ترفند و ایده, سازه

معرفی مصالح نوین ساختمانی_قسمت دوم

ورق های پلی کربنات
پلی کربنات از خانواده ترمو پلاستیک می باشد. ورق های پلی کربنات نمونه ای از محصولات ساختمانی جدید می باشد که می توان از آن ها به جای شیشه های معمولی استفاده کرد. ورق های پلی کربنات سفافیتی مشابه به شیشه داشته و از استحکام بالایی برخوردار می باشد. از جمله ویژگی های این ورق ها می توان به دارا بودن خاصیت UV اشاره کرد. بنابراین استفاده از آن ها باعث می شود اشعه های مضر خورشید از آن ها عبور نکند. این ورقه از وزن بسیار پایینی برخوردار می باشند و علاوه بر استفاده از آن ها به جای شیشه های معمولی می توان از آن ها برای اجرای سقف کاذب و ورودی پارکینگ ها استفاده کرد. ورق های پلی کربنات در رنگ های مختلف در دسترس می باشند.

 

بتن رومی

از دیگر مصالح ساختمانی جدید که می توان در ساخت و ساز موزد استفاده قرار داد، بتن رومی می باشد. بتن رومی در مقایسه با بتن مدرن سبک تر و در عین حال مقاوم تر می باشد. تفاوت این بتن با بتن مدرن عدم استفاده از پرتلند در آن می باشد. این بتن از عمر طولانی تری نیز برخوردار می باشد.

سالید سرفیس

سالید سرفیس یا پلی استون ها از جمله متریال ساختمانی جدید شناخته می شود. این ماده به صورت پانل ها مسطح موجود بوده و در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. در ترکیب و ساخت این محصول از مواد شیمیایی مانند اکریلیت ها، بوکسیت ها، رنگدانه های پلاستیکی، رزین های پلی استر و سنگ های مرمر با خاصیت مرمریت استفاده شده است. سالید سرفیس ها ظاهری شبیه به سنگ های تزئینی دارند. از این رو می توان از آن ها به جای سنگ ها نیز استفاده کرد. از مزایای استفاده از پلی استون ها تنوع بالای رنگ آن ها می باشد.