکار و بستر شکل‏ گیری ارتباطات حرفه‏ ای میان معماران، کارفرمایان و صنعتگران باکیفیت خواهد بود.
ایده‌ی ویلاهای اداری، ویلا کافه‌ها، ویلا رستوران‌ها، ویلا آپارتمان و ... از تئوری‌ها و دغدغه‌های مجله‌ی ویلا برای مردمی کردن این تیپولوژی قوی معماری در زندگی امروزی ما در جهت افزایش کیفیت زندگی شهری است.

روش های تهیه ی نسخه ی چاپی ویلا
انتشارات ویلا به آدرس یوسف آباد، انتهای خیابان دوازدهم، ساختمان ویلا
انتشارات پرهام میدان انقلاب، ابتدای خیابان ۱۲ فروردین

تماس :

تلفن : ۰۲۱٨٨٠٢۴٧٠۶

وبسایت ویلا www.villamagazine.ir

اینستاگرم ویلا www.instagram.com/villamagazine

آی دی تلگرام ویلا https://telegram.me/villamagazine

شماره تلگرام ۰۹۲۲۷۰۲۵۱۶۲